יום שני, 31 במרץ 2014

בוודאי שמתם לב ש...



הפרק המדובר של השבוע שעבר. הפרק ה 15 של העונה החמישית של הסדרה The Good Wife הציג תפנית גדולה: וויל גארדנר, אחת מהדמויות הראשיות בסדרה, נרצח ביריות בבית המשפט. הפרק היה כל כך מפתיע עבור המעריצים, עד אשר המפיקים הוציאו תגובה במיוחד עבור הפרק. אותי הנתון המפתיע הייתה דווקא העובדה שלמרות שקבוצה גדולה של אנשים ידעה שזה עומד לקרות, שהשחקן יעזוב את הסדרה, היות והשחקן שמגלם את הדמות, ג'וש צ'ארלס, הודיע כבר בתום העונה הקודמת שברצונו לעזוב ובסופו של דבר הסכים להישאר לעונה אחרונה, למרות הידע של מספר כה רב של אנשים, לא יצאה החוצה לאנשים הדלפה אחת בנושא.

הסימנים שהודיעו על כך שג'וש צ'ארלס יעזוב את הסדרה The Good Wife. בסוף שנות התשעים ניתן היה למצוא כמעט בכל מדינה את דרמת עורכי הדין "אלי מקביל" בכיכובה של קליסטה פלוקהארט. בסדרה כיכב גם השחקן גיל בלוז, אשר גילם את דמותו של בילי אלן תומאס. לאחר שתי עונות גיל רצה לעזוב את הסדרה. מפיקי הסדרה הסכימו והשחקן נשאר לעונה שלישית ואחרונה. ואולם, בעונה זו הוא עבר שינוי פיזי ורוחני (שלאחר מכן הוצג בשל גידול במוחו), את אותו שינוי ניתן היה למצוא בדמות של ג'וש צ'ארלס בעונה זו של The Good Wife, כאשר הדמות שלו הפכה מדמות רגילה, המתנהלת על מי מנוחות, לדמות מאד אקטיבית ובעיקר כוחנית. הדמות של בילי כמו זו של וויל, מתה בבית המשפט (בילי בשל הגידול וויל ביריות). מי שראה את הסדרה "אלי מקביל" יכול היה לראות את הכיוון אליה הסדרה The Good Wife נוטה.

הסדרה The Good Wife בבעיה. הסדרה אמנם חודשה לעונה שישית, אולם על פי נתוני הרייטינג בלבד, הסדרה נמצאת גם השנה בירידה קטנה בנתוני הרייטינג. לאור התחרות הגדולה שנוצרת ביום ראשון, כאשר רשת ABC גילתה סדרה שאולי תצליח לייצב עבורה את השורות (Resurrection) וגם רשת NBC מנסה השנה לראשונה מזה זמן רב לייצר סדרות בעלות תסריט ולאור העובדה שהסדרה The Walking Dead מנפקת נתונים גבוהים מאד וצפויה לעשות זאת גם בעונה הבאה, ועתה לאחר שדמות ראשית עזבה את הסדרה, כל הסימנים מראים שהעונה השישית עשויה להיות גם האחרונה שלה. בכדי שזה לא יקרה, הסדרה צריכה לפחות להתייצב על נתוני השנה ואולי אף להעלות אותם מעט. הסיכוי לכך ? לא גדול.

לפרק המופתי של הסדרה The Walking Dead. בחודשים האחרונים הייתה בתקשורת התייחסות רבה לפרק הראשון של העונה השנייה של הסדרה House Of Cards, בעיקר בשל התפנית בסופו כאשר דמות מרכזית של העונה הראשונה (בכדי לא להרוס לא אציין מי הדמות), ואולם, הפרק ה 14 של העונה הרביעית של הסדרה The Walking Dead הראה שאפשר להתעלות גם על הפרק הזה. נכון, הריגת דמויות ראשיות בסדרות הופכת כמעט לעניין שבשגרה, אולם להראות בפרק אחד כיצד ליזי (ברייטון שרבינו), נערה צעירה בעלת פסיכוזה לזומבים מחסלת את אחותה הצעירה בעלת לב הזהב, מיקי (קיילה קנדי) ולאחר מכן מוצאת להורג על ידי קארול, מאחר והיא מבינה שהילדה לא יכולה להיות ליד אנשים מבלי להכניס אותם למצב של סכנה, לראות את הסצנה היה פשוט מרטיט לב. המשחק של שתי הילדות היה פשוט מושלם. נערות ישראליות שמעוניינות לפתח קריירה במשחק צריכות לראות את הפרק ולהבין כיצד עושים זאת נכון. ושוב, אחד מהפרקים הגדולים בהיסטוריה של הטלוויזיה, ואני לא מגזים.

קיימת מגמה העונה בקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות. כמעט מדי שנה היינו עדים לכך שרשתות הברודקאסט היו עושות הכל בכדי שהסדרות שלהן יגיעו לסיומן באמצע חודש מאי, לקראת (או מיד לאחר) חשיפת הלוח החדש של הרשתות. ואולם, השנה עושה רושם, שהרשתות מסיימות סדרות רבות מוקדם מהצפוי ולא רק בגלל נתוני הרייטינג. ברשת FOX בשבוע שעבר הסתיימה העונה הראשונה של הסדרה (שכבר חודשה) Brooklyn Nine-Nine וסדרות נוספות תסתיימנה מוקדם יותר. ברשת CBS הסדרה How I Met Your Mother תגיע הערב לסיומה וגם Mom שחודשה תסתיים באמצע חודש אפריל. רשת ABC תסיים את העונה של Scandal כבר ב 17 באפריל ואת Last Man Standing כבר ב 25 באפריל. ברשת NBC, הסדרה Parenthhod שעדיין יש לה סיכוי לחזור וגם Community יגיעו לסיום העונה ב 17 באפריל. ברשת ה CW הסדרה The Tomorrow People תסיים עונה ב 5 מאי. נכון, לכל רשת הייתה סיבה משלה לסיום המוקדם של העונות, אבל עדיין, מרבית מהסדרות הללו חודשו או יחודשו לעונה נוספת ועדיין ברשתות בחרו לסיים אותן מוקדם. אולי זו נקודת התפנית לביטול הרעיון של שידורים חוזרים או להקטנתם ולעבוד לפי התבנית של רשתות הכבלים. רשת FOX כבר בדרך לשם, הגיע הזמן ששאר הרשתות יצטרפו.

שתי סדרות בריטיות בוטלו בימים האחרונים. היום ישודר הפרק האחרון של העונה השלישית של הדרמה המשפטית Silk, אשר בשתי העונות הראשונות וגם בפרק פתיחת העונה השלישית הניבה נתונים טובים ואז הגיעה הנפילה שלה בנתוני הרייטינג, אשר מצדיקה בהחלט את ביטולה. גם הקומדיה החמודה Heburn, אשר שידרה את פרק הספיישל והשביעי של העונה השנייה בחודש דצמבר, אבל רק לפני כשבוע בוטלה הסדרה. כולי תקווה שדרמה בריטית אחרת, DCI Banks, תחודש לעונה נוספת. מבחינה קריאטיבית היא ראויה לכך.

הסיום של Glee עלול להיות קצר ממה שחשבנו. נכון, הסדרה חודשה לעונה שישית, אולם לאור העובדה שברשת FOX החליטו לקצץ את מספר הפרקים של העונה החמישית מ 22 ל 20 והיות והרייטינג של העונה החמישית גרוע מאד, יכול מאד להיות שהעונה השישית תהיה מקוצרת ולא תכלול 22 פרקים. תיאוריה זו יכולה לקרום עור וגידים בצורה מהירה יותר גם אם לא יודיעו על כך בחשיפת הלוח החדש של הרשת בחודש מאי. במידה ובתחילת העונה השישית הרייטינג של הסדרה ימשיך לצנוח קשה לי לראות את הרשת מבזבזת 22 שבועות עבור הסדרה.

השבו תעלה סדרה חדשה אחת:

יום שני - Friends With Better Lives

השבוע גם הגיעו ויגיעו לסיומן עונות של 9 סדרות:

יום ראשון - The Walking Dead
יום שני - How I Met Your Mother, Intelligence, Silk 
יום שלישי - Cougar Town
יום חמישי - The Red Road, Once Upon A Time In Wonderland
יום שישי -  Raising Hope
יום שבת - Bitten

3 תגובות:

בובי אמר/ה...

פרק סיום העונה של המתים המהלכים היה הרבה יותר טוב מפרק 14
ראית את הפרק?

קובי אמר/ה...

פרק 14 היו באמת משהו מיוחד,
פשוט מטורף מה שהלך שם.
אני ראיתי גם את הפינאלה,והוא היה מעולה,אבל לטעמי פרק 14 בקטגוריה משלו.

אנונימי אמר/ה...

האם תהיה עונה נוספת לקוגר טאון?