יום שני, 9 בדצמבר 2013

דעה: גל גדות היא Wonder Woman. ליהוק טוב או רע ?



גל גדות היא Wonder Woman הבאה. לקרוא ולא להאמין. בשבוע שעבר יצאה ההודעה הרשמית שגל גדות תככב בסרט ההמשך לסופרמן. כבר עתה קיים באז ברשת נגד ההחלטה. ראשית, המעריצים טוענים שמדובר בסרט של סופרמן ולא "ליגת הצדק" ולכן אין צורך בעוד דמות מעולם ה DC Comics, מאחר שבלאו הכי נזכה לראות בסרט זה גם את באטמן.

המעריצים העלו גם טענות אישיות לגבי גדות. אחת ההטענות, מלבד היותה של גדות חסרת ניסיון (בוודאי בהשוואה לכוכבות אחרות), היא שהיא רזה מדי (כן, זו אחת הטענות שלהם), כאשר לפי דעתי הכוונה שלהם היא שבגלל שהיא רזה מדי גם החזה שלה יהיה קטן מדי, אלמנט די חשוב בחזות של הדמות (סקסיסטי אבל נכון) אולם, עושה רושם שבמאי הסרט, זאק סניידר, עושה מה שהוא רוצה. גם ההחלטה שלו ללהק את בן אפלק בתור באטמן התקבלה בתרעומת גדולה.

במידה ואתם שואלים אותי (ואם אתם קוראים את הבלוג אז אתם כן שואלים את דעתי...) מדובר בליהוק לא רק תמוה, אלא גם גרוע. עד כמה שאני פטריוט ואוהב כל ישראלי שמצליח בחו"ל, כאשר אני רואה בהם שליחים של העם היהודי (דעה מיושנת, אבל כזה אני), גל לא הוכיחה עדיין שהיא יכולה לשחק. להפך, היסטורית המשחק שלה הוכיחה בדיוק ההפך. המשחק שלה בסדרה "בובות" היה מתחת לכל ביקורת וזו הייתה בכלל טלנובלה.

בוודאי תשאלו, אז מה לגבי העובדה שהיא שיחקה במספר סרטים בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" ?

התשובה שלי לכך היא, שהליהוק שלה בסרטים הללו מעיד יותר על הסרטים מאשר עליה, משום שגם במקרה הזה רמת המשחק שלה הייתה נמוכה ואילולא היה מדובר בסרטי אקשן, שלא מצדיקים רמת משחק איכותית, ספק אם היא הייתה מקבלת את פריצת הדרך שלה. אפילו יעל גרובלס עשתה עבודה טובה יותר בסדרה Reign.

ולבסוף, אני יודע שאקים עלי תרעומת, אבל גל גם לא מספיק יפה בכדי לגלם את הדמות. אני יודע, היא הייתה מלכת יופי ודוגמנית וכו'...אבל להיכנס לדמות אותה גילמה לינדה קרטר בשנות השבעים, אשר הייתה "מיס יוניברס" ? הן בכלל לא באותה ליגה.

כמו כן, ראוי לציין, כי בשנת 2011 רשת NBC רצתה להעלות עיבוד עדכני לסיפור של Wonder Woman בכיכובה של אדריאן פאליקי, הפיילוט אפילו לא הפך לסדרה. בשנים האחרונות, רשת ה CW מנסה להעלות סדרה משלה על הדמות הזאת, אולם לא מצליחה, משום שמדובר באחת הדמויות הקשות ביותר מעולם הקומיקס. בשל כך, גם סרט קולנוע על הדמות, שמדובר עליו כבר יותר מעשור, לא קורם עור וגידים. אז, דווקא גל גדות תגלם את הדמות המסובכת ?

לסיכום, לפי דעתי, הבמאי רצה לקחת שם לא מוכר בצורה יחסית ולכן גם גדות בכלל נחשבה כמועמדת, אחרת קשה לי לחשוב כיצד מכל השחקניות ההוליוודיות דווקא היא נבחרה. גדות היא שחקנית בינונית במקרה הטוב ועד כה היא לא הוכיחה כשרון משחק, אפילו בסרטי אקשן שלא מצריכים זאת במידה גבוהה. חבל, אפשר היה ללהק שחקנית אחרת טובה ומוכשרת יותר והעובדה שמדובר בישראלית לא כל כך משנה. מדובר בליהוק לא מספיק טוב. נקודה.

3 תגובות:

דן אמר/ה...

צודק עם כל הכבוד לגל גדול אני לא חושב שהיא מתאימה לתפקיד ענקי כזה
אלו נעליים ענקיות להיכנס אליהם.

אנונימי אמר/ה...

מסכימה עם כל מילה.
אני חושבת שאיבון סטרזובסקי ששיחקה בצ'אק ודקסטר יכלה להיות ליהוק מתאים יותר.
בנוסף ליכולת המשחק הבינונית של גל גדות היא גם חסרת כריזמה.

אנונימי אמר/ה...

בתור מי שלא מכירה את הדמות של וונדר וומן לעומק (בוא נגיד שאני פשוט יודעת שהיא קיימת) למה הדמות שלה כל כך מסובכת שלא מצליחים להפיק עליה סדרות?
ולגמרי מסכימה לגבי גל גדות, אפילו שאני לא מכירה את הדמות- גל פשוט שחקנית לא מוכשרת.