יום שני, 2 בדצמבר 2013

המלצת מוזיקה: PWL שולטים (7)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.



7. Lonnie Gordon - Happenin' All Over Again.

לוני הינה זמרת אפרו אמריקאית, אשר החלה את דרכה המוזיקלית בתחילת שנות השמונים במועדונים באזור הארלם. לאחר שנישאה לבעלה היא עברה בסוף שנות השמונים לאנגליה, אך הפסיקה לעסוק במוזיקה בכדי לגדל את בתה, ריקי. בשנת 1989 היא חזרה לסצינת המוזיקה, כאשר החלה להופיע במועדונים ביחד עם הרכב שגיבה אתה ואף הוציאה סינגלים, שלא הצליחו בצורה היסטרית, אך גרמה לכך שישימו לב אליה.

ואז הגיע הרגע שלה. השיר Happenin' All Over Again נכתב במקור על ידי "שלישית הזהב" עבור דונה סאמר, אך מאחר והם כבר לא היו ביחסים טובים עם סאמר, הוחלט להציע אותו ללוני גורדון, שהצליחה לא רע במועדונים, אך לא מעבר לכך. לא בכדי השיר הוצע לגורדון, היות ולמרות שמדובר בשיר פופ, הרי שיש בו הרבה מאד מרכיבים של מוזיקה שחורה וקשה לדמיין זמרת שהיא לא אפרו אמריקאית שהייתה שרה אותו (נעשה ניסיון כעשרים שנים לאחר מכן על ידי Young Divas, הרכב של זמרות לבנות אוסטראליות, לחדש אותו והתוצאה לא הייתה טובה). השיר הגיע למקום הרביעי במצעד הבריטי וכיכב בצורה היסטרית בכל אירופה.

השלישיה הפיקה לה גם את השיר Beyond Your Wildest Dreams, בתחילת שנות התשעים, אך הוא הגיע למקום ה 48 בלבד במצעד הבריטי, וכן את If I Have To Stand Alone, שגם הוא לא הצליח בצורה טובה והגיע למקום ה 68 בלבד במצעד הבריטי. כתוצאה מכך, הוחלט שלא להוציא סינגלים נוספים לאלבום If I Have To Stand Alone.

בשנת 1995 שוחרר השיר How Could He Do This To Me שהשלישייה הפיקה לה, אך גנזה אותה.

שלישיית הזהב הפסיקה לעבוד עם גורדון לאחר אלבום אחד, שדווקא התקבל באהדה בקרב המבקרים, אך לא על ידי הציבור, ככל הנראה בשל העובדה שהיו בו יותר מדי מוטיביים של מוזיקה שחורה ופחות את המוטיבים של הפופ הקליט הרגיל שהיו רגילים לקבל מהם. הלהיט היחיד שהצליח לשלב בין המוזיקה השחורה והפופ הקליט היה Happenin' All Over Again, אשר נחשב גם היום לאחד מהלהיטים הטובים של המפיקים.

לפי דעתי, מדובר בשיר ענק, שכיף לשמוע כל פעם מחדש, אם כי גם במקרה הזה, כמו במקרה של Dead Or Alive, הקליפ גרוע והזמרת לא בדיוק נאה לעיניים. נסו לשמוע את השיר ללא צפייה בקליפ ותיווכחו עד כמה הוא טוב.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מאד קשה להחליט על הסקר "משאל - פינה אהובה" !
היא אהוב עליי זה ביקורת על סדרות חדשות ו-פינת ד1ד1 רואה סרטים.
אין סיכוי אתה מאחד אותם??!
תחשוב על זה בעיקרון זה אותו דבר!!!!
:)
------------------------------------
מה חשבת על השחקן פול ווקר? איך שיחק....
מה דעתך על הזמן אריק איינשטיין?
__________________________________
אני חייב להזדהות איתך בקשר לשובר שובר שורות, זה באמת משעמם רצח הפרקים הראשונים. אומרים שמוסוף העונה הראשונה זה מתחיל להתרומם ומהאמצע זה כבר זה כבר טס במהירות הקול.
אז השאלה שלי בקשר לשובר שורות היא כזאת:
העונה הארשונה כל כך לא טובה אז איך היא הסדרה זכתה לעוד עונה? הרייטינג היה גבוה? זה הגיוני?

שבוע טוב!

אנונימי אמר/ה...

חח הקליפ מצחיק,
מצטער לא אהבתי את השיר...