יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



לרשת CBS עומדת להיות בעיה עם How I Met Your Mother. עד עתה, ידוע שלעונה האחרונה של הסדרה המשודרת כעת הוזמנו 24 פרקים. הפרק ה 13 של העונה אמור להיות משודר ב 16 בדצמבר 2013. כלומר, עד אמצע חודש מאי (כ 20 שבועות) לרשת יוותרו 11 פרקים בלבד לשדר. אז נכון, ב 23 וב 30 בדצמבר 2013 הרשת יוצאת לחופשת חגים, אך עדיין מדובר בזמן רב שהרשת תצטרך להתמודד איתו. מעניין יהיה לראות באם הרשת תנצל אותו בכדי להריץ קומדיה חדשה או שמא תשדר שידורים חוזרים של פרקי הסדרה. פתרון שלישי אפשרי הוא לנסוט ל"סחוט" את הלימון עוד קצת ולהזמין פרקים נוספים. מה אתם מעדיפים ?

רשת ABC Family מחזירה 2 קומדיות שלה בעונת החורף. בדרך כלל אנו עדים לכך שברשת מחזירים בחודש ינואר את הדרמות שלה לחצי השני של העונה, אולם העונה ברשת מחזירים את הקומדיות Baby Daddy ו Melissa & Joey החל מה 15 בינואר 2014. את העובדה שישודר פרק חג מולד מיוחד לשתי הקומדיות ב 11 בדצמבר 2013 עוד הבנתי, אך להחזיר קומדיות, שנתוני הרייטינג שלהן לא גבוהים גם בחודשי הקיץ דווקא בעונת החורף העמוסה ? לפי דעתי, מדובר בצעד לא מובן. למישהו יש תשובה לכך ? כי לי אין, מלבד אולי לנסות ולהריץ את הסדרות הללו עבור קנייה עתידית לסינדיקציה.

לאזכור של חג חנוכה בסדרה Hart Of Dixie. מתי בפעם האחרונה ראיתם פרק שלם של סדרה אמריקאית מתמקד בחג יהודי ? בדרך כלל, הסדרות האמריקאיות מתמקדות בחג ההודיה, חג ליל כל הקדושים או בחג המולד. בשבוע שעבר (הפרק השמיני לעונה השלישית של הסדרה) חזינו בפרק שלם שהתמקד בחג החנוכה. נכון, מדובר בסדרה של ג'וש שוורץ היהודי, אבל עדיין היה מעניין לראות את זה. כן ירבו.

לירידה במספר הצופים הכללי של הסדרה Castle. נכון, בחמש העונות הראשונות, בקטגוריה של נק' המדד, הסדרה לא הצליחה להגיע לנתונים גבוהים בשנים האחרונות, אם כי היא הצליחה לשמור על יציבות של נתונים שנעו בין 2.4-1.8 נק' מדד, אך בכל מה שקשור למספר הצופים הכללי, הסדרה הצליחה בכל שנה להגדיל את קהל הצופים שלה. העונה הראשונה והמקוצרת שלה (הסדרה החלה רק בחודש מרץ 2009 כמחליפה) הניבה רק 10.19 מיליון צופים בממוצע לפרק. מאותה נקודה, מדובר על נסיקה: 10.25 מיליון לעונה השנייה, בעונה השלישית זה עלה ל 11.44 וברביעית ל 12.18. העונה החמישית הניבה 12.26 מיליון צופים בממוצע לפרק. גם המיקום הכללי שלה במספר הצופים הכללי רשם עליות (41, 30, 30, 22, 19). בחצי הראשון של העונה השישית, הנתונים של הסדרה ירדו ל 10.85 מיליון צופים בממוצע לפרק. האם המגמה השתנתה ?

העונה החמישית של White Collar מורכבת מ 13 פרקים בלבד. רבים בוודאי תהו מדוע ברשת USA קיבלו שתי החלטות לגבי הסדרה White Collar. ההחלטה הראשונה הייתה להקטין את מספר הפרקים ל 13 פרקים במקום 16 פרקים, שהוזמנו לסדרה בארבעת העונות הראשונות. ההחלטה השנייה הייתה להחזיר את הסדרה רק בחודש אוקטובר ולא בחודשי הקיץ כפי שקרה בעונות קודמות. בניגוד להחלטות דומות של הרשת לגבי סדרות אחרות, הפעם לא מדובר בהחלטה המונעת ממניעים כספיים או מניעי רייטינג. הסיבה לשתי ההחלטות הינה אחת: הסדרה Graceland. ברשת העדיפו לתת לג'ף איסטין, היוצר של שתי הסדרות להתרכז בהרצת כל סדרה בנפרד בצורה האיכותית שיש ולא לעבוד במקביל על שתיהן. בשל כך, גם מספר הפרקים בעונה זו של White Collar קוצץ מ 16 ל 13, וזאת בכדי לא להעמיס על ג'ף. עתה נותר לשאול, האם החלטה זו השתלמה ? משום שלפי דעתי, העונה הראשונה של Graceland לא הייתה כה מרשימה והעונה החמישית של White Collar. טוב, בנוגע לכך, רק ימים יגידו...

לרשת NBC יש מספר רב של סדרות חדשות עבור החצי השני של העונה. במידה וחשבנו שהלוח של רשת ABC הניב שינויים רבים בחצי השני של העונה, הרי שמבט על הסדרות שמחכות על המדף של רשת NBC עבור החצי השני של העונה מזכיר לנו שלרשת יש מספר רב יותר של פרויקטים, שרק מחכים לתאריך עלייה. ביום ראשון כבר צפויות לעלות שתי סדרות חדשות: Believe ו Crisis, אשר לגבי האחרונה, ברשת תולים בה תקוות גדולות מאד ורבים גם חשבו שתקבל את משבצת השידור שאחרי The Voice ביום שני. לרשת יש גם שתי קומדיות חדשות שאמורות לעלות בימי שלישי: About A Boy (שברשת מאד אהבו בעונת הפיילוטים הקודמת) ו Family Guide. אם לא די בכך, לרשת יש גם שתי סדרות נוספות שלא נקבעה להן משבצת שידור: הדרמה Night Shift והקומדיה Undateable. היכן שתי הסדרות האחרונות ישובצו עדיין לא ברור, כאשר קיימת אפשרות שאולי הן ידחו לעונת הקיץ או קצת לפני (חודשים אפריל-מאי). נאלץ להמתין להודעה הרשמית של רשת NBC בנידון בכדי להיות חכמים יותר.

למשבצות השידור הפניות של רשת ה CW. כפי שציינתי בכתבה קודמת, לרשת יש שתי סדרות חדשות, אשר אמורות לעלות בחצי השני של העונה The Hundred ו Star-Crossed, כאשר לא ברור באיזו משבצת שידור הן ישובצו. ואולם, מעניין לראות שהרשת הוציאה את הסדרות שלה ביום שני Beauty & The Beast ו Hart Of Dixie לחופשה, כאשר נותרו לכל אחת מהן 14 פרקים לעונה ועושה רושם, שכאשר הסדרות הללו יחזרו לאוויר בחודש ינואר 2014 יוותרו להם בין 15 ל 16 שבועות עבור הפרקים הללו. כלומר, הסדרות כמעט לא ייצאו לחופשה ולכן, פרט להזזת אחת מהן ליום שישי, עושה רושם שערב יום שני של הרשת יישאר על כנו, לפחות עד תום העונה. סדרה נוספת צפויה לעלות, לפי דעתי, ביום שלישי או חמישי. דרך אגב, גם Reign יוצאת לחופשת החגים כשבאמתחתה 8 פרקים בלבד. כלומר, גם לה יוותרו בחצי השני של העונה 14 פרקים. ולכן, עושה רושם, שפרט להזזתה ליום שלישי, כאשר The Originals תסיים את העונה או תצא לחופשה, סביר להניח שגם יום חמישי סגור. האם נמצאו משבצות השידור עבור הסדרות החדשות (שני ושלישי, כאשר אחת מהסדרות של יום שני תזוז ליום שישי) ? נחכה ונראה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה וחג שמח! :)