יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

שלב סיכום עונה: Hunted, עונה ראשונה: עוד מוצר בריטי משובח.



הציוות הראשון של רשת הכבלים האמריקאית Cinemax עם רשת ה BBC, הייתה הגרסה האמריקאית ל Strike Back. בשנה שעברה חזינו בשיתוף פעולה שני של שתי הרשתות: הסדרה Hunted. ואולם, עושה רשום שבעוד ששיתוף הפעולה לגבי Strike Back עדיין נמשך, הרי ששיתוף זה לגבי Hunted הסתיים. רשת BBC הודיעה על ביטול הסדרה, אך Cinemax הודיעו על כוונתם להפיק ספין אוף לסדרה, עדיין נותר להמתין ולראות אם זה יקרה (סיכויים נמוכים מאד).

Hunted מתמקדת בסאם האנטר (מליסה ג'ורג'), מרגלת שעתה עובדת במגזר הפרטי עבור חברת "ביזנטיון". במהלך משימה שגרתית בטאנג'יר סאם נבגדת וכתוצאה מכך מישהו יורה בה. סאם מצליחה להתגבר על תוקפיה ונעלמת לשנה. לאחר שנה היא חוזרת לתפקידה הישן מתוך מטרה לגלות מי בגד בה וכמעט גרם למותה. היא חושדת בחברי הצוות שלה ובמיוחד באיידן (אדם ריינר), שהיה המאהב שלה והיחיד שידע את המיקום שלה בעת ניסיון החיסול.

סאם מקבלת משימה להתקרב למשפחת טרנר, מאחר שהאב ג'ק (פאטריק מאלאהייד), הוא בין המציעים הצעת הקמת סכר בפאקיסטן והוא לא בוחל בשום דבר בכדי להשיג את מבוקשו, כולל רצח. לג'ק יש בן בשם סטיבן (סטיבן קאמבל מור) ונכד בשם אדוארד (אוסקר קנדי). סאם מתמנת להיות האומנת של אדי ומפתחת גם מערכת יחסים עם סטיבן בשעה שהיא מרגלת אחר האב ובמקביל מנסה לפענח את זהות מי שבגד בה.

ראשית, לפי דעתי, הבחירה במליסה ג'ורג' כשחקנית הראשית הייתה בחירה מעולה, מדובר בשחקנית אקשן טובה מאד וראו זאת עוד בתקופה ששיחקה בעונה השלישית של Alias, אם כי, אם משווים בין שתי הסדרות (בכל זאת, מדובר בשתי סדרות אקשן עם נשים בתפקיד הראשי), עדיין ג'ורג' נופלת מג'ניפר גארדנר, בעיקר בכך שהבעות פניה די קפואות, גם כשלא צריך, וכאשר צריך להראות ניצוץ של חמלה הוא לעיתים נראה מאולץ, במיוחד בהשוואה לגארדנר.

בכל הקשור לעלילה, מדובר ברעיונות שבשנים האחרונות צוברים תאוצה: תיאוריות הקונספירציה. גם במקרה של Hunted מדובר בקונספירציה של חמשת הארגונים הגדולים ביותר בעולם להשתלט על כל מה שקורה בעולם ואחד מראשי הארגונים אחראי על המצוד אחר סאם. מהבחינה הזאת, לא מדובר ברעיון חדש, אבל הצורה שבה הוא מוצג מעניינת, במיוחד היות ומדובר בעונה בת שמונה פרקים בלבד, בדיוק כמו שהבריטים אוהבים (והאמריקאים פחות), כך שהסיפור לא "נמרח" יותר מדי.

נקודה שאולי תפריע לחלק מהצופים (אך לי לא) היא שאורכו של פרק הוא כשעה (נטו!) והצופים, אשר רגילים לסדרות האמריקאיות שבהן כל פרק מורכב מ כ 42 דקות, אולי יראו בכך חסרון, אך כאשר מביטים על העונה כולה מבינים שהתסריט לא נפגע בשל כך, יתרה מכך, למרות שלעיתים ניתן להבחין בקלישאות (אחד מהרוצחים מתברר כבנו הממזר של ג'ק ושאשתו של סטיבן לא התאבדה אלא נרצחה) הרי שבמבט כולל מדובר בתסריט איכותי מאד, שגורם לצופה לרצות לצפות בפרק הבא.

בעיה נוספת שאולי גם תשפיע על הגרסה האמריקאית היא, שמדובר בסופו של דבר בהפקה בריטית לכל דבר, ואם לא יתבצעו שינויים בגרסה האמריקאית קשה לראות אותה מצליחה גם בארה"ב. כידוע, נעשו ניסיונות רבים לבצע העברה של גרסאות בריטיות לארה"ב ורובן לא הצליחו, הסיבה לכך היא המנטליות הבריטית המנוגדת לזו האמריקאית. צריך לאהוב סדרות מהסוג הזה בכדי לצפות ב Hunted.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. מדובר בשמונה שעות מחייכם, שיעברו עליכם די בנעימים, במיוחד אם אתם חובבי סדרות אקשן. לא מדובר בדרמת האקשן הגדולה ביותר של העשור, אך היא מספיק טובה בכדי לצפות בה. לפחות לדעתי.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

לרגע לא הבנתי כיוון שיש סדרה דוקו בשם זה העוסקת ברוחות... ואז נפל האסימון. אתה בהחלט, לגמריי צודק. סדרה שקשה לראות רק פרק אחד חייבים לראות אחריו עוד ועוד :)