יום ראשון, 29 בדצמבר 2013

ביקורת: הקומדיות החדשות של רשתות NBC ו FOX לעונת 2014-2013.



כאשר ארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות הגדולות (רשת ה CW מחוץ לרשימה) הביטו על הלוח שלהן לקראת עונת 2014-2013 הן הביטו בתקווה גדולה לגבי הקומדיות החדשות שלהן. עתה, לאחר מחצית עונה בלבד, ניתן להכריז על כישלון טוטאלי של ארבע הרשתות (NBC, ABC, FOX ו CBS). בכתבה זו, הראשונה מתוך שלש, בהן אבקר את הקומדיות החדשות שעלו עד עתה בארבע רשתות הברודקאסט, אתמקד בקומדיות החדשות של רשתות NBC ו FOX.

עדיין זכורה ההתלהבות של רשת NBC לאחר שהיא הכריזה על הקומדיות שלה לעונה הנוכחית. הרשת הייתה כל כך גאה בקומדיות החדשות שלה, שהיא חשבה שערב יום חמישי החדש שלה יהיה הצלחה גדולה, למרות העובדה שהוא כלל שלש קומדיות חדשות, צעד שהצליח לפני מספר שנים לרשת ABC, אולם רשת NBC חוותה כישלון גדול מאד החל מהשבוע הראשון.

גולת הכותרת של הקומדיות של רשת NBC הייתה "הקומדיה של מייקל ג'יי פוקס". מספר רשתות נאבקו על הקומדיה לפני שהיא מצאה בית חם ברשת NBC והזמנה ל 22 פרקים עוד לפני שהעונה החלה. ואולם, כבר לאחר צפייה בפיילוט התבררה עובדה בולטת: הקומדיה לא מצחיקה. אז נכון, מייקל ג'יי פוקס הוא כוכב ענק, גם עתה לאחר מחלתו, אולם זה לא מספיק, התסריט של הקומדיה עלוב לחלוטין ואני מתפלא שבכלל אנשים עוד צופים בה, הרעיון לצחוק על חולה פרקינסון (בצורה עצמית) מצחיק אולי לשנייה ולא יותר מכך ולאחר מכן אנו נשארים עם מוצר גרוע. הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא, שעדיין רוצים לצפות במייקל ג'יי פוקס. בשל כך, הפיספוס כל כך גדול. לפי דעתי, אם ברשת לא היו מחויבים ל 22 פרקים, הסדרה לא הייתה זוכה להגיע לעשרה פרקים.

קומדיה אחרת של הרשת, Sean Saves The World, דווקא מצחיקה לפרקים, בעיקר במערכת היחסים שבין שון לבוס המטורף שלו, מקס (תומאס לנון), ושון הייז עושה עבודה טובה מאד בתפקיד הראשי, אולם לצערה של ההפקה הציבור האמריקאי לא בשל לדמות הומוסקסואלית מובילה בקומדיה. במידה ויהיו צופים שיזכירו את הקומדיה הקודמת בה הייז השתתף, "וויל וגרייס" כדוגמא הפוכה הרי שלא כך הם פני הדברים. הדמות של וויל כהומוסקסואל הייתה לצידה של הדמות של גרייס ולמרות שלא יודו בכך, שמרו בכוונה על המתח המיני בין הדמויות. ובכל מקרה, הדמות של וויל לא הייתה לבדה. מדובר בהימור של הרשת, הימור שנכשל, משום שמייגן הילי היא לא דברה מסינג החדשה ולכן גם הקומדיה לא תזכה, ככל הנראה, לעונה נוספת. עבורי היא לא יותר מסבירה.

אין טעם להרחיב את היריעה על הקומדיה Welcome To The Family, ששרדה מספר שבועות בודדים לפני שבוטלה ובצדק. לא ברור לי על מה מנהלי הרשת חשבו כשאישרו את הפיילוט. כאשר מביטים לעומק מגלים שלמעשה לא מדובר בקומדיה, אלא בדרמה עם גוון קומי קטן ולצערי זה לא מספיק.

לראות או לא לראות ?

Welcome To The Family - בוטלה, דלגו עליה.

"הקומדיה של מייקל ג'יי פוקס" - דלגו עליה.

Sean Saves The World - אפשר לראות, אבל רק אם אין לכם במה לצפות, וגם לא להתרגל אליה, אורח החיים שלה קצר מאד.



רשת FOX העלתה עד כה שתי קומדיות חדשות ולמען האמת אלו גם היו הקומדיות הטובות ביותר עד כה מכל הקומדיות של ארבע רשתות הברודקאסט. לא ברור לי מדוע ברשת לא העבירו את ערב הקומדיות שלהם ליום חמישי, שם היה להם סיכוי כלשהו להצליח, אולם בערב שבו משודרים NCIS, The Voice ו "ש.י.ל.ד." לקומדיות הללו לא היה סיכוי. Dads מצחיקה לפרקים (אם כי לא בצורה היסטרית), כאשר הנתון הבולט הוא הכימיה בין השחקנים ובראשם סת' גרין, אם כי הדמויות של האבות (פיטר ריגרט כאביו של אילי ומרטין מול כאביו של וורנר) לעיתים יותר מעצבנות מאשר מצחיקות ולמרות שזו הכוונה, לעיתים קרובות זה מפריע לצופים.

גולת הכותרת עד כה בעונת 2014-2013, בכל מה שקשור לקומדיות חדשות, היא הקומדיה Brooklyn Nine Nine, שנתוניה הנמוכים העציבו אותי יותר מכל נתוני הרייטינג של הסדרות חדשות בעונה הנוכחית. יש לסדרה כמעט הכל: צוות שחקנים מוכשר מאד ובראשם אנדרה בראואר ובמיוחד אנדי סאמברג, אך יותר מכל אפשר לציין את התסריט המבריק. מדובר בקומדיה של נונסנס שאולי אפשר להשוות אותה ל The Office המבריקה בשיאה. יכול מאד להיות שרבים לא יתחברו לרוח השטות שהקומדיה מביאה עימה, אבל דווקא הדור הצעיר צריך להיות בחזית ולתמוך בה, משום שנדיר למצוא קומדיה כה מוצלחת, שהייתה מצליחה, לפי דעתי, גם בתור סרט.

לראות או לא לראות ?

Dads - אפשר לראות, אבל לא חובה.

Brooklyn Nine Nine - חובה לראות.

4 תגובות:

Gilad אמר/ה...

Brooklyn Nine Nine- נהדרת! גם כל דמויות המשנה מעולות.

אני דווקא מאוד אהבתי את WELCOME TO THE FAMILY - השחקנים חביבים והיא די קולחת. ניתן למצוא את כל 8 הפרקים שהופקו לה ברשת- כי היא שודרה עד תומה בערוץstar world בהודו...

עוד סדרה מומלצת היא THE GOLDBERGS שכמעט בכל פרק מוציאה ממני פרצי צחוק עזים.

תודה על הפוסט!

אנונימי אמר/ה...

אהבתי גם את Brooklyn Nine Nine. יופי של קאסט ולמרות שהיא לא עמוקה ודי סתמית, היא מהנה למדי ומספקת את הסחורה. באמת חבל על הנתונים הלא מחמיאים שלה. דווקא סדרה שלדעתי מתאימה לקהל האמריקאי.

אנונימי אמר/ה...

גם אני אהבתי את welcome to the family ואת ברוקלין והגולדברגז. גם DADS מצחיקה אותי עד מאוד [להפתעתי, מאוד לא אהבתי את טד, לצערי]. לעומת זאת באמת הפתיעה אותי לרעה הסדרה של ג'יי פוקס, למרות שאחרי פיילוט חביב ומטה- אך עדיין משעשע, היא הצליחה להשתפר בפרק 3 והלאה, ואז הפכה לבכלל לא מצחיקה אחרי שניים שלושה נוספים...
לדעתי דווקא שון מציל את העולם מצחיקה דווקא בקטעים שהבוס שלו לא נמצא, מכיוון שהדמות שלו מעצבנת ולא מצחיקה [דווקא ההורים המעצבנים בDADS לעומתו, כן מצחיקים..]
תודה על הסקירה!

אנונימי אמר/ה...

קודם כל תודה רבה על הסקירה. בכלל בשבוע וחצי האחרון של הבלוג פורסו מספר רב של פינות איכותיות ואני מודה לך על כך.
אני רוצה להתייחס למה שציינת לגבי קיום מתח מיני בין דמותם של וויל וגרייס-מתח שלכאורה החזיק את הסדרה וגרם לך שהאמריקאים באו לצפות בסדרה על אף שבמרכזה עמד גבר הומוסקסואל.
בתור הומוסקסואל, אני מזועזע ממה שאמרת שמעיד על אחד משני דברים. או שלא ראית את הסדרה (ואז ביקורת עליה היא שערורייה משל עצמה) או בורות חמורה.
וויל הוא גבר הומוסקסואל ואם יש דבר אחד שהיה ניתן להבין מצפייה בסדרה היא שהוא לא נמשך לנשים. נכון שהסדרה הציגה סטריאוטופים מוקצנים, אך יחד עם זאת היא הראתה בצורה הכי ברורה שיש שאין ולא יהיה להומוסקסואל שום מתח מיני ושום רגשות מיניים לשום אישה באשר היא. ה״שיעור״ הזה נאמר בסדרה פעמים רבות, למרות שכל אדם נאור ולו במעט אמור להבין זאת.
להגיד שהמתח המיני בין וויל וגרייס הוא שהחזיק את הסדרה? זה טיפשות לכל דבר. אקבל אם תגיד שהעובדה שגרייס הוצגה כדמות סטרייטית ואיזנה את וויל וג׳ק(שוו הייז) מה שלא קיים באותו אופן בקומדיה החדשה של הייז, כי יש בזה מן האמת. אבל מכאן ועד לאמרה הזאת? הפסקה הזו דרושה לתיקון, כי היא לא נכונה ומעבירה מסרים שגויים לציבור שאינו מבין ויודע מספיק, ומקריאת מאמרים אחרים שלך, ניתן להבין שהומופוב אתה לא. מצפה לתיקון, גם אם אתה לא מגיב יותר בשל בטיול פניית המענה לקוראים.