יום רביעי, 18 בדצמבר 2013

ניתוח: לוח הערכות לקראת עונת 2015-2014, רשת CBS.


סדרות שבוטלו:

How I Met Your Mother (עונה אחרונה)
We Are Man

סדרות שיבוטלו

Hostages

סדרות שיחודשו:

The Big Bang Theory
NCIS
NCIS:LA
Two Broke Girl
Criminal Minds

The Millers - אם כי היא נמצאת בירידה ובמידה והירידה תמשך היא תורד לקטגוריה של סדרה שעתידה עדיין לא הוכרע.

Person Of Interset - למרות הירידה בנתוני הרייטינג, עדיין נתוניה מספיק טובים, וכמו כן, מדובר בעונה רביעית של הסדרה במידה ותחודש.

Blue Bloods - עדיין מראה יציבות בימי שישי, קשה לראות את הרשת מבטלת אותה.

Hawaii Five-O - הייתה לה בעיית הסתגלות במשבצת השידור החדשה שלה בימי שישי, אולם עושה רושם שבפרקים האחרונים של החצי הראשון של העונה הצליחה להתייצב.

Mike & Molly - תחודש בכל מקרה, גם אם תהיה מחליפה, ברשת רואים בה את המחליפה האולטימטיבית לקומדיות שלה.

סדרות שעתידן לא ברור:

CSI - מבין ארבע הדרמות של הרשת שעתידן לא ברור עושה רושם שמקומה מובטח, כאשר ההדלפות גורסות שגם אם תזוז ממשבצת השידור שלה ביום רביעי היא תזוז ליום ראשון. הסיכוי לחידוש: 85%.

Elementary - הסדרה ירדה מעט בנתוניה השנה, אולם ברשת מודעים לכך שנתוניה ירדו בעקבות השינויים שהרשת עשתה בערב יום חמישי, כאשר הכניסה שעת קומדיות נוספת. נכון לעכשיו, היא אמורה לחזור לעונה נוספת, גם אם זה יקרה במשבצת שידור אחרת (יום ראשון או שישי). הסיכוי לחידוש: 75%.

The Good Wife ו The Mentalist - למרבה הפליאה, שתי הסדרות מנפקות נתונים דומים, כאשר הן מתחלפות כמעט מדי שבוע באשר לסדרה בעלת הנתונים הטובים יותר. רבים מפרשני הטלוויזיה טוענים שאחת מהן תבוטל בתום העונה. לפי דעתי, עדיין מוקדם מכדי לקבוע זאת. צריך גם לזכור, ש The Mentalist, אשר נתוניה היו עד כה מעט פחות טובים מאלו של The Good Wife, שודרה לעיתים אחרי השעה עשר ואז איבדה צופים ונק' מדד.
הסיכוי לחידוש:
שתי הסדרות ביחד: 50%. למרות הכל, שתי הסדרות לא קורסות בנתוני הרייטינג, כפי שקורה לסדרות של רשת ABC ולכן, במידה וברשת לא ישבצו מספר רב יותר של דרמות חדשות מהכמות הרגילה שלה (ובכך ידחקו דרמות אחרות למשבצות השידור הללו) קיים סיכוי ששתיהן יחודשו.
The Good Wife בלבד: 60%. הסדרה עדיין עם נתונים מספיק טובים לקבל חידוש, אם כי הם על הגבול (מהצד הנכון, אבל עדיין על הגבול).
The Mentalist בלבד: 50%. הסדרה נמצאת בשלב קריטי. צריך לראות כיצד היא תסתגל לשינוי הקריאטיבי שלה. עד עתה זה נראה סביר, אולם כפי שציינתי, הרבה יהיה תלוי במספר הדרמות שהרשת תאשר וכמה מהן היא תשבץ לעונת החורף הבאה.

בגזרת הקומדיות, לרשת יש 3 קומדיות שעתידן לא ברור:

The Crazy Ones ו Mom תלויות במידה רבה בכך שברשת ימשיכו בערב יום חמישי לשדר 4 קומדיות. ברשת בוודאי ערים לכך שערב הקומדיות של רשת NBC הרוס והם מקווים לא להיות הגרסה השנייה של רשת NBC. במידה והרשת תמשיך עם 4 שעות של קומדיות בשבוע (2 ביום שני ו 2 ביום חמישי), הסיכויים לחידוש הם כך:
שתי הסדרות ביחד: 55%.
Mom בלבד: 60%. בכל זאת מדובר בסדרה של צ'אק לאורי וברשת יתנו לה סיכוי נוסף.
The Crazy Ones בלבד: 55%. עדיין מדובר בנתונים בינוניים בלבד, אך השמות של רובין ויליאמס ושרה מישר גלר אמורים להעניק לה עונה נוספת.
במידה וברשת יעברו לשלש שעות קומדיות בלבד בשבוע (2 ביום שני ו 1 ביום חמישי):
שתי הסדרות ביחד: 35%.
אחת משתי הסדרות (Mom או The Crazy Ones): 40%.

Two And A Half Men - מבחינת נתוני הרייטינג שלה, הסדרה מנפקת נתונים בינוניים, אולם מדובר בסדרה יקרה מאד בשל שכר השחקנים וברשת גם אמורים להגיע איתם להסדר כספי. לפי דעתי, בסופו של דבר זה יגיע רק לשאלה כספית. נכון לעכשיו, הסיכוי לחידוש: 40%.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

עם כמה שאני נהנית מהעונה הנוכחית של המנטליסט, לא הייתי רוצה לראות עוד עונה. לדעתי צריך לסגור את כל הסיפור בסוף העונה הזו וזהו.