יום חמישי, 19 בדצמבר 2013

ניתוח: לוח הערכות לקראת עונת 2015-2014, רשת ה CW.


את הסדרות של רשת ה CW ניתן לחלק ל 3 קטגוריות. בקטגוריה הראשונה ניתן לציין את הסדרות הבטוחות לקבל עונה נוספת, ופרט לקטסטרופה לא מובנת, עושה רושם שאין דבר העומד בפניהם בכדי לקבל עונה נוספת. ברשימת הסדרות הללו ניתן למצוא את הסדרות הבאות:

The Vampire Diaries
Arrow
Supernatural - הסדרה שלא נגמרת.
The Originals - לגביה עדיין צריך לבחון את מצבה בחצי השני של העונה, אולם נכון לעכשיו, היא ברשימת הבטוחות ורשומה כהצלחה של הרשת לעונה הנוכחית.


בקטגוריה השנייה של הרשת, הסדרות שיבוטלו בסוף העונה, ניתן למצוא את הסדרות:

Beauty & The Beast - העובדה שברשת העדיפו להעביר את Hart Of Dixie ולא אותה ליום שישי בחצי השני של העונה, ובנוסף לכך, הסדרה תצא לפגרה ארוכה לקראת סופה, חתמה את גורלה.

The Carrie Diaries - בפועל היא כבר בוטלה היות ולא יוזמנו לה פרקים נוספים מעבר ל 13 הפרקים שהוזמנו עבורה לעונה השנייה, אבל בכל מקרה, נתוני הרייטינג שלה מגוחכים, למרות הניסיונות ליצור סנסציות כגון יחסים לסביים או הומוסקסואלים, שמזמן כבר לא עובדים על הציבור האמריקאי.

ולבסוף הסדרות שמתנדנדות, ועתידן לא ברור:

Hart Of Dixie - לכאורה, עתידה של הסדרה אמור להיות ברור: על פי נתוני הרייטינג היא חייבת להיות מבוטלת, אולם מספר אלמנטים עובדים לטובתה. ראשית, העובדה שעונה רביעית יכולה לקרב אותה למספר 88, הכוונה היא למספר הפרקים שדרוש לסינדיקציה בסכום מכובד (תמיד אפשר למכור בסכומים נמוכים יותר). אלמנט שני שיכול לסייע לה היא העובדה שמדובר באופרת הסבון המובהקת היחידה של הרשת שצפויה לשרוד את העונה ויכול להיות שברשת לא יוותרו עליה בקלות, בוודאי במידה והם מתכננים להצמיד לה סדרה חדשה בעונה הבאה. ולבסוף, המעבר של הסדרה ליום שישי לקראת תום העונה נראה מעבר נכון, כאשר בעונה הבאה (במידה ותשמור על שעת השידור) שיבוצה ליד "הטופ מודל הבאה" נראה הגיוני. ולכן, פרט להצלחה של אחת או שתי הסדרות שצפויות לעלות בחצי השני של העונה (ואפילו במקרה כזה) קשה לראות כיצד היא לא תחזור לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 80%.

The Tommaroe People ו Reign - הסיבה שהצמדתי את שתי הסדרות ביחד היא שהסיכוי ששתיהן יחודשו הוא קטן מאד. הסיבה לכך היא, ששתיהן משובצות לצד הלהיטים הגדולים של הרשת, Arrow ו The Vampire Diaries, אולם שתיהן מניבות נתונים בינוניים בלבד. הוסיפו לכך את העובדה שבשנים האחרונות ברשת נוהגים לאשר ארבעה או חמישה סדרות חדשות מעונת הפיילוטים ותגיעו למסקנה שאין מספיק משבצות שידור לכולן. במידה ולוקחים בחשבון שהספין אוף של Arrow אמור להיות מוצמד אליה ביום רביעי ושיום שלישי סגור גם לעונה הבאה, לרשת יישאר מקום אחד פנוי: יום חמישי בערב אחרי The Vampire Diaries, כאשר Reign, במידה ותחודש, צפויה לזוז, ככל הנראה ליום שני לצד סדרה חדשה (הסיכוי הגבוה יותר) או ליום שישי (סיכוי קטן).
הסיכוי לחידוש:
ש Reign תחודש: 65%. יש לה יותר אופציות לשיבוץ מחדש, זה הכל.
ש The Tommaroe People תחודש: 40%. במיוחד במידה והיא תצליח להתרומם מעט. בהפקה יחזיקו אצבעות לשתי הסדרות החדשות של הרשת בכדי שיכשלו.
ששתי הסדרות יחודשו ביחד: 30%. אחת הסיבות שאני עדיין נותן לחידוש שתיהן ביחד היא, שקיים סיכוי ששתי הסדרות החדשות של הרשת, אשר צפויות לעלות בחצי השני של העונה יקרסו ושעונת הפיילוטים הנוכחית לא תהיה טובה וברשת יחזרו לאשר שתיים או שלש סדרות חדשות בלבד. סיבה נוספת היא, שברשת החליטו שהם מעבירים את Hart Of Dixie ליום שישי ואולי הם ירצו שתי סדרות וותיקות (בצורה יחסית) ליום שני הבעייתי (בגלל The Voice של רשת NBC).

הערה לסיום:
כפי ששמתם לב, הרבה יכול להשתנות במידה ואחת או שתי הסדרות החדשות של הרשת לחצי השנה של העונה, The Hundred ו Star-Crossed, יצליחו. נצטרך להמתין ולראות כיצד הן יתפקדו בכדי להיות חכמים יותר.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מה שיפה בסדרות כגון דרקולה והאורגינלים זה שלא מדובר ב"ערפדים" לא כנושא מרכזי אלא על "אש קטנה". כך למעשה מקבלים קהל גדול יותר. גם הסדרות הללו התסריט מעניין ואינו מלא ברווחים ורעיונות לא גמורים להמשך העונה ובסוף כלום לא קורה.

תודה רבה על הדיווח המפורט :)

נועה אמר/ה...

supernatural הסדרה שלא נגמרת.
לגמרי. היו צריכים לחסל אותה בעונה חמש, גג שש. ממש חבל כי זו היתה סדרה טובה