יום ראשון, 8 בדצמבר 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Fast & Furious 6 - מהיר ועצבני 6 - סרט נוסף בסדרת הסרטים המיועדת בעיקר לגברים (ולא, זו לא אמירה שוביניסטית). בסרט זה, החבורה (אוקונור, טורטו וכו'...), אשר בסרט החמישי הצליחה לשדוד 100 מיליון דולר, מתאחדת בכדי לעצור ארגון פשע שבראשו עומד שואו (לוק אבנס) וגם הוא מבצע את פשעיו באמצעות נהיגה מהירה במכוניות. למעשה, הארגון שלו מורכב מאותו סוג אנשים המרכיבים את החבורה של אוקונור ומרעיו. הפרס ? חנינה מלאה על הפשעים שלהם וכן, מידע על לטי, אשר נחשבה למתה בסרט הרביעי.

ראשית, מבחינת האקשן, מדובר על העלאת מדרגה רצינית מאד, כולל סצינת סיום הכוללת התרחשויות בתוך מטוס, טנק משתולל בכביש ראשי ודורס כל מה שבדרך ופעלולים נועזים מאד שלא ראינו בסרטים קודמים. הבעיה נעוצה בתסריט. קשה להבין מדוע החליטו להחזיר את דמותה של לטי בסרט הזה לאחר שהיא נחשבה למתה, העובדה שגם אין לה זיכרון ובסוף הסרט היא עדיין נשארת האישה של טורטו ומעיפה משם את אלנה, שהצליחה לנחם את טורטו לאחר שלטי נחשבה כמתה, עובדה זו מזכירה יותר אופרת סבון מסרט אקשן, כמו גם חלק מהדיאלוגים כאשר, לדוגמא, אוקונור מכה על חטא על כל מה שעבר על לטי וטורטו מנחם אותו. קצת נראה עלוב, במיוחד עבור סרט מהסוג הזה.

נקודה נוספת שרציתי להעלות היא גל גדות. כמובן, שתמיד ניתן להסתכל בגאווה על הצלחה ישראלית בהוליווד, אבל לאחר שלשה סרטים בסדרה של גל אפשר לומר תודה רבה על כך שהעיפו אותה משם (הדמות שלה מחוסלת בסמוך לסוף הסרט). גל אולי אישה יפה (רבים דווקא יציינו את ראשה הענק כמכשול), אך גם היא (כמו אגם רודברג) שחקניות גרועות ולשמוע אותה מדברת באנגלית כל כך רצוצה לפעמים מבייש אותי כצופה ישראלי.

ולסיום, הוספת הדמות של ריילי (ג'ינה קארנו) כמו גם הופעתו של דווין ג'ונסון, מזכיר את מה שעשו בסרטי "הבלתי נשכחים", כאשר קבצו את כוכבי האקשן לסרטים. משום מה, לא נתנו לה יותר מדי דיאלוגים, אך קטעי האקשן שביצעה היו מרשימים.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות, אבל רק בשל קטעי האקשן המרשימים. קחו גם בחשבון שמדובר בסרט ארוך יותר משאר הסרטים בסדרה (130 דקות).


 Olympus Has Fallen - המטרה: הבית הלבן - קשה להבין מדוע בארה"ב ממשיכים בסדרת הסרטים והסדרות, אשר מערבים את נשיאי ארה"ב הפיקטיביים. הריגוש שבצפייה בסרטים הללו כבר לא מה שהיה פעם. אז נכון, "הבית הלבן" מסמל את הכוח של ארה"ב, אבל אחרי כל כך הרבה עונות של 24 וסרטים על גבי סרטים שעסקו בנושא, אפשר לומר שהנושא מוצה.

עובדה זו לא הפריע למפיקים להפיק את הסרט הזה, אשר עוסק במייק בנינג (ג'ררד באטלר), סוכן F.B.I שבעברו שמר על הנשיא, אך לאחר שתאונת דרכים במשמרת שלו הסתיימה במות אשת הנשיא הוא עובר לתפקיד אחר. 18 חודשים לאחר מכן, קוראנים משתלטים על "הבית הלבן" ועל הנשיא מתוך מטרה להניע לאחור את חיילי ארה"ב באזור קוריאה. הם מחסלים את כל הסוכנים באזור מלבד מייק, אשר יעשה הכל בכדי לחלץ את הנשיא ולפגוע בתכניות של הטרוריסטים.

לאחר צפייה בסרט הארוך (כ 120 דקות) ניתן לקטלג אותו כשילוב פחות מוצלח של סרטי "מת לחיות" (בעיקר הראשונים) והסדרה 24. הבעיה היא, שבאטלר לא ברמה של ברוס ויליס ואין לו את הכריזמה של קיפר סאת'רלנד. כמו כן, למרות שמדובר בסרט אקשן, הרי שהסרט סובל מאד בתחום ההומור שבדרך כלל משולב בסרטים הללו. האקשן מעולה וגם האפקטים של היריות מהמסוקים על אזור "הבית הלבן", אבל עושה רושם שמלבד אקשן אין בו אלמנט נוסף.

אז, לראות או לא לראות ?
הרעיון לא מקורי, התסריט בינוני במקרה הטוב ורק האקשן והאפקטים טובים. המסקנה ? שרק חובבי האקשן יצפו בסרט אם הם רוצים לראות שוב רעיון כללי שכבר זכו לראות בסרטים קודמים (ואפילו בסדרות), כל השאר יכולים לדלג עליו.


Spring Breakers - ספרינג ברייקרס - לפעמים נדמה לך שהאמריקאים לא יודעים להפיק סרטים טובים, ואז אתה נזכר בכל הסרטים הטובים שיצאו. הסרט הזה הוא לא אחד מהם. הרחק מכך, מדובר באחד מהסרטים העלובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות ואולי אפילו בעשור האחרון.

להלן סיכום עלילת הסרט. 4 נערות צעירות שלומדות באוניברסיטה: פיית' (סלינה גומז), קנדי (ונסה הודג'נס), בריט (אשלי בנסון מ"שקרניות קטנות ויפות") וקותי (רייצ'ל קורין) שודדות דיינר בכדי להגיע לפאלם ספרינגס לחופשת האביב המסורתית. כאשר הן מגיעות למקום הן חוגגות כמו כל הצעירים באמצעות סמים ואלכוהול ובסופו של דבר הן נעצרות. כאשר הן עומדות בפני שופט הן לא יכולות לשלם את הערבות וגבר מפחיד בשם אליאן (ג'יימס פרנקו) מפקיד עבורן את הערבות ומנסה לגרור אותן אל תוך עולם פשע מושחת. פיית' בורחת מהר מאד, קותי ממשיכה לזמן מה, אך נורית ובורחת גם כן ורק קנדי וקותי נשארות עד הסוף המר.

ראשית, חייבים לבקר את הליהוק. מרבית מתשומת הלב לסרט הייתה בעקבות שיתופה של סלינה גומז בסרט מסוג זה ששדיים של בחורות נראות כמעט מדי דקה או שתיים, אבל ניתן לקבוע שהיא עדיין לא מתאימה לסרטים שכאלה, למרות שהיא מגלמת את הילדה הטובה. ודרך אגב, היא נעלמת לאחר חצי מהסרט ולא חוזרת. דוגמא נוספת לכך היא ונסה הודג'נס, שגם מבחינה חיצונית כיערו אותה (למה בלונד ?) ולעיתים זה נראה כאילו מדובר בילדה בת פחות משש עשרה (למרות שהיא בת 25) ולצופה זה נראה רע מאד, במיוחד לאחר שהמשחק שלה לא מספיק טוב. ולבסוף, אשלי בנסון לא מספיק טובה. נקודה.

קשה לי גם להבין מדוע שחקניות צעירות, בדרך כלל בתחילת שנות העשרים שלהן, כאשר הן קוראות את התפקיד בתסריט מוכנות לעשות הכל בכדי להופיע בו. בסרט זה, אני מתכוון לכך שאשלי בנסון וונסה הוד'גנס השתתפו בסצנות של אורגיה (ביחד עם דמותו ג'יימס פרנקו) ויחסים לסביים בין השתיים. יתר מכך, בנסון גם התחננה בפני סלינה גומז שתשיג לה את התפקיד. למה ? בשביל מה זה טוב ? לקריירה שלהן בוודאי שלא, ייצא להן טייפ קאסט מסוים ועבור סרט עלוב שכזה, זה פשוט לא משתלם.

הרעיון של הסרט היה נחמד, אם כי לא מקורי בעליל (כמה סרטים נעשו על "חופשת האביב" האמריקאית ? מאות), התסריט של הסרט היה גרוע מאד וכל כך צפוי, אבל העריכה ובעיקר הבימוי של הסרט התבררו בעליבותן הגדולה, אשר רק הרסה את הסרט במקום לקדם אותו. אותי מעצבן שכל מיני בימאים "פלצנים" מנסים לייצר סרטים "איכותיים" ובסופו של דבר הצופה סובל בשל כך. הסרט הזה הוא דוגמא לכך.

אז, לראות או לא לראות ?
רק מי שרוצה לראות את ארבע הבנות בביקיני, או את אשלי בנסון וונסה הודג'נס באורגיה ויחסים לסביים. סיבה נוספת לראות את הסרט ? אין. דלגו עליו.


 

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כנראה שאתה לא מעודכן, אך גל גדות חוזרת לחלק הבא של מהיר ועצבני [בהנחה שיצליחו להחליט מה לעשות עם כל החומר שפול ווקר כבר צילם....]
ואם אתה מחפש את הבית הלבן+ הומור= וושינגטון על הכוונת.
תודה ושבוע טוב

D1D1 אמר/ה...

לא ברור באיזה מצב יחזירו אותה, משום שעל פי הסרט השישי היא מתה. אם יחזירו אותה כפלשבק זה סביר, אבל להשתתפות מלאה זו תהיה בדיחה.

asai5 אמר/ה...

כמו שלא החזירו את לטי?זה סדרת סרטים קלילים שמיועדת לחודשי הקיץ. לא צריך לצפות לזה למשהו מיוחד כזה ואני כצופה מאד אהבתי את השינוי וחושב שהסרט הזה היה הסרט הטוב ביותר מבין כל סדרת הסרטים ונהניתי לגמרי מהאקשן בו.

לגבי המטרה: הבית הלבן שוב אותו סיפור,סרט אקשן שהיה נחמד מאד לצפות בו ונהניתי מכל שנייה בו.

לא הרגשתי איך הזמן עובר בשני הסרטים.

אנונימי אמר/ה...

האמתי ספרינג ברייקס זה סרט ממש מטומטם ודפוק שלא מבינים בו כמעט כלום.
הדבר היחידי שטוב בו זה 4 בנות עם ביקיני כל הסרט וביניהם סלינב גומז חוץ מזה הסרט לא שווה שקל

אנונימי אמר/ה...

נראה לי היית במצב רוח לא משהו כשכתבת את הביקורות...
וכל הכבוד על מה שכתבת על גל גדות! גם שחקנית גרועה, גם מבטא מחריד. הבעיה שבארץ רק מתרשמים מזה שהיא מופיעה בשובר קופות ומתעלמים מכל השאר.

Or Maman אמר/ה...

לדעתי זהו הסרט האחרון בסדרת הסרטים מהיר ועצבני שהיה עוד טוב. מאותו רגע, הם פשוט הלכו ואיבדו את זה. הם שכחו לגמרי את הקונספט הראשוני שגרם לסרט כל כך להצליח: מהיר ועצבני. הם חייבים לשלב יותר קטעי מירוץ תחרותיים ומלאי אדרנלין. זה מה שמשך את הקהל. למשל בסרט האחרון שיצא ב-2019, זה היה הכי מוגזם. כאילו הכותרת של הסרט "מהיר ועצבני", בכלל בכלל לא הייתה קשורה לסרט. הם גם שילבו בסרט קטעים כל כך נדושים על איך הם יצילו את העולם אם ימנעו את הוירוס מלהתפרץ או משהו כזה, לא כל כך זוכר. בכל אופן אני כן שומר להם חסד על הסרטים הראשונים. בכל זאת הם היו מעולים וכיפיים. למי שרוצה יש המלצות לסרטי אקשן כאלו דומים בimdb, rotten tommatos וגם באתר Kicky הישראלי.