יום רביעי, 12 ביוני 2013

11 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו (חלק ב).


מאת: D1D1.

מרלין מונרו נחשבת לסמל הסקס של המאה העשרים (אם כי, לפי דעתי, היום היו רואים בה יותר מוצר פלסטיק). רבים נוטים לחשוב עליה כיום במונחים רומנטיים, כפי שניתן גם לראות בסדרה Smash של רשת NBC, אך הם לא מבינים, שמדובר באחת הנשים המתוסבכות והשנויות במחלוקת של המאה העשרים, עם רמת שאיפות מטורפת, אשר גרמה לחיסול שני הנישואים הראשונים שלה ובעקיפין, גם למותה. סמל סקס אשר הלכה לעולמה ב 5 באוגוסט 1962, כשהיא בת 36 בלבד.

להלן 11 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו.

1. בתחילת דרכה, מרלין גרה ב Studio Club, מקום בו שחקנים מתחילים גרים לפני שהם פורצים קדימה (או שלא). אנשים שגרו באותו זמן במקום מספרים שמרלין קראה הרבה בכדי להעשיר את הידע שלה (בכל זאת, היא עזבה את בית הספר בגיל 16 בכדי להינשא), אם כי מצבה הכספי לא אפשר לה לקנות ספרים רבים, ובכדי לשמור על כושר היא הייתה מרימה משקולות ורצה.

2. בשנת 1948, החוזה שהיה למרלין מונרו, אז עדיין שחקנית בתחילת דרכה, עם "אולפני קולומביה" הסתיים והוחלט לא לחדשו. הדעות חלוקות לגבי הסיבה. הארי כהן, אשר היה נשיא האולפנים טען לאחר שהשחקנית שיחקה בסרט Ladies of the Chorus, שהיא חסרת כישרון. מרלין מסרה גרסה שונה, כאשר היא טענה שהארי הזמין אותה לסופשבוע על היאכטה שלו והיא סרבה ולכן הוא התנקם בה. במקרה הזה, ניתן להאמין לגרסה של מרלין, משום שהיום ידוע שהשחקנית סרבה לשחק את המשחק ההוליוודי גם בתחילת דרכה על ידי התקשרות מינית עם דמויות חזקות מעולם הקולנוע. מצד שני, היה ברור שכהן הוא עריץ שהיה רגיל שעושים רק מה שהוא רוצה.

3. לאחר שמרלין עזבה את "אולפני קולומביה" עברו עליה חודשים קשים בלי הרבה הכנסות (מעט מאד מדוגמנות). נפוצו שמועות שהיא עבדה בחשפנות בכדי לשרוד, אולם מקור השמועות כנראה באנשים שצפו בחשפנית צעירה בשם דיקסי אבנס, אשר הופיעה בתיאטרון Mayan ודמתה מאד למרלין. דיקסי תנצל את הדמיון הזה בהמשך ותקרא לעצמה "מרלין מונרו של תיאטרון החשפנות."

4. מסוף שנת 1949, התקופה בה הופק הסרט Love Happy של מרלין מונרו עם האחים מרקס ועד להשקתו בשנת 1950, מרלין חוותה קושי כלכלי חזק מאד והסכימה להצטלם בעירום מלא (בתמונה) עבור הצלם טום קלי, וב 27 במאי 1949 היא הצטלמה ללוח שנה (צולמו 24 תמונות), אשר בעתיד יהפוך אותה למוכרת מאד. על החוזה היא חתמה בתור "מונה מונרו" בכדי להסוות את זהותה. הסכום שהיא קיבלה עבורם ? 50 דולר בלבד !!! ההכנסות מלוח השנה הגיעו באמצע שנות החמישים ל 8 מיליון דולר !!! בשנת 1953 אחת מהתמונות פתחה מגזין של פלייבוי. באותה שנה (1953), הקריירה של מרלין הייתה בקו עליה והחשש היה שבארה"ב השמרנית (בכל זאת, מדובר בשנות החמישים) תקרית שכזאת תחסל למרלין את הקריירה, אך כאשר היא נשאלה בראיון לגבי תמונות העירום שלה, היא ענתה בכנות שהייתה זקוקה לכסף. במקום לחסל לה את הקריירה, תגובתה של מרלין לשערורייה גרמה לה לדחיפה עצומה כלפי מעלה, הזניקה אותה קדימה ולמעשה קבעה אותה כאחת מהשחקניות הנחשקות ביותר בארה"ב.

5. בסוף שנות הארבעים מרלין עברה ניתוח פלסטי להוצאת שני פגמים מסנטרה ויישור של האף.

6. צחוק הגורל הוא שג'ים דוהרטי, בעלה הראשון של מרלין, אשר עבד בתחילת שנות החמישים כשוטר בלוס אנג'לס, היה צריך להרחיק את הקהל מבית הקולנוע אשר הציג את הפרמיירה של הסרט הראשון בו מרלין קיבלה תפקיד משמעותי, The Asphalt Jungle. הוא ציפה לראות אותה שם, אולם מרלין קיבלה עצה מג'וני הייד, סוכנה (שגם היה מאוהב בה והציע לה נישואין אך היא סרבה בטענה שהיא לא אוהבת אותו בצורה הזאת), לא להופיע לפרמיירה.

7. בשנת 1950 נפטר ג'וני הייד (משפחתו האשימה את מרלין במותו מאחר והיה חולה ורופאיו יעצו לו להאט את צעדיו אולם הוא לחם בטירוף בכדי לקדם את הקריירה של מרלין) ומרלין הייתה במצב רע מאד מבחינה נפשית במשך זמן רב. בהלווייתו היא השתטחה על ארון המתים שלו וקראה בשמו. מספר ימים לאחר מכן נמצא מכתב התאבדות נוסף של השחקנית והיא נמצאה בחדרה ללא רוח חיים לאחר שנטלה בקבוק של כדורי שינה, אך הצליחו להגיע אליה בזמן ולהציל את חייה.

8. בשנת 1951 הקריירה של מרלין התחילה לנסוק והיא אף נבחרה להגיש פרס של האקדמיה. מצד שני, אחת מבעלות הטורים באחד העיתונים ביקרה אותה על שמלה אדומה שלבשה וטענה שהיא תראה טוב יותר כשהיא לבושה בשק תפוחי אדמה. מיד משרד יחסי הציבור של האולפנים (היא הייתה חתומה ב"אולפני FOX") ארגן צילומים שלה בשק תפוחי אדמה והתמונות הגיעו לעיתונים בכל רחבי המדינה.

9. באביב 1951 החוזה שלה עם "אולפני FOX" עמד להסתיים ואז הגיע האירוע שישנה את חייה. "אולפני FOX" ארגנו מסיבה עם כוכבים גדולים כגון סוזן הייוורד, גרגורי פק ועוד...אבל מה שאנשים זוכרים מאותה מסיבה זה רק את מרלין מונרו, אשר "דפקה" כניסה מאוחרת כמו סינדרלה באגדות, כאשר היא מגיעה בשמלה ללא כתפיות וכשהיא מתנשמת כאילו היא רצה למקום. לא עבר זמן רב מאז אותה מסיבה והיא עברה מחוזים לשישה חודשים שהיו לה עד אז לחוזה של שבע שנים !!!

10. במאי 1952 מרלין עברה ניתוח להוצאת התוספתן. לפני הכניסה לניתוח, המנתח מצא מכתב ממרלין ובו כתוב "אנא הוצא רק מה שאתה חייב. ובבקשה בלי צלקות גדולות."

11. באירוע קבלת הפרס שלה עבור הסרט Gentlemen Prefer Blondes ("גברים מעדיפים בלונדיניות"), בו לבשה את השמלה המפורסמת מתוך הסרט, מסרו מספר מקורות שכאשר היא עברה ליד הקומיקאי ג'רי לואיס הוא קפץ על השולחן ושרק לה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

THX