יום ראשון, 18 במרץ 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 – דמדומים 4: שחר מפציע - חלק 1 - מדובר בסרט הרביעי בסדרה ולמען האמת, יחסית לסרטים הקודמים, אשר היו זבל קולנועי, מדובר דווקא בסרט סביר מינוס. סרט נסבל. בסרט זה, בלה עומדת להינשא לאדוארד, אך היא מעוניינת לקיים ירח דבש כאשר היא עדיין אנושית, התוצאה היא שהיא נכנסת להריון. עובדה זו גורמת לקבוצת אנשי הזאב לראות את העובר כעיוות של הטבע ושבירת ההסכם, ולכן הם רוצים לחסל את בלה והעובר. ג'ייקוב לא יכול לסבול זאת ומגן על בלה בגופו ואף גורם לקרע בקרב אנשי הזאב כששניים מהם עורקים לשורותיו. בסופו של דבר, התינוקת נולדת וג'ייקוב מטביע עליה את חותמו ובכך קובע שהיא האישה שלו, ועל ידי כך הוא מבטיח את הישארותה בחיים. ההיריון, דרך אגב, לא עובד בצורה רגילה וכמעט הורג את בלה. בשעת הלידה היא מאבדת רוח חיים ואדוארד נאלץ להפוך אותה לערפדית. אך האם זה לא מאוחר מדי עבורה ?

הבעיה של הסרט היא, שעדיין לא ברור לאן סדרת הסרטים חותרת. ניתן להבין שמדובר בסיפור אהבה של אדוארד ובלה, אבל מעריצי סדרת הסרטים נמצאים בסרט הרביעי ולא מובן מה יש מעבר לכך. לבסס 4 סרטים ויותר על סיפור אהבה מעוות, זה לטעמי קצת יותר מדי. היתרון של הסרט על פני סרטים קודמים הוא, שכבר לא מדובר ברומן רומנטי לילדות בנות 14, אלא בעליית מדרגה ובקהל היעד.

אז, לראות או א לראות ?
אין ספק שמעריצי הסדרה יראו גם את הסרט הזה (וסביר להניח שכבר ראו), כל שאר הציבור מוזמן לדלג עליו. אמנם מדובר בסרט סביר מינוס, אבל עדיין מדובר בבזבוז זמן של שעתיים.



Seeking Justice – רודף צדק - ניקולאס קייג' מגלם מורה שערב אחד אשתו (ינואר ג'ונס) נאנסת. באותו הערב ניגש אליו בבית החולים גבר בשם סיימון ומציע לו אפשרות לנקמה תמורת טובה עתידית. לאחר דילמה הוא מסכים והחברים של סיימון מחסלים את האנס. שישה חודשים מאוחר יותר הוא נדרש לעשות טובה: לרצוח אדם שנאמר לו שהוא פדופיל. לאחר התלבטות ואיום על אשתו, שבמידה ולא יעשה כן אשתו תרצח, הוא מנסה לעשות זאת וברגע האחרון מתחרט. התוצאה היא שסיימון וחבריו מפלילים אותו ברצח והוא נאלץ לברוח, כאשר גם האנשים הקרובים ביותר אליו נושאים סוד גדול.

לפעמים נדמה שקייג' נמצא בכל סרט ובכך למעשה הוא יוצר זילות במעמד שלו, משום שבשנים האחרונות מרבית הסרטים בהם השתתף לא ממש טובים. גם הסרט הזה לא ממש איכותי. לפני מספר שנים צולם סרט דומה, כך שהרעיון לא מקורי וכך גם התסריט. ינואר ג'ונס היא ליהוק גרוע, משום שגם כאשר הייתה צריכה להקרין חום (לפחות בתחילת וסוף הסרט) היא לא הצליחה לעשות זאת והעובדה שהיא כל כך יפה עזרה להחביא זאת רק במעט.

אז, לראות או לא לראות ?
אם יש לכם משהו אחר לראות אתם יכולים לדלג על הסרט, ורק במידה ואתם מוצאים את עצמכם משועממים אתם יכולים לצפות, רק תגיעו בלי הרבה ציפיות, כך לא תתאכזבו.



Tinker Tailor Soldier Spy – חפרפרת - סרט על פי ספרו של ג'ון לה קארה, אשר מתרחש בשנות השבעים, באמצע המלחמה הקרה, כאשר בביון האנגלי עורכים חיפוש אחר חפרפרת רוסית.

כבר ציינתי בעבר, שספריו של ג'ון לה קארה הינם ספרים קשים לקריאה ולכן גם התסריט לסרט, איכותי ככל שיהיה, והוא איכותי, קצת קשה לצפייה. נכון, מדובר במותחן ובמרבית המותחנים האירועים נעים לאט, אך בסרט הנ"ל קצב האירועים הוא איטי להחריד ולעיתים קשה מאד לעקוב אחר התפתחות העלילה, אשר נעה גם לאחור באמצעות פלשבקים. גם הגילוי בסוף הסרט של החפרפרת לא נעשה בדרמה גדולה, אלא כחלק אינטגראלי של הסרט.

בגזרת השחקנים, ניתן למצוא שמות גדולים כגון: גארי סיניס, טום הארדי, קולין פירת' ועוד... שכל אחד מהם עשה עבודה נהדרת.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אנשים שמוכנים לסבול סרט איטי, שאין בו יותר מדי שיאים וגם כשהם מגיעים לא מרגישים בכך, אך איכותי, כדאי להם לצפות בסרט, כל שאר הצופים יפסיקו לצפות אחרי עשרים דקות, למען האמת, אני מכיר גם אנשים שיצאו מאולמות הקולנוע באמצע הסרט, לכן, לא כדאי לאותם צופים להתחיל לצפות בו.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

TTSS, (החפרפרת) הוא סרט מעולה, עשוי טוב, אינטיליגנטי- אבל לא באופן מכביד, המשחק של הקאסט לא פחות ממעולה, המדיום של המסך הביתי עושה חסד עם הסרט, וצפייה חוזרת בו מסדרת הרבה ברגים רופפים ומגבירה את ההבנה וההנאה מהתסריט.

לאילו מביניכם שיודעים להנות מסרט איכותי באמת: מומלץ!

אנונימי אמר/ה...

D1D1,
כל הכבוד על העבודה ועל הבלוג.
אבל מאוד מפריע לי שכמעט כל סרט שאתה מבקש ב-לראות או לא לראות? אתה כותב הערות ציניות וכמעט ולא מפרגן לאף סרט.
בסך הכל אי אפשר להמציא כל פעם סרט חדש לגמריי או את הסרט הכי טוב כי יש המון סרטים..

דורה אמר/ה...

דווקא הסרט הרביעי בסדרת דמדומים היה מאכזב בדיוק כמו השניים לפניו. הראשון היה הכי טוב ומעניין ומאז זה רק מידרדר ומאבד כיוון ועלילה. ראיתי סרטי קומדיה לצפייה ישירה שהיו פחות מגוחכים מהסרט הזה.