יום ראשון, 25 במרץ 2012

ביקורת: Conspiracy 365, עונה ראשונה, פרקים 3-1: רעיון מעניין, אבל פורמאט מעט בעייתי.



תודו שלא שמעתם על הפורמאט הבא: פרק של 50 דקות בכל אחד מחודשי השנה, הפרק הראשון מתחיל בחודש ינואר והאחרון ישודר בחודש דצמבר 2012. זהו הפורמאט הייחודי של Conspiracy 365 והנתון המרכזי שעלול לעצבן מעט את הצופה הוא: לסדרה יש סיפור מסגרת, כך שעל הצופה להמתין כחודש בין פרק לפרק.

הבה נחזור לאחור ונרחיב מעט על הסדרה. Conspiracy 365 הינה סדרה אוסטרלית, שמספרת את סיפורו של קאל אורמונד, ילד אוסטרלי ממוצא אירי שיום אחד חרב עליו עולמו כאשר אביו מת ועליו להתמודד עם המציאות הקשה ביחד עם אחותו הקטנה ואמו. ביום של ההלוויה ניגש אליו אדם שהוא לא מכיר וטוען שאביו לא מת מוות טבעי ושעליו להישאר בחיים עד ה 31 בדצמבר באותה שנה. מאותו רגע חייו מקבלים תפנית כאשר אנשים רודפים אחריו ופוגעים באחותו ובדודו, אחיו התאום של אביו, והאשמה נופלת עליו. קאל בורח מהמשטרה ונעזר רק בחברו הטוב בכדי לשרוד, כאשר בחלוף הפרקים מצטרפת לחבורה הקטנה שלו נערה יפת מראה. נערה שיש לה קשר לאנשים שרודפים אחריו.

מכיוון שמדובר בסדרה אוסטרלית כל השחקנים לא מוכרים לצופה הישראלי ולצערי מרביתם גם לא עושים עבודה טובה. הריסון גילברסטון, אשר מגלם את דמותו של קאל דווקא משחק בצורה סבירה, אולם הבעיה היא בצוות המסייע שלו ואני מתכוון כמעט לכולם בלי יוצא מהכלל. קיימת תחושה של חובבנות, תחושה שלא נעלמת, לפחות לא בשלשת הפרקים הראשונים של הסדרה.

בוודאי תשאלו: מדוע, אם כן, אני מציג בפניכם את הסדרה ?
התשובה לכך היא: שעבור דרמת נעורים מדובר ברעיון מעניין ויותר מכך, התסריט שלה טוב. לא מדובר ביצירת מופת אבל השורות בפי השחקנים לא נשמעות מאולצות ו\או שחוקות. האירועים זורמים בצורה טובה וגם העריכה נכונה.

אז, לראות או לא לראות ?
מדובר בסדרת נוער לכל דבר ובתור סדרת נוער, שמשחק הוא לא הדבר המרכזי בה (ראו מקרי "האי" ו"דאוס" כדוגמאות בישראל), וטוב שכך, משום שפרט לשחקן הראשי שאר השחקנים עושים עבודה גרועה, מדובר בסדרה טובה, אשר משלבת רעיון מעניין, תסריט טוב ועריכה נכונה. הבעיה המרכזית היא בנוגע לפורמאט, אשר ישאיר את הצופים בהמתנה כמעט חודש שלם ולעיתים יותר, במתח. אחטא ואומר, שגם בגילי, אני מוצא אותה כסדרה נחמדה מאד ששווה לתת לה לפחות סיכוי.

אין תגובות: