יום ראשון, 18 במרץ 2012

פינת מענה לקוראים, והשבוע: גיבורים, אלקטרז, ניקיטה, האישה הטובה, המנטליסט, האנטומיה של גריי, פרינג' ועוד...

נתחיל עם שאלה מאלעד:

לגיבורים יש עוד סדרה שקוראים לה "גיבורים הופכים אלימים"
כמה פרקים יש לזה?
ואם צריך לצפות בזה בשביל להבין ת'סדרה?



תגובה:

עד כמה שאני יודע היו 3 פרקים לסדרה, אשר הציגה בפני צופי הסדרה דמויות שמתוכם בחרו הצופים מי מהם הם רוצים להשתתף בסדרה בעונה האחרונה של הסדרה. אפשר לצפות בפרקים הללו ואפשר שלא, הם לא ממש חיוניים לסדרה. אולי קצת להבנת הדמות אבל לא מעבר לכך.

אנחנו נמצאים לקראת פרסום הלוחות החדשים של הרשתות (פחות מחודשיים) והשאלה הבאה מתייחסת לעתיד 2 סדרות:

מה הסיכוי שפוקס תחדש את שתי הסדרות של ג'יי ג'יי אברהמס?



תגובה:

קשה לי להאמין ששתי הסדרות יחודשו, במיוחד לאור נתוני הרייטינג של הפרקים האחרונים של "אלקטרז". כמו שאני רואה כרגע את הדברים רק אחת מהן, וזה במקרה הטוב, תחודש. בכל מקרה, ולא משנה איזו מהן תחודש, היא תשודר ביום שישי, גם אם מדובר ב"אלקטרז".

אלעד העלה שאלה נוספת:

חוץ מסדרות, הרשתות ברודקאסט עושות גם סרטים?



תגובה:

בעבר הרשתות היו מפיקות יותר סרטים. בעונה שעברה, רשת NBC ניסתה זאת כאשר העלתה 2 סרטים באורך של שעה וחצי, אשר יכלו להפוך לפיילוט לסדרות, אבל בסופו של דבר הן נשארו בגדר סרטים בלבד. The Jensen Project הוא אחד מהם.

להלן מקבץ שאלות:

1. מה אתה אומר לגבי המתחזה אתה חושב שזו סדרה טובה ?

2. למה לדעתך ניקיטה כל כל פופולארית בארץ ולעומת זאת בחו''ל היא לא מספקת את הסחורה (בעיות רייטינג).
אשמח שתענה ותודה רבה על הבלוג אני פשוט מעריץ את העבודה המעולה שאתה עושה פה.



תגובה:

Ringer היא סדרה טובה, אשר לפי דעתי שודרה ברשת הלא נכונה. במידה והייתה משודרת ברשת CBS, לפי דעתי הייתה זוכה לעונה שנייה. חבל.

לגבי Nikita, שוב, אני חושב שהיא משודרת ברשת הלא נכונה. לפי דעתי, היא הייתה מתאימה יותר לרשת ABC, שהיא רשת ששמה נשים במרכז ופונה לנשים, או מקסימום לרשת NBC, ברשתות הנ"ל היא הייתה מצליחה יותר. לגבי דעתי על הסדרה, ראו "שלב סיכום עונה" שעשיתי לעונה הראשונה של הסדרה.

השאלה הבאה מתייחסת לביטול הסדרה Luck:

רציני? סוסים באמת מתו? במציאות? לא בסדרה? מה קרה? למה? למה?
וטוב שהם ביטלו, אם סוסים מתים באמת אז צריך לבטל.



תגובה:

כן, 3 סוסים מתו במציאות. בהפקת הסדרה לקחו סוסים מזדקנים בכדי שירוצו ויתחרו ועד כה, במשך עונה וכמעט שני פרקים, מתו שלשת הסוסים. ברשת החליטו שזה מספיק להם וביטלו את הסדרה.

ונעבור לתגובה מיעל על הודעת החידוש של רשת CBS לסדרה The Good Wife:

ישששששששש the good wife חודשה.
איך זה קרה????



תגובה:

אתייחס לכך מחר בהרחבה בפינת "בוודאי שמתם לב ש..."

ונעבור לשאלות שהגיעו במייל. נתחיל עם מקבץ שאלות:

הראשונה קשורה לרייטינג בארצות הברית: איך יכול להיות שלתוכנית מסויימת יש יותר נק' מדד מתוכנית שמשודרת במקביל אליה אבל בפועל יכולים להיות לה מליוני צופים פחות?

השאלה השנייה היא בנוגע ל the voice האמריקאי: אתה עדיין חושב שהתוכנית תקרוס מבחינת רייטינג? כי מאז שהיא עלתה לעונה שנייה היא לא ממש יורדת באחוזים מהעונה הראשונה.

השאלה השלישית קשורה ל the voice ישראל: איך אתה מסביר את הצניחה שלה בשבועות האחרונים?

ושלוש שאלות בנוגע למנטליסט:

הראשונה- למה שודרו השבוע שני פרקים, אחד בחמישי ואחד בשישי במקום לפרוס אותם על שבועיים (בשבוע הקרוב לא משודר שום פרק)? זה אומר משהו על עתידה?

השנייה: למה אין שחקנים חדשים שמצטרפים לקאסט, ארבע עונות ללא שינוי בקאסט יכולים להביא את הצופים למיצוי של הקאסט (באופן אישי אשמח אם שחקן חדש יצטרף לסדרה, זה יוסיף לה חיים)?

והשלישית: מהי הסיבה לדעתך שלסדרה יש פחות צופים מעונות קודמות?



תגובה:

לגבי הרייטינג, כבר הסברתי כל כך הרבה פעמים את השיטה שאין לי כוח וזמן לעשות זאת שוב. אומר רק זאת, נק' המדד נקבעים על פי "דמו" של צופים בגילאי 49-18 ואילו מיליוני הצופים מתייחסים לכלל הצופים. כך שאם מדובר בצופים מבוגרים או צעירים מה"דמו" הם לא נחשבים בחישוב. כך למשל, לסדרה NCIS יש קרוב ל 20 מיליון צופים בממוצע לפרק, אולם היא לא עוברת את 4.0 נק' מדד ואילו The Voice קיבלה רק 5.2 נק' מדד בשבוע האחרון למרות שהגיעה ל 14.51 מיליון צופים בסך הכל.

לגבי The Voice, לא חשבתי שהתוכנית תקרוס, אלא שהיא תרד מעט בנתוניה בהשוואה לשנה שעברה, ולראיה, תראו מה קורה בישראל בשבועות האחרונים בגרסה הישראלית של התוכנית מבחינת הרייטינג, אני לא זוכר מה היו הנתונים בשנה שעברה מבחינת נק' המדד, ולכן אני לא יכול להשוות, אולם לפי כמות הצופים הכללית נראה שהיא עלתה מעט. כנראה שהמעטתי בערכה. ולא, לא נראה לי שהיא תרד בנתוניה, במיוחד לא לקראת סוף העונה. באופן אישי, נמאס לי מסוג התוכניות הללו, אבל זו רק דעתי האישית.

לגבי The Voice ישראל, לפי דעתי, ב"קשת" שמים דגש על "האח הגדול" ומנסים בכל כוח להזיק ל The Voice. כמו כן, בערוץ 24 התוכנית "אייל גולן קורא לך" נמצאת בשלבים האחרונים וסביר להניח שזה מזיק ל The Voice. וחוץ מזה, ההתלהבות הראשונית מהתוכנית נרגעה מעט וקשה להאמין שנתונים קבועים של 40% אמורים היו להישמר. כך שזה טבעי, עבור "רשת", 30% הינם עדיין נתונים מעולים.

לגבי The Mentalist, כבר הסברתי בפינת "בוודאי שמתם לב ש..." ששודרה בשבוע שעבר, שברשת רצו לערוך ניסוי של העברת הסדרה ליום שישי, ואולי בכך לשנות את שעת השידור שלה לעונה הבאה. יכול להיות שברשת רצו שהמעריצים של הסדרה יזכרו בה לאחר תקופה של חופש ולכן שידרו את הפרקים יום אחרי יום. לגבי עתידה – הסדרה חודשה לעונה נוספת. לגבי צירוף שחקנים חדשים, אני דווקא אוהב את העובדה הזאת, כשיש לך צוות מנצח אל תהרוס. מדובר ברשת שמרנית, שלא עורכת שינויים גדולים בסדרות שלה לאורך השנים, אלא אם היא מוכרחה, בשל בעיות חוזים וכסף. לגבי מיעוט הצופים, בכל זאת מדובר בעונה רביעית של הסדרה בשעת שידור יחסית מאוחרת, כנראה שחלה שחיקה. צריך גם לזכור, ש Person Of Interest, שמובילה אליה, לא הצליחה כל כך ורק בחודשים האחרונים התרוממה והתייצבה על נתונים טובים מאד וכנראה שזה הזיק ל The Mentalist.

שאלות נוספות הגיעו במייל מתייחסות לסדרה "האנטומיה של גריי":

היי,
רציתי לשאול לגבי הסדרה-האנטומיה של גריי.
- האם יהיו עוד עונות ?
- ואם כן, כל השחקנים ימשיכו או שחלק יעזבו ?
תודה רבה, ויום טוב :)



תגובה:

כן, הסדרה תחודש לפחות לעונה נוספת, זה רק שאלה של זמן עד שתגיע הודעת החידוש, אולם לא ברור עדיין האם כל השחקנים יחזרו. בשל כך גם פרק סיום העונה יסתיים במעין קליף האנגר. עד כמה שאני יודע, לקראת תום העונה מספר דמויות יפנו לבתי חולים אחרים בכדי להמשיך שם את הקריירה שלהם. כנראה שהשחקנים שלא יחתמו על חוזים חדשים, הדמויות שלהם "ימצאו" את עצמם עוברים למקום עבודה חדש.

ועכשיו, גם שאלה על עונת הפיילוטים:

שלום, רציתי לדעת מה קורה עם הסדרות הישראליות שנרכשו בחו"ל
ולגבי הפיילוטים שלהם של דני הוליווד Joey Dakota ותמרות עשן Midnight Sun ... אשמח לדעת פרטים עליהם כגון: ליהוק, ציפיות ועוד...
וגם אשמח שתפרסם את יס נגד הוט חלק ב' ! מתי הוא יפורסם הוא אחד הפינות אולי כרגע הכי מעניינת. אשמח לראות עוד ממנה.
אני חייב להגיד שאני ממש נהנה מהאתר שלך למרות כל הקיצוצים ואשמח שהוא ישאר עוד באוויר כי אתה באמת תותח !



תגובה:

ראשית, הפיילוטים הנ"ל עדיין בשלבי הפקה והרשתות עדיין לא החליטו לגביהן.
לגבי המידע:

Joey Dakota – הסדרה אמורה להתרחש בשנות התשעים, בניגוד ל"דני הוליווד" עליה היא מבוססת, אשר התרחשה (בעונה הראשונה) בשנות ה 60. השחקן הראשי אמור להיות קרייג הורנר, אשר כיכב בסדרה Legend Of The Seeker, אמבר סטיבנס ( Greek) אמורה לגלם את מיה, הדמות הנשית הראשית אותה גילמה גאיה טראוב בגרסה הישראלית. שחקן נוסף שהצטרף לאחרונה לסדרה הוא סקוט וולף ("שולחן לחמישה", "אוורלנד", V), אשר יגלם את דמותו של פרנקלין, אדם מיסתורי, אשר יודע בדיוק מה עובר על מיה. ולבסוף, ליאה רנה אמורה לגלם את דמותה של קלסי, כוכבת קולנוע וחברתה הטובה ביותר של מיה.
אולפני CBS אמורים להפיק את הפיילוט ובכך גדלים סיכויה לקבל אישור, משום שבבעלות רשת CBS נמצאים 50% מהבעלות על הרשת, אבל זה עדיין לא סופי, היות והפיילוט לא מוכן, רק לאחר שהוא יופק ברשת יקבלו החלטה לגביו.

Midnight Sun – האירועים של הסדרה אמורים להתרחש באלסקה. בין השחקנים שניתן לציין בליהוק לסדרה אפשר להזכיר את ג'וליה סטיילס, אותה רבים זוכרים מהעונה החמישית של הסדרה "דקסטר". סטיילס תגלם את דמותה של ליאה קפקה, סוכנת F.B.I שמתמחה בכתות. הדמות הגברית הראשית תגולם על ידי מייקל ריימונד ג'יימס (True Blood). ג'יימס יגלם את דמותו של סגן מפקד המשטרה באלסקה. שחקן נוסף מוכר הוא דיוויד הארבור, אותו ראינו בסרט The Green Hornet ובתפקיד אורח מתמשך בסדרה הכושלת Pan Am, ואשר יגלם את הדמות המסתורית של איתן דיוויס, האחראי על ניהול "משמר החופים". שחקנים נוספים אשר מופיעים בפיילוט הם: טיטוס ווליבר (Lost), אשר יגלם את דמותו של בנט מקסוול, המנהיג הכריזמטי של הכת שנעלמה. קונור אופרל (The Pacific) כגארת' ההארינג, מפקד המשטרה, אמה בל (The Walking Dead) כבתו, רורי ודניאלה פינדה כמרכזנית של תחנת המשטרה. ולבסוף, עוז זהבי מצטרף גם הוא בתור אלכס רות, חבר בכת, שיש לו ילד בן 4 עם הבת של מנהיג הכת.
החשש שלי הוא, שהסדרה מתאימה יותר להיות משודרת כסדרת כבלים ולא בערוץ ברודקאסט, בדיוק כמו ש Homeland הצליחה ברשת Showtime. גם הפיילוט הזה עדיין לא מוכן.

3 תגובות:

אלעד אמר/ה...

יש לי עוד שאלה ואני מאוד מקווה שתענה לי עליה היום ולא בעוד שבוע

ל 24 יש סרט שנקרא "גאולה" אחרי איזה עונה צריך לראות אותו?

D1D1 אמר/ה...

לפני העונה השביעית.

אנונימי אמר/ה...

לעשות סרט טלוויזיה בתור פיילוט אפשרי לסדרה זה רעיון לא רע, מתפלא שלא עושים את זה יותר. אחרי הכל, בסופו של דבר הרבה פיילוטים נזרכים לפח, לא היה עדיף לעשות מהם סרטים ולשדר, ולתת לרייטינג לקבוע מי קבל הזמנה לעונה.

לגביי קומיוניטי- אני בטוח שתתיחס, הפרק מבחינת התוכן היה ממוצע ומאכזב אפילו, אבל הרייטינג היה נפלא. אם אני לא טועה המשרד השיג אותו מספר. איך זה קרה? האם זה הטוויטר הוא כדורסל המכללות שהציל את קומיוניטי (לפחות בטבלאות הרייטינג בינתיים). אשמח לדעה שלך.