יום ראשון, 18 במרץ 2012

בוודאי שמתם לב ש...



רשת CBS חידשה את הסדרה The Good Wife. ביום רביעי הודיעה רשת CBS על חידוש 11 סדרות. הודעת החידוש היחידה שהרימה גבה הייתה של הסדרה The Good Wife, במיוחד היות ומדובר בהודעה מוקדמת של למעלה מחודשיים לפני פרסום הלוח החדש של הרשת לעונת החורף הבאה. לפי דעתי יש לכך סיבה ברורה שאולי מעריצי הסדרה לא יאהבו לשמוע. אין ספק שהודעת החידוש הינה דבר חיובי עבורה, אך היא לא נעשתה בשל איכותה או בעקבות נתוני רייטינג טובים, משום שהסדרה סובלת מנתוני רייטינג גרועים. הסיבה היחידה שהסדרה קיבלה הודעת חידוש היא שהיא עדיין לא נמכרה לסינדיקציה. ברשת מקווים, שבעונה הבאה, שתהיה הרביעית של הסדרה, כאשר יהיו ברשותה למעלה מ 88 פרקים, היא תצליח להימכר לסינדיקציה ואז תכניס לרשת כסף. מעריצי הסדרה צריכים לשמוח על הודעת החידוש, אך להבין דבר אחד: העונה הרביעית של הסדרה תהיה גם האחרונה שלה בכל מקרה. במידה והיא תימכר לסינדיקציה, יהיו לה מעל ל 88 פרקים, "מספר הקסם" שבדרך כלל שמים עליו דגש, כאשר מוכרים סדרה לסינדיקציה, ולכן לא יהיה צורך לחדש אותה. במידה והיא לא תימכר, ברשת ירימו ידיים ולא יחדשו סדרה בעלת נתוני רייטינג כה גרועים כפי שהסדרה הניבה העונה ובעונה הבאה היא צפויה להמשיך ולהידרדר. הספירה לאחור החלה.

לירידה בנתוני הפרק של הסדרה Once Upon A Time, אשר שודר בשבוע שעבר. הסדרה הידרדרה מ 3.4 ל 2.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.67 ל 9.29 מיליון צופים. אין טעם להתרגש, מדובר בירידה צפויה בנתונים היות ובארה"ב עברו לשעון קיץ. קוראי הבלוג בוודאי מודעים לכך, שמדי שנה, בתקופה הזאת ואף לפני כן, אני מזכיר את תופעת "שעון הקיץ" של ארה"ב, כאשר נתוני הסדרות של השעות 10-8 הן הנפגעות העיקריות מהירידה, משום שהצופים האמריקאיים מנצלים את שעת השמש הנוספת שיש להם ומאחרים להגיע לבית ולהתחיל לצפות בסדרות שלהם. בדרך כלל הם מעדיפים להקליט את הסדרות האהובים עליהם ולצפות בהן מאוחר יותר. את "תופעת שעון הקיץ" הייתי מזכיר מדי שנה בעיקר כאשר היו דיונים האם רשת NBC תחדש את הסדרה "צ'אק" לעונה נוספת ועד כמה התופעה הנ"ל תפגע בנתוני הרייטינג שלה וכפועל יוצא מכך גם בסיכוי חזרתה לעונה נוספת. עבורי, מוזר מאד לדבר על התופעה הזאת מבלי שתהיה לה השפעה על הסדרה שכבר בוטלה ולא תשוב.

הפקת הסרט של הסדרה 24 הופסקה לזמן בלתי מוגבל. הסרט נכנס כבר לשלבים שלפני ההפקה אולם באולפני 20th Century Fox החליטו להשהות את ההפקה. הסיבה הרשמית שהאולפנים שיחררו הייתה שלקיפר סאת'רלנד היו רק שבעה שבועות בכדי לצלם את הסרט ובשלב הנוכחי זה לא אמור להספיק. הסיבות האמיתיות ? הסיבה הראשונה היא, שקיפר סאת'רלנד ומרעיו רצו שהתקציב של הסרט יעמוד על קצת יותר מ 40 מיליון, בעוד שבאולפנים לא היו מוכנים לתקציב שיחרוג מ 30 מיליון דולר. סיבה שנייה היא, שקיפר ביקש שכר של 5 מיליון דולר בעוד שבאולפנים היו מוכנים להעניק לו רק 2 מיליון דולר עבור הסרט והשחקן זעם בשל כך היות והוא רואה את עצמו כמי שהכניס מיליונים עבור האולפנים. הסרט היה אמור להיכנס להפקה בתחילת חודש אפריל ועתה, כל השחקנים שאמורים היו להשתתף בו כועסים מאד על האולפנים. בכל מקרה, גם אם יחליטו להפיק את הסרט, זה לא יקרה השנה.

רשת Showtime הודיעה על מועד חזרת הסדרה Episodes. הסדרה מצוותת עם Weeds והשתיים אמורות לעלות בעונות חדשות החל מה 1 ביולי. לפי דעתי, ברשת קצת הגזימו עם ההמתנה הארוכה מאד לעונה החדשה של Episodes. העונה הראשונה של הסדרה החלה ב 9 בינואר 2011 והסתיימה ב 20 בפברואר 2011. כלומר, יעברו 16 וחצי חודשים מהמועד שהעונה הראשונה הסתיימה ועד שהעונה השנייה תעלה. אני מבין, שלרשת יש שיקולים משלה. אבל היה רצוי לעלות את העונה השנייה קודם לכן ולו רק עבור המעריצים. היות ומדובר ברשת כבלים ולסדרה שלא היה לה קהל גדול מדי קשה להניח האם החופשה הארוכה תשפיע על נתוני הרייטינג שלה ובכך על הסיכוי שלה לקבל עונה נוספת, אך אני מניח שזה לא יעזור. היות ומדובר גם בקיץ, אשר אמור להיות עמוס בסדרות, מדובר בנקודת התחלה לא כל כך טובה עבורה.

לנתוני הפרק השני של הסדרה GCB. אופרת הסבון הדרומית של רשת ABC רשמה עליה מפתיעה, גם אם מינורית, בנתוני הרייטינג שלה. הסדרה עלתה מ 2.2 ל 2.3 נק' מדד (כאשר במספר הצופים הככלי חלה ירידה קלה מ 7.56 מיליון צופים של הפרק הראשון ל 7.12 מיליון צופים). למען האמת, קשה להסביר את העלייה המינורית, אולם עדיין מדובר בנתונים בינוניים בלבד. צריך רק לציין, שעבור סדרת אמצע עונה מדובר בנתונים סבירים. עתה נותר להמתין ולראות, האם הסדרה תצליח להמשיך במגמת העלייה או לפחות לשמר את נתוני הפרק השני והאם הנתונים הנ"ל יהיו מספיק טובים עבור רשת ABC בשביל להעניק לה עונה נוספת.

לנתונים הטובים של פרק החזרה של הסדרה Community. לאחר חופשה של כארבעה חודשים חזרה בשבוע שעבר הסדרה בפרקים חדשים באותה משבצת שידור של שמונה בערב ביום חמישי. על פניו מדובר בנתונים מעולים, 2.2 נק' מדד, אשר אמורים להבטיח לסדרה עונה נוספת. באופן אישי, ניתן להסביר את הנתונים הנ"ל בצורה אחת: הציבור חפץ לראות את חזרת הסדרה. אולם צריך לזכור ש The Big Bang Theory לא שידרה פרק חדש באותו ערב. לאחר שהקומדיה של רשת CBS תחזור בפרקים חדשים וחודש מרץ המשוגע, אשר גורם לרשת CBS לשדר את טורניר המכללות בכדורסל, וההייפ מחזרת הסדרה ידעך, נוכל להעריך את נתוניה האמיתיים של הסדרה. בנקודה הזאת, המעריצים יכולים להיות מרוצים, אבל גם להיות עם היד על הדופק, משום שהנתונים צפויים לרדת, השאלה היא עד לאיזו נקודה.

לנתוני פרק הפתיחה של Missing, הסדרה החדשה של רשת ABC. הגרסה הטלוויזיונית הנשית של הסרט Taken הניבה בסך הכל 2.1 נק' מדד בפרק הפיילוט שלה, ובמספר הצופים הכללי הניבה הסדרה 10.60 מיליון צופים. כפי שקוראי הבלוג זוכרים, למספר הצופים הכללי אין חשיבות ומה שקובע הן נק' המדד. לצערה של ההפקה, מדובר בנתונים קצת פחות מבינוניים. צריך גם לזכור, ש The Big Bang Theory לא שידרה פרקים חדשים וש"אמריקן איידול" הגיעה בסך הכל ל 4.6 נק' מדד. אפשר להאשים את "תסמונת שעון הקיץ", אולם נתוני הסדרה Community הוכיחו שלא מדובר בסיבה המרכזית. הסדרה צפויה לאבד גובה ובתום 10 פרקי העונה להיעלם ולא לחזור, אלא אם יקרה הבלתי יאומן ונתוני הסדרה יעלו. לאוהבי הסדרה אני יכול להמליץ: אל תפתחו ציפיות.

לנתוני הפרק השלישי של הסדרה Awake. הפרק הניב 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה הסדרה ל 5.12 מיליון צופים. במילים אחרות, הסדרה התייצבה ולאחר נפילה ראשונית מהפרק הראשון שהניב 2.0 נק' מדד ל 1.6 נק' מדד, נבלמה, לפחות נכון לעכשיו, המשך ההידרדרות. הנתונים הנ"ל מוכיחים את מה שטענתי בשבוע שעבר: מקומה של הסדרה הוא ביום שישי לצד Grimm. בכך לרשת NBC יהיה סוף סוף ערב נורמאלי שיוכל להתמודד עם הנתונים של רשת CBS בצורה נאותה. כמובן, לא מדובר בנתונים סופיים, ולסדרה יש עדיין 10 פרקים עד תום העונה, אולם גם אם הסדרה תיפול לאיזור של 1.4 נק' מדד או תעלה לאיזור 1.8 נק' מדד לא אשנה את דעתי. נכון לעכשיו, זו גם האופציה היחידה של הסדרה לקבל חידוש לעונה נוספת, משום שרשת NBC לא תסתפק בכך בעונה הבאה. את הנתונים הנ"ל היא מוכנה לסבול במידה ומדובר בקומדיות שלה (ראו מקרה "קומיוניטי" ו"30 רוק"), אבל לא בדרמות שלה (ראו מקרה "צ'אק").

להידרדרות של התוכנית "אמריקן איידול". הסדרה הניבה השבוע 4.6 נק' מדד !!! מתוכנית שהייתה מפלצת רייטינג עד לפני שנתיים היא הפכה לעוד תוכנית עם נתונים גבוהים. בשבועות האחרונים הסדרה The Big Bang Theory, כאשר שידרה פרקים חדשים, עברה אותה במספר מקרים. ואני אומר, הגיע הזמן. די, נמאס כבר מכל תחרויות הזמר הללו. כמה תוכניות כאלה אפשר לסבול ובמשך כמה עונות ? בקצב ההידרדרות של התוכנית העונה, וגם לאור ההצלחה המתונה בלבד של התוכנית The X Dactor, אולי ברשתות ינסו ללכת לכיוון שונה.

לנתוני השידור החוזר של פרק הפיילוט של הסדרה Touch. נכון, הסדרה משודרת אחרי "אמריקן איידול", אבל חייבים לזכור שפרק הפיילוט של הסדרה כבר שודר לפני יותר מחודש וחצי ובכל זאת הנתונים היו מרשימים. הפרק הניב 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הסדרה הגיעה ל 8.57 מיליון צופים. נתונים שהסדרה Alctraz הייתה לוקחת היום בשתי ידיים גם עבור הפרקים החדשים שלה. מעניין יהיה לראות את נתוני הפרקים החדשים של הסדרה החל מיום חמישי הקרוב. יהיה קשה לרשת לוותר על 3 סדרות שעולות בשנה אחת: Terra Nova, Alctraz וגם Touch, שלא לדבר על הסדרה The Finder, שעתידה לוט בערפל. אבל לפחות נתוני הפתיחה של Touch טובים מאד. מצד שני, גם Alctraz החלה בצורה טובה. נכון שאתם לא יכולים לחכות ליום שישי בכדי לגלות את הנתונים ?

השבוע מסתיימות 6 סדרות. ביום ראשון הגיעה לסיומה העונה השנייה של הסדרה The Walking Dead ועתה המעריצים יאלצו לחכות כ 7 חודשים לפחות עד עליית העונה השלישית. היום תגיע לסיומה העונה השנייה של הסדרה Pretty Little Lairs ובמקרה שלה, המעריצים יצטרכו להמתין כשלשה חודשים בלבד עד לעליית העונה השלישית. ביום שלישי תסתיים העונה הראשונה של הסדרה Switched at Birth וגם היא אמורה לשוב בעוד כשלשה חודשים בעונה נוספת. ביום שלישי תסתיים גם העונה הרביעית של הסדרה Southland והעונה הראשונה של הסדרה The River, שלא תחזור לעונה שנייה. ולבסוף, ביום חמישי תסתיים העונה השלישית של הסדרה Archer.

מצד שני, השבוע יעלו רק 2 תוכניות חדשות. התוכנית "רוקדים עם כוכבים", אשר תעלה היום בעונה חדשה, וביום רביעי תעלה הקומדיה החדשה של רשת NBC בעלת השם Bent, שלא צפויה להחזיק מעמד מעבר לששת הפרקים שהוזמנו עבורה ואשר ישודרו בצמדים מדי יום רביעי במשך שלשה שבועות.

8 תגובות:

byn007 אמר/ה...

פעם ראשונה שאני קורא את הבלוג - הוא מצויין.
שאלה, האם ממה שכתבת על ONCEUPON ATIME אפשר להבין שהסדרה לא תחזור לוענה שנייה?

D1D1 אמר/ה...

אין מה לדאוג, הסדרה תחזור לעונה שנייה. בוודאות.

שקד אמר/ה...

מדוע אתה התחלת לענות לאנשים בתגובות?

D1D1 אמר/ה...

משום ש"פינת המענה לקוראים" בדרך לביטול בגלל מחסור בזמן.

techtik אמר/ה...

פינה מעולה כמו תמיד, תענוג!

אנונימי אמר/ה...

אז מה היה הנתון של GCB בפרק השלישי?! עלייה או ירידה?! [הוא הרי שודר כבר לפני כיומיים בארה"ב], ומה דעתך על כך D1D1 תודה על הכול!

Urix אמר/ה...

תודה רבה רבה על עוד פוסט מעולה ומעניין!

אנונימי אמר/ה...

2.0/5 זה יותר טוב או יותר רע לGCB