יום ראשון, 11 במרץ 2012

בוודאי שמתם לב ש...



לעובדה שבשבוע שעבר שודרו שני פרקים של הסדרה The Mentalist. בכל שנה רשת CBS עורכת מספר ניסויים בלוח המשדרים שלה, בכדי לראות האם אותם שינויים יצליחו, המקרה הידוע ביותר הוא הזזתה של The Big Bang Theory, משעת שידור אחת לשנייה וגילו שהניסוי מוצלח ולכן היא עברה ליום חמישי. בשנה שעברה הרשת ניסתה להעביר את Blue Bloods ללא הצלחה ליום רביעי ולכן הרעיון נזנח והסדרה חזרה לשעת השידור הרגילה שלה ביום שישי. גם הניסיון להזיז את The Mentalist לשעה 9 לא כל כך הצליח לרשת. גם השנה הרשת ערכה ניסוי עם The Mentalist, כאשר שידרה בשבוע שעבר פרק חדש שלה ביום שישי בשעה 9. הניסוי לא הסתיים בהצלחה מדהימה כאשר הפרק הניב 1.8 נק' מדד, ירידה של יותר מ 29% מנתוניה הרגילים, אך הירידה הייתה צפויה היות ומדובר ביום שישי וגם השידור לא קודם ברשת בצורה מאסיבית, ובכל זאת מדובר בשני פרקים באותו שבוע, ובמספר הצופים הכללי הסדרה הגיעה ל 11.83 מיליון צופים. למרות זאת, חייבים לציין, הסדרה הניבה את נתוני הרייטינג הטובים ביותר בכל הערב (הבאה אחריה הייתה Blue Bloods) ובכל מקרה היא הניבה נתונים טובים בהרבה מאלו של CSI:NY, אשר משודרת בדרך כלל בשעת השידור הנ"ל. במידה והמעבר של The Mentalist יתבצע בעונה הבאה הרשת מודעת לכך שהסדרה תאבד נק' מדד ולוקחת זאת בחשבון. הסיבה לניסוי היא, שברשת מעוניינים לנסות שינוי גדול בעונה הבאה ולהרחיב את הקומדיות שלה ביום חמישי מ 8 ל 9 בשעה נוספת מ 8 ל 10 ובמקרה שכזה Person Of Interest אמורה לזוז לשעה עשר, מאחר ונתוני הרייטינג שלה טובים יותר משל The Mentalist. הניסוי של הרשת, ערב הקומדיות של רשת CBS ביום חמישי, יתבצע ב 12 באפריל כאשר ישודר שידור חוזר של The Big Bang Theory, פרק חדש של Rules Of Engagement, שידור חוזר של The Big Bang Theory ואז פרק של 2 Broke Girls. באותו ערב Person Of Interest תשודר בשעה 10. עדיין יהיה מדובר בשידור חוזר אך התוצאות יתנו לרשת אינדיקציה האם ניתן להעבירה לשעת השידור הנ"ל. דרך אגב, את אותו ערב הרשת מגדירה כערב ספיישל ולכן היא לא תחשב אותו בנתוני הרייטינג השנתיים, כך שבהפקות הסדרות יכולים להירגע.

לנתוני הרייטינג של הפרק הראשון של הסדרה GCB. הסדרה, אשר אמורה הייתה להיות גרסה דרומית של "עקרות בית נואשות" (למרות שבהפקה מנסים בצורה נואשת לדחות את ההשוואה) השיגה נתונים לא מחמיאים לפרק הפיילוט שלה. הסדרה הניבה רק 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי היא הגיעה ל 7.56 מיליון צופים בלבד. בהשוואה לפרק הפיילוט של Pan Am מדובר בירידה רצינית היות ופרק הפיילוט של Pan Am הניב 3.1 נק' מדד. קשה לי להאמין שהסדרה תשרוד מעבר לעונה הנוכחית, אלא אם תצליח להרים את נתוניה בצורה רצינית. העובדה שהפרק שוחרר לרשת לפני שעלה לשידור לא מהווה סיבה מספקת לנתונים הלא מספיק טובים.

לנתוני הרייטינג של פרק הפתיחה של העונה השנייה של Breakout Kings. הסדרה הניבה 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 2.117 מיליון צופים. מעריצי הסדרה, אשר ציפו שהנתונים יעלו בעונה השנייה התאכזבו. מדובר בעלייה קטנה לעומת פרק הסיום של העונה הראשונה, אשר הניב 2.01 מיליון צופים, אך לעומת פרק הפתיחה של הסדרה, שהניב 2.8 מיליון צופים, מדובר בירידה גדולה. בפני עצמם, מדובר בנתונים בינוניים בלבד. המעריצים יצטרכו לקוות שנתוני הסדרה לא ידרדרו בכדי להשיג בבטחה עונה נוספת.

לנתוני פרק הפתיחה של העונה השישית של הסדרה Army Wives. גם בעונתה השישית, הסדרה מניבה לרשת Lifetime נתונים יפים מאד. הפרק הכפול הניב 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הסדרה הגיעה ל 3.626 מיליון צופים. לצערם של מעריצי הסדרה, ואני לא יודע מה מספרם בארץ, קשה לי לראות את הסדרה ממשיכה לעונה שביעית מאחר ובסיום העונה החוזים של כל השחקנים מסתיימים וקתרין בל כבר קיבלה מספר הצעות לפיילוטים חדשים, בין היתר מרשת TNT. גם סאלי פרסמן (רוקסי) קיבלה הצעות מרשת NBC ולא יכלה להיענות בשל התחייבויות לסדרה.

לנתוני פרק סיום העונה של הסדרה The Lying Game. מדובר בסדרה היחידה של הרשת שעתידה לא ברור. בשל כך, מעריצי הסדרה קיוו שנתוני הפרק האחרון של העונה יהיו משכנעים מספיק עבור הרשת בכדי להחזירה לעונה שנייה. לצערם של המעריצים, הנתונים לא היו מספיק טובים. הסדרה הניבה בפרק האחרון 0.5 נק' מדד בלבד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 1.241 מיליון צופים. הסדרה הגיעה באמצע עונת החורף ל 0.7 נק' מדד וקרוב ל 1.8 מיליון צופים ולכן האכזבה הגדולה. עדיין קיים סיכוי טוב לסדרה לקבל עונה שנייה, אולם קשה לי להאמין שהסדרה תשרוד הרבה מעבר לכך במידה ותקבל סיכוי נוסף.

לנתוני הרייטינג הגרועים של פרק החזרה של הסדרה Breaking In. עבור הסדרה, שקבלת עונה שנייה הייתה עבורה נס, מאחר והיא כבר בוטלה וחזרה מן המתים בשל העובדה שלרשת לא היו פיילוטים טובים לקומדיות, מדובר בנתונים גרועים במיוחד. הפרק הראשון של העונה השנייה הניב בסך הכל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הסדרה הגיעה בסך הכל ל 3.6 מיליון צופים !!! לא עזרה לה העובדה שהסדרה New Girl שידרה פרק חדש לפניה והניבה 3.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 6 מיליון צופים, כלומר, נתונים טובים. אין בכלל ספק שעם נתונים כאלה הסדרה לא תקבל עונה נוספת ואולי גם לא תשדר את כל הפרקים שהופקו במהלך עונת החורף ואלו ידחו לעונת הקיץ או לשחרור ב DVD. חבל, לטעמי מדובר בקומדיה מהנה. דרך אגב, במידה והסדרה תבוטל, אודט אנאבל תוכל לומר שהיא השתתפה העונה בשתי סדרות שבוטלו (ביחד עם הסדרה "האוס").

לנתונים הגרועים של פרק החזרה מחופשה של הסדרה I Hate My Teenage Daughter. מי שתהה מדוע בלוח ההערכות האחרון שפירסמתי ציינתי שהסדרה תבוטל, למרות שהיא הייתה אמורה לחזור בפרקים חדשים, קיבל את התשובה בשבוע שעבר כאשר הסדרה הניבה בסך הכל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הסדרה הגיעה ל 3.74 מיליון צופים בלבד. הנתונים מדברים בעד עצמם. דרך אגב, הנתונים שלה גרועים במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שלא שודרו באותה שעה סדרות בעלות רייטינג גבוה במיוחד.

לנתוני פרק סיום העונה של הסדרה Jane By Design. הסדרה החדשה של רשת ABC Family, אשר קיבלה לפני מספר ימים הזמנה ל 8 פרקים נוספים, אשר ישודרו במהלך הקיץ, הניבה בפרק סיום העונה הקצר שלה 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה הסדרה ל 1.208 מיליון צופים בלבד. מדובר בנתונים לא מספיק טובים. קשה לי להאמין שעם נתונים כאלה בקיץ הסדרה תזכה לעונה שנייה. למען האמת, הסדרה נאבקה בנתוני הרייטינג מתחילת העונה שלה ולכן גם רבים התפלאו שהיא קיבלה הזמנה לפרקים נוספים. נצטרך להמתין לקיץ בכדי לראות האם היא תצליח להתרומם מחדש. עצה שלי ? אל תפתחו ציפיות.

לנתוני הפרק השני של הסדרה Awake. זוכרים שבשבוע שעבר סיפרתי לכם שנתונים של 2.0 נק' מדד, שהסדרה הניבה בשבוע שעבר, לא יספיקו ? מסתבר שצדקתי, משום שהשבוע הסדרה הידרדרה ל 1.6 נק' מדד, כלומר הסדרה ירדה ב 20% !!! בנתוניה ובמספר הצופים הכללי הסדרה הגיעה ל 4.33 מיליון צופים בלבד. כל מי שחשב שהעובדה שהפיילוט שוחרר לרשת לפני ששודר בטלוויזיה הייתה הסיבה לנתונים הלא מספיק טובים של הפרק קיבל בשבוע שעבר את התשובה. אם היו שואלים אותי, הסדרה הייתה צריכה להיות משודרת ביום שישי לפני Grimm, ובמילים אחרות, היא הייתה צריכה להחליף את "צ'אק" ולא להיות משודרת ביום חמישי. וגם אם ברשת רצו להעלות אותה ביום חמישי הם היו חייבים לעשות זאת בתחילת השנה ולא בשלב כה מאוחר בעונה, בוודאי לא ברשת NBC ולא כשאין לה סדרה מובילה עם נתונים טובים. מעניין יהיה לראות אם הירידה שהסדרה סבלה ממנה השבוע תמשך גם בשבועות הקרובים. נצטרך להמתין ולראות.

למועדי החופשות של חלק מהסדרות של רשת ה CW. הסדרות Nikita ו Supernatural ישדרו פרקים חדשים ב 16 וב 23 במרץ ואז יצאו שוב לחופשה עד ה 13 באפריל וישודרו ללא הפסקה נוספת עד תום העונה. התכנון לגבי The Vampire Diaries ו The Secret Circle הוא לשדר פרקים חדשים ב 15, 22 ו ה 29 במרץ, לצאת לחופשה ואז לחזור ל 4 הפרקים האחרונים מדי שבוע החל מה 26 באפריל. Gossip Girl ו Hart Of Dixie חוזרות בפרקים חדשים ב 2 באפריל וצפויה להן הפסקה אחת נוספת של שבוע עד תום העונה.

השבוע מסתיימת סדרה אחת: הסדרה הקנדית Arctic Air, אשר תשדר את הפרק העשירי שלה. קשה לי להבין מדוע, אבל נתוני הרייטינג של הסדרה טובים בקנדה וקיים סיכוי גדול שהסדרה תקבל עונה שנייה. הייתי שמח אם זה לא היה קורה.

מצד שני, השבוע יעלו 5 סדרות חדשות. אתמול עלתה בארה"ב העונה השנייה של הסדרה Bob's Burgers, אני לא יודע כמה מעריצים יש לה בארץ, אבל לאלו שצופים בה אלו חדשות טובות. ביום רביעי תעלה העונה השש עשרה של הסדרה סאות'פארק, סדרה שבדומה לסימפסונים, נראה שלא תסתיים לעולם. ביום חמישי תעלה ברשת ABC הסדרה Missing, שהיא הגרסה הנשית הטלוויזיונית לסרט Taken. ביום שישי מחזירה רשת USA שתי סדרות: הסדרה הראשונה היא Fairly Legal, אשר חוזרת לעונה שנייה בכיכובה של שרה שאהי היפה. הסדרה השנייה היא העונה האחרונה בת שמונת הפרקים של הסדרה In Plain Sight. עבור Fairly Legal מדובר בהימור גדול בשל העובדה שהסדרה משודרת ביום שישי. מעניין יהיה לראות את נתוני הרייטינג שלה מאחר ונתוני העונה הראשונה שלה לא היו גבוהים ושעת השידור שלה לא כל כך נוחה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה!!!!!!!!!!!!!!!!

אלעד אמר/ה...

חוץ מסדרות הרשתות ברודקאסט עושות גם סרטים?