יום שבת, 24 בדצמבר 2011

פינת המענה לקוראים, והשבוע: 90210, Gossip Girl, Awkward, Dexter, Terra Nova, Grey's Anatomy, Misfits, Homeland, Person Of Interest, Merlin ועוד...

בשאלה הבאה מבקשים ממני לערוך השוואות בין שתי סדרות של רשת ה CW:

בהשוואה ל 90210 איזה סדרה טובה יותר לדעתך ?



תגובה:

במידה ובאמת רוצים להשוות בין הסדרות, וזאת כמובן מבלי לעשות זאת כאוהד של אחת הסדרות, אלא במבט קר, אני חושב שניתן להבין מדוע עדיין 90210 במצב טוב יותר מ Gossip Girl.
צריך להבין שהפקת Gossip Girl היא זו שאחראית למה שקורה לסדרה. הם "שרפו" את הסדרה כל כך מהר. היה לסדרה כל מה שצריך עבור סדרת נוער: רעיון מעניין מאד, קבוצת שחקנים מוכשרים ויפים מאד, תסריט ראשוני טוב מאד, בעיקר בשל העובדה שהוא בוסס על סדרת ספרים מצליחה והעיקר, באז מטורף ברשת. אבל בתוך ארבע וחצי שנים נשארה מהסדרה חורבה אחת גדולה (ניתן לקרוא את הביקורת שערכתי לחצי הראשון של העונה החמישית בשבוע שעבר ולהבין עד כמה החורבן גדול). כן, עדיין יש פה ושם רעיונות טובים ופרקים מעניינים, אך מה שנשאר לצופים מהסדרה הזאת זה לדעת במי בלייר תבחר להיות בן הזוג שלה: לואי, צ'אק או דן. את מי באמת מעניינים שאר הסיפורים ? לילי ורופוס ? הסיפור של אייבי\צ'ארלי ?
בסדרה 90210, מנגד, לאחר עונה ראשונה מזעזעת, הפיקו את הלקחים ודווקא למדו מהטעויות שלהם. הכניסו מספר דמויות חדשות מעניינות כגון אייבי, ליאם וטדי (שעזב בנתיים) ובניגוד ל Gossip Girl, בה הסיפורים הראו עליות ומורדות קיצוניים לאורך השנים, הרי שב 90210 נקטו בשיטה אחרת: הם הלכו על יציבות ובינוניות. אין "פיקים" גדולים, ובשל כך אין גם נפילות גדולות. הדמויות כמעט ולא מתפתחות, אלא עומדות במקום, למרות שמבחינה כרונולוגית הן גדולות. כיצד הדמות של נעומי השתנתה ? צריך לזכור שהיא עברה אונס אכזרי וכשלון של מערכת יחסים עמוקה עם מקס, רואים שינוי שחל בה ? לא. אנני נשארה אותה נערה מתוסבכת שהייתה בתחילת הסדרה (לפי דעתי בשל ניסיון להפוך אותה ל"ברנדה" מ"בברלי הילס 90210" המקורית) והעונה היא הרחיקה לכת עד כדי ירידה להיות נערת ליווי. דרך אגב, הנסיון היחיד שלהם ליצור "פיק" היה בכך שהפכו את הדמות של טדי להומוסקסואל. כיצד זה עבד להם ? פחות מעונה לאחר מכן, הדמות כבר מחוץ לסדרה. אני לא יודע אם עובדה זו של ה"בינוניות" של הסדרה גורמת ליציבות גם בנתוני הרייטינג היא תעודת כבוד לצופים שלה או תעודת עניות.
לכן, במידה ורוצים להשוות בין הסדרות ניתן לומר זאת כך: מצד אחד Gossip Girl, כבר הרבה מעבר לשיא, וכנראה בדרך לביטול (אם לא העונה אזי בעונה הבאה), אך עדיין מסוגלת לייצר פרקים חזקים מאד (בעיקר אם ישמעו לעצתי וישאירו את הדמות של ג'ורג'ינה עד סוף הסדרה ויחזירו את הדמות של ג'ני). 90210 מנגד, תשאר תמיד בבינוניות שלה מבלי אפשרות להתרומם לגבהים חדשים. הסיבה לכך ? בעיקר השחקנים של הסדרה. טענתי כבר לאחר העונה הראשונה שלה שיש לסדרה 2 שחקנים טובים בלבד: מייקל סטיגר (נאביד) וג'סיקה לאונדס (אדריאנה), כל השאר הם בגדר של שחקנים מדרג ג. דרך אגב, החלפת התסריטאים הראשיים (בעונה השנייה ובעונה הרביעית) רק עזרה לה להתייצב ולא להרים את הסדרה לגבהים חדשים.
בשל כך, הצופים צריכים להחליט במה הם מעוניינים להשקיע: בסדרה שתוכל לייצר שניים או שלשה פרקים מעולים בעונה (Gossip Girl) או לצפות בעונה שלמה של "בינוניות" (90210). באופן אישי, הייתי בוחר באפשרות הראשונה, אך מבחינתי מדובר בסדרות לא מרגשות ש"אבד עליהן הקלח" ושתיהן צריכות לרדת מהמסכים. אך כל אחד וההנאות שלו.

השאלה הבאה מתייחסת לתאריך חזרה של סדרה:

מה עם מגושמת (Awkward)? (מתי היא חוזרת)



תגובה:

הסדרה אמורה לחזור בחודש יוני או יולי 2012 בפרקים חדשים. אין עדיין תאריך מדויק לחזרת הסדרה.

2 השאלות הבאות מתייחסות ל 2 סדרות שסיימו את העונה:

הראשונה מגיעה מיינון:

ראית את העונה השישית של דקסטר?
אם כן מה דעתך עליה?
אני אישית ממש אהבתי אותה.

והשאלה הבאה מתייחסת ל Terra Nova:

מה דעתך על פרק הסיום של טרה נובה?



תגובה:

לגבי דקסטר, ראיתי את הפרק הראשון של העונה השישית ולא התרשמתי. בקרוב אצפה בשאר העונה ואוכל לוודא אם ההתרשמות הראשונית שלי הייתה נכונה.
לגבי טרה נובה, לא יצא לי לצפות בפרק אחד שלם לאורך העונה וזה כולל גם את הפרק האחרון ולכן אני לא יכול לחוות דעה. מצטער. הבנתי שרבים ממעריצי הסדרה בארה"ב התאכזבו.

גם השבוע יש שאלה לגבי Grey's Anatomy:

ידוע לך משהו שיקרה עם קאלי ואריזונה בפרק וולנטיין באנטומיה?



תגובה:

לפי מה שהבנתי, קאלי מנסה להפתיע את אריזונה בחג האהבה אך סופיה מפריע לה שלא באשמתה. קאלי מבקשת ממארק לשמור על הילדה, אך הוא כבר ערך תוכניות משלו, בשל כך היא מנסה למצוא בייביסטר אחר מקרב שאר הרופאים. ככל הנראה היא מצליחה משום שלקראת סוף הפרק קאלי מובילה את אריזונה כשהיא קשורת עיניים אל... (ספויילר)

once Upon A Time מקבלת השבוע שאלה:

מתכוונים להחזיר להיה היה פעם את גרהם ? ראיתי בimdb שהוא מופיע ב21 פרקים.



תגובה:

השחקן ג'ימי דורנן הודיע בראיון כי הוא ידע שזה מה שעומד לקרות לדמות שלו, אך שהיו דיבורים עם ההפקה להחזיר את השחקן בצורה זו או אחרת, אם כי נכון לאמצע חודש דצמבר שום דבר לא נסגר מבחינה חוזית.

ועכשיו, גם שאלות שהגיעו במייל:

נתחיל עם שאלה לגבי סדרה בריטית, שזה עתה סיימה את העונה:


יש מצב שיחזירו את נייתן בעונה ה-4 בסדרה עבריני על? כי אני לא מסוגלת לדמיין את הסדרה בלעדיו בכלל.



תגובה:

עד עתה לא שמעתי שרוצים להחזיר אותו. לפי מיטב הבנתי השחקן, רוברט שיהאן, מעוניין להמשיך ולנסות את מזלו בסרטים. גם אני מקווה שיחזירו אותו.

השאלה הבאה היא ניסיון לברר לגבי עונה נוספת של סדרות:

רציתי לדעת אם הסדרות מבוקש לחקירה (Person Of Interest) ומולדת (Homeland) יחזרו לעונה שנייה?



תגובה:

לגבי Homeland הוזמנה לה עונה שנייה שאמורה לעלות בשנה הבאה. לגבי Person Of Interest, המצב שלה לא ברור ודי עדין. את עתידה נידע, לפי דעתי, רק בחדשים אפריל או מאי 2012.

השאלה הבאה מתייחסת גם היא לסדרות בריטיות:

מה אתה חושב על הסדרה מרלין?
מה אתה חושב על הסדרה הבריטית בראשית-Primeval ואם לא ראית אני ממליץ לך לנסות סדרה טובה.



תגובה:

לגבי מרלין, ברמה הכללית אני אוהב את הסדרה (עדיין לא צפיתי בעונה הרביעית). להלן סיכומי עונות שערכתי לשתי עונות של הסדרה:
סיכום העונה השנייה: http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/07/merlin.html.
סיכום העונה השלישית: http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/07/blog-post_16.html.
לגבי בראשית, אהבתי מאד את הסדרה, הצטערתי שלא מכינים לה עונה שישית, אבל שמחתי כאשר נודע לי שהכינו לה ספין אוף קנדי. להלן "שלב סיכום עונות" שערכתי לעונות 4 ו 5 של הסדרה: http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/07/primeval-5-4.html .

ולסיום, מקבץ שאלות שהגיעו במייל:

1. מה דעתך על הסרט הטלוויזיוני של סוכן מחוק - "Burn Notice: The Fall Of Sam Axe" ?

2. מה היא חברת הפצה של טלוויזיה (של הסדרות), האם היא בעצם חברה שהרשת משדרת אותה ?

3. תמיד היו מודדים גם נקודות מדד ברייטינג ?

(שמתי לב שלפני כשנתיים לא ההית מציין בבלוג שלך את נקודות הממד,אלא רק את מספר הצופים הכללי)

4. מה דעתך על הסדרות: Life ו- Dollhouse ?

5. האם תוכל לערוך ביקורות קצרות לשלושת הסדרות החדשות בעונה הנוכחית של רשת ה- CW ?

6. רשת HBO היא גם אולפן הפקה ?

7. מדוע לפול שרינג (היוצר של Prison Break) אין סדרות חדשות ברשתות הכבלים או הברודקאסט ? הוא פרש ?

8. האם תפרסם לפני שתסגור את הבלוג את החלק האחרון של הסדרות הטובות ביותר בארבעת העשורים האחרונים ? (אני מצפה לו מאוד...)



תגובה:

1. לא כל כך אהבתי אותו. הוא נראה כסרט טלוויזיה מיושן שהיו עושים בשנות השמונים והתשעים. בכלל לא ברמה של הסדרה.

2. עד כמה שאני יודע הסדר הוא כזה: הרשת המשרדת – אולפני הפקת הסדרה – הפקת הסדרה – שחקנים, תסריטאים וכו'... בדרך כלל, הרשתות המשדרות מגיעות להסדר עם האולפנים שהם מגיעים להסדר עם חברת ההפקה. לא תמיד אולפני ההפקה הם גם האולפנים של הרשת המשדרת. לדוגמא, הסדרה "מדיום", הרשת המשדרת שלה הייתה בחמשת העונות הראשונות, רשת NBC, אולם היא צולמה באולפני CBS (ומהעונה השישית עברה לשדר ברשת CBS). דוגמאות נוספות הן Ghost Whisperer ו"האוס".

3. כן. תמיד היו מודדים רייטינג בנק' מדד, פשוט רק לאחרונה (בשנים האחרונות) הבנתי בעצמי כיצד כל העסק עובד ורציתי לפרסם רק את נק' המדד, אך בשל התעקשות הקוראים השארתי גם מספר הצופים הכללי.

4. את Life אהבתי מאד והצטערתי מאד שבוטלה לאחר שתי עונות בלבד, סדרה מעולה. Dollhouse התחילה בצורה גרועה, אולם השתפרה ככל שהסדרה התקדמה. בשלב שהיא הייתה כבר טובה מספיק לא היה לה מספיק קהל.

5. לגבי The Secret Circle ו Ringer, לצערי לא אוכל לראות אותם עד הקיץ (חודש יוני בערך) בשל התחיבויות קודמות. לגבי Hart Of Dixie, ערכתי לה ביקורת. להלן הלינק: http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/10/hart-of-dixie-2-1.html. לא שיניתי את דעתי מאז.

6. בשנת 1990 רשת HBO השיקה חברת הפקה עצמאית, אשר מפתחת סרטים וסדרות עבור הרשת ורשתות אחרות.

7. הבנתי שהוא עבד על כמה פרויקטים. בין היתר הפרויקט AR2, שלא הצליחו להגיע אל המסכים. אז לא, הוא מפסיק לנסות, זה פשוט לא מצליח לו.

8. ככל הנראה. זה אמור להיות הפוסט האחרון של הבלוג. הפוסט כבר כתוב ומחכה ליום האחרון בו אעדכן את הבלוג.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בקשר לאנטומיה קראתי אותו ספוילר אבל לאן היא מובילה אותה?

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על התשובות! אני מאוד מקווה שלא תסגור את הבלוג =\

קוראת קבועה אמר/ה...

תודה על כל התקופה היפה שליווית את הצפיה שלנו בפוסטים מענינים. בהצלחה בהמשך דרכך, ואולי סופסוף תארגן מפגש גולשים איתך (כפי שנהגו, בהצלחה, במקום אחר?)
הרבה מהקוראים הנאמנים של הבלוג ישמחו להגיע למפגש כזה, בראש ובראשונה להביע הוקרה והערכה כלפיך, וגם להכיר ולסיים תקופה משמעותית כזו באופן מכובד ורשמי.

מה אתה אומר D1D1?

אנונימי אמר/ה...

בבקשה תפרסם סיכום של עונה 6 לדקסטר לפני שאתה סוגר את הבלוג, זה יעזור לי מאוד להבין את העונה הזאת...

אנונימי אמר/ה...

הייה שלום ותודה על הפוסטים...

החבר'ה של הבלוג אמר/ה...

חברים, מתארגן פה מפגש גולשים עם D1D1, השמיעו קול!!