יום שני, 5 בדצמבר 2011

ניתוח: אז, מה קורה ברשת FOX ? ניתוח הלוח של החצי השני של העונה של רשת FOX.



אנחנו קרבים לחופשת החגים (חג המולד, ערב השנה החדשה) בארה"ב, וזה אומר שהרשתות האמריקאיות הגדולות עומדות לצאת לחופשה, שלאחריה הן יחזרו עם לוח שידורים מעט שונה. אצל רשת ה CW השינוי יהיה מינימלי, כאשר הסדרה One Tree Hill תחזור ל 13 הפרקים האחרונים שלה, אצל רשת NBC השינויים יהיו הרבה יותר משמעותיים, כפי שקוראי הבלוג בוודאי זוכרים, אבל גם אצל רשת FOX, אשר הייתה הרשת הנצפת יותר בחודש נובמבר החשוב עבור הרשתות, השקיעו מחשבה רבה בחלק השני של העונה.

ראשית, וכפי שבוודאי אוהבי הסדרות בישראל מודעים לכך, ברשת העלו בימים אלו את הקומדיה I Hate My Teenage Daughter. רבים בוודאי הרימו גבה לכך שהסדרה עלתה בשלב הזה של העונה, אבל התשובה לכך די ברורה: לא היה לה זמן אחר לעשות זאת. הוזמנו לסדרה 13 פרקים ולכן היה צריך להעלות מספר פרקים בתקופה הזאת ובחודש אפריל הסדרה אמורה לחזור לפרקיה הנותרים אחרי שידור התוכנית "אמריקן איידול".

אתם בוודאי שואלים מדוע לא לעלות איתה בחודש ינואר ?

הסיבה היא, שברשת ראו בקומדיה הזאת את הקומדיה החביבה ביותר עליהם בעונת הפיילוטים האחרונה אחרי הקומדיה The New Girl, ולכן הם רוצים להריץ אותה קצת. אין להם משבצת שידור לשדר אותה בחודש ינואר היות וככל הנראה "אמריקן איידול" תשודר במשך מרבית העונה במשך שעתיים. להעלות אותה בחודשים ספטמבר-נובמבר היה בלתי אפשרי לאור העובדה ש The X Factor תפסה שעתיים של שידור ביום רביעי, היום היחיד שפנוי עבור קומדיה בשביל הרשת. נכון, זה לא אידיאלי, אבל לפי דעתי, ברשת סומכים על כך, שעם הרצה קצרה ואז גם תמיכה של "אמריקן איידול" הקומדיה אולי תזכה להצלחה. לפי דעתי, ברשת עשו טעות, אבל רק נתוני הפרקים הבאים יכריעו את הכף. צריך לזכור שבעונה שעברה Breaking In, למרות שהיה לה את "אמריקן איידול" כתוכנית מובילה אליה, לא הצליחה להתרומם וחולצה ברגע האחרון מביטול, כך שהסיכויים לא גבוהים.

ברשת מעוניינים ליצור בחודש מרץ, כאשר Glee תצא לחופשה של מספר שבועות, ערב של קומדיות. לשם כך היא חידשה את Breaking In לעונה נוספת, משום שלא הייתה לה קומדיה טובה יותר, והיא אמורה לחזור לעונתה השנייה החל מה 6 במרץ.

כאשר מביטים על שאר ימות השבוע ניתן לומר שמרבית מהלוח של הרשת היה די סגור: ביום ראשון יימשך ערב האנימציה, ביום שלישי ימשיכו להיות משודרים: Glee, Raising Hope והלהיט החדש של הרשת The New Girl, יום רביעי סגור עם "אמריקן איידול" וככל הנראה, בשלב יותר מאוחר, I Hate My Teenage Daughter, ויום חמישי סגור עם The Finder שתעלה ב 12 בינואר עד חודש אפריל ו Bones (בשל "בעיית" ההריון של אמילי דשאנל שמנעה ממנה לצלם עונה מלאה) שתחזור בחודש אפריל לחצי השני של העונה, ביחד עם תוכנית התוצאות של "אמריקן איידול". גם שעה אחת ביום שישי סגורה עם הסדרה Fringe.

אז, עם מה נשארנו ?

עם יום שני ושעה אחת ביום שישי. כאשר הרשת תחזור לחצי השני של העונה House צפויה לחזור לשעה המקורית שלה, שמונה בערב ביום שני, וברשת מעלים את הסדרה החדשה של ג' ג' אברהמס, Alcatraz בשעה תשע. Alcatraz אמורה לחלוק את משבצת השידור הזאת עם Touch של קיפר סאת'רלנד, שתעלה לשידור ב 19 במרץ (אחרי שידור הפיילוט ב 25 בינואר).

לפי דעתי, ברשת ייבחנו את הרייטינג של Alcatraz בשבועות הראשונים שלה ובמידה והיא לא תצליח, היא תעבור ליום שישי בערב לערב שידורים של ג' ג' אברהמס כאשר היא תצוות לפרקיה האחרונים עם הסדרה Fringe.

לצופים שתוהים: Touch קיבלה בוודאות הזמנה ל 13 פרקים, כלומר היא אמורה לשדר את כל פרקיה עוד העונה. במקרה של Alcatraz המצב לא ברור. הידיעות גורסות שהיא קיבלה הזמנה ל 13 פרקים, אך על פי לוח הזמנים של הרשת, ולמרות שברשת הודו שב 16 בינואר וב 12 במרץ ישודרו פרקים כפולים של Alcatraz, הרי שבמקרה כזה מספר הפרקים שלה יעמוד על 11 בלבד. ברשת יכולים, במידה והסדרה תכשל בצורה רצינית ברייטינג, להסתפק ב 11 פרקים ולא לשדר שני פרקים נוספים (או לשדר אותם רק ברשת האינטרנט), אך צריך לציין שמדובר בסיכוי קטן. הרשת גם יכולה לדחות את שידור שני הפרקים הנותרים לעונת הקיץ. סיכוי קטן עוד יותר הוא, להעבירם ליום שישי בערב או שקיים סיכוי רב שכאשר House תצא לחופשה של מספר שבועות, הרי ש Alcatraz ו Touch ישדרו מספר פרקים באותו יום (בשעות 8 ו 9).

דרך אגב, הסיבה ש Touch קיבלה את משבצת השידור של יום שני בשעה 9 היא בכדי לייבא את הצופים של 24, הסדרה הקודמת של סאת'רלנד, משום ש 24 שודרה בדיוק באותה משבצת שידור ובאותה רשת. להזכירכם, ברשת NBC ניסו לעשות זאת בעונה שעברה עם הסדרה The Event, כאשר ברשת לקחו את היוצרים של 24 וניסו לייצר סדרה דומה, אך ללא הצלחה. מעניין אם סאת'רלנד יצליח היכן שהיוצרים של הסדרה הקודמת שלו נכשלו.

בכל מקרה, צפויים לנו חמישה חודשים חמים ברשת FOX. הרשת שבסוף השנה אמורה לקבל החלטה לגבי מספר רב של סדרות שלה שיש לגביהן סימן שאלה: House, Terra Nova, Raising Hope, Breaking In, Fringe,
I Hate My Teenage Daughter ואלי גם The Finder. מעניין יהיה לראות אילו מהסדרות ישרדו.

אין תגובות: