יום ראשון, 10 ביולי 2011

שלב סיכום עונות: Primeval, עונות 5-4: נחמד.


להלן עובדה שמעריצי הסדרה בוודאי יודעים: הסדרה בוטלה אחרי העונה השלישית שלה !!! מעריצי הסדרה בוודאי התאכזבו לשמוע על כך, אבל מהר מאד העצב הפך לשמחה, כאשר הם התבשרו שרשת גרמנית הסכימה לשאת בעלויות ההפקה והסדרה קיבלו הזמנה ל 13 פרקים נוספים, אותם הפכו ברשת ל 2 עונות. באופן מעשי, ומבחינת הנושא של העונה, מדובר בעונה אחת שחולקה לשניים, כפי שחזינו בעונה השישית של דוקטור הו.

הסדרה, למי שלא יודע או ראה את העונות הקודמות, עוסקות בקבוצה של אנשים, אשר מנסים לפענח סטיות בטבע, אשר גורמות לחיות ואנשים מתקופות שונות בהיסטוריה ומהעתיד (גם ובעיקר דינוזאורים) להגיח אל העולם בו אנו חיים, בעיקר באנגליה.

העונה השלישית הסתיימה בכך, שקונור ואבי, שניים מחברי הצוות, נתקעו בעבר בלי יכולת לחזור להווה, ודני נעלם לאחר מאבק עם הלן, אשר רצתה להשמיד את האנושות. במהלך הפרק הראשון של העונה הרביעית קונור מוצא דרך להחזיר אותו ואת אבי להווה, אבל דני נעלם.

אבי וקונור גם למדים שיש מפקד חדש לצוות ושמו מאט. מאט לא מגלה לאף אחד, אבל יש לו משימה סודית. כמו כן, הצוות קיבל ממון חיצוני ממדען בשם פיליפ ברטון, אשר עושה רושם מפוקפק על חלק מחברי הצוות.

דמות נוספת שהוצגה היא ג'ס, המרכזנית של הצוות, אשר מוציאה אותם לקריאות, כאשר מתגלות סטיות.

עובדה שבולטת מאד היא ההפקה, אשר עברה שידרוג רציני מבחינת ההשקעות בה, כאשר כסף רב זרם והמפיקים לא חסכו בתפאורה ובאתרי צילום בכדי להעניק חוויה טובה יותר.

אין גם ספק שבהפקה למדו את הלקח והתסריט של 2 העונות היה ברמה גבוהה יותר מהעונה השלישית הכושלת, אולם הסדרה סבלה מבעיה מרכזית אחת: מהצוות המקורי של הסדרה נותרו רק אנדרו לי פוטס, אשר גילם את הדמות של קונור דיוויס, והאנה ספריט, אשר גילמה את אבי. כל שאר הצוות התחלף ולצופים, אשר חזו בסדרה מתחילתה, עובדה זו צורמת מאד לעין, כאשר אפילו דמויות כמו דני קווין או שרה פייג, אשר הוצגו רק בעונה השלישית כחלק מהקאסט הראשי הוחלפו (דני חוזר לפרק אחד בלבד).

מבין השחקנים החדשים: סיריאן מקמנמין (מאט אנדרסון) חסר כריזמה לחלוטין, עובדה שצורמת מאד לעין, היות והוא אמור להיות מנהיג הצוות, רות קירני (ג'ס) נראית כמו עוד פנים יפות ללא מטרה, ורק אלכסנדר סידיג הידוע (פיליפ ברטון) באמת עושה עבודה טובה.

לסיכום, בהפקת הסדרה החליטו שרק אם תהיה היענות גדולה מצד הצופים הם יחזרו לעונה שישית. לצערי, העונה הרביעית הניבה רק 4.03 מיליון צופים בממוצע, ואילו העונה החמישית הניבה הרבה פחות, כך שעונה שישית היא בגדר חלום, אלא אם רשתות חיצוניות יהיו מעוניינות לממן את הפרויקט וקשה לי להאמין שזה יקרה.

אז, לראות או לא לראות ?
מעריצי הסדרה ירצו לראות אותה, מעט יתאכזבו מהשינויים בקאסט, אך יתלהבו מההפקה שהשתדרגה והתסריט שהפך טוב יותר. צופים שלא אוהבים את הז'אנר יכולים לדלג על העונות הללו של הסדרה, הם לא יפסידו דבר.

Share on Facebook

אין תגובות: