יום שישי, 30 בנובמבר 2018

שלב סיכום עונה: The Shannara Chronicles, עונה שנייה: החלטה נכונה



ערוץ Spike החליט לבטל את הסדרה The Shannara Chronicles לאחר שתי עונות בלבד. כמי שצפה בשתי העונות שלה, אני חושב שלפחות על פי העונה השנייה שלה, ההחלטה שהתקבלה הינה ההחלטה הנכונה.

העונה הראשונה של הסדרה הציגה את סיפורו של וויל (אוסטין באטלר), חצי בן אנוש וחציו אלף, שהוא גם שאנרה שייעודו להציל את ארבע הממלכות מפני שדים. אך במרכז גם עמד סיפור האהבה שבינו לבין אמברלי (פופי דרייטון), נסיכה שיש לה ייעוד מיוחד, אשר מתגלה לו רק בסוף המסע שלהם. אליהם הצטרפה אריתריאה (איוונה באקורו), נוודת שבתחילת הסיפור היא מ"הרעים", אך עם הזמן ובעידודו של וויל נוטה לצד של הטובים ומסייעת לוויל ואמברלי להשיג את יעדם.

הבעיה היא שבעונה השנייה מדובר כמעט במחזור חומרים. אם בעונה הראשונה עמד במרכז סיפור האהבה שבין וויל לאמברלי, הרי שבעונה השנייה מדובר בסיפור שבין וויל למארית' (מליסה ג'ו), חצי אלף וחצי דרואיד. לאחר עונה שלמה שבה הצופים חזו בסיפור אהבה סוחף הרי שבעונה השנייה וויל צריך פשוט להגיע למסקנה שזה היה הייעוד של אמברלי ושהם לא יוכלו להיות ביחד ואז הוא מתפנה להיות עם מארית' וגם זה לזמן קצר, לאחר שהוא נאלץ להקריב את עצמו.

וגם נקודה זו חוזרת על עצמה. בדיוק כפי שבעונה הראשונה לאמברלי היה ייעוד ממנו היא לא יכלה להתעלם, ואשר גרם לה להפרד מוויל, הרי שוויל בדקות האחרונות של העונה מקריב את עצמו עבור טובת הכלל, בדיוק כמו שאמברלי עשתה (אם כי, בסופו של דבר הוא ניצל בצורה כלשהי). יכול להיות שמדובר בסגירת מעגל, אבל מצד שני, זה נראה כמו מחזור חומרים.

גם בעונה זו אנו עדים למסעות אישיים, כגון המסע שוויל עובר כאשר הוא גם נוסע בזמן ופוגש את אביו כאשר הוא היה צעיר, או המסע האישי שמארית' עוברת בכדי למצוא את אביה ועד שהיא הופכת לממשיכת דרכם של הדרואידים ועד למסע הגילוי העצמי שאריתריאה עוברת.

נקודה נוספת שבולטת (ואולי חלק מהקוראים לא יאהבו לקרוא שאני מציין אותה, אבל היא בולטת מאד) בעונה זו היא שצוות השחקנים הראשי מורכב משחקנים נמוכים מאד וקשה מאד לקבל את העובדה שמדובר באנשים בעלי שיעור קומה. במיוחד אמורים הדברים לגבי ונסה מורגן, אשר מגלמת את דמות הנסיכה ליריה ובתום העונה היא גם הופכת למלכה,אך בפועל נראית כמו ילדה קטנה (וזאת למרות שהשחקנית בת 26). יכול מאד להיות שהיא לוהקה בשל העובדה שהיא הייתה מושא אהבה עבור הדמות של אריתריאה ואיוונה נמוכה אף היא (שתיהן בגובה מאה ושישים סנטימטרים). בכל מקרה, הליהוק היה גרוע מאד, מאחר שהמשחק של מורגן נראה לא אמין.

באופן כללי, עושה רושם שבניגוד לעונה הראשונה, עשרה פרקים היו יותר מדי ואפשר היה להסתפק בשמונה פרקים, וזאת למרות שבעונה זו טיפלו במספר נושאים מרכזיים כגון חיסול ה"קרימסון", אשר מתנגדים לכישופים, המסע שהדמות של בנדון עוברת בדרכו אל האפלה ובמיוחד המאבק נגד אדון המכשפים והאפלה שבתוך אריתריאה, שגם מגלה דברים לגבי העבר שלה ולגבי הוריה. משום מה, למרות העיסוק בכל כך הרבה נושאים לצופה זה נראה כמעט כמו "מריחה" של הסיפור, אשר נע באיטיות אל סופו .

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג. העונה הראשונה הייתה טובה ואף למעלה מכך. העונה השנייה הייתה מעייפת, מחזרה חומרים ובעיקר לא מעניינת. חבל. יכול מאד להיות שזה נבע מהעיבוד הספרותי, אך בכל מקרה התוצאה הסופית לא משתנה: המוצר לא מספיק טוב. 

2 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

לא מסכים בנוגע לגובה, זה לא מה שבאמת ישנה לי אם דמות אמינה או לא.
לפי דעתי מה שחשוב זה משחק ורוב הקאסט פשוט לא טוב.

אפשר לדוגמה לציין את טום קרוז שהוא מטר 70 אבל זה מעולם לא מורגש כי הוא פשוט שחקן טוב, אולי חלק מהתפקידים שלו לא משהו אבל בתור שחקן הוא מעולה לדעתי.
*ת'אמת שלפי דעתי אחד המשחקים הטובים ביותר שלו היו בתור לסטסט ב"ראיון עם ערפד"

בעונה הראשונה ראינו את ג'ון רייס דייויס (גולשים בזמן, שר הטבעות) ואת ג'יימס רמר (החוף הצפוני,דקסטר ועוד..) למספר פרקים והשחקן היחיד שמעניין ונשאר הוא מנו בנט (ספרטקוס,החץ) אבל עם כמה שאני אוהב את בנט זה פשוט לא היה מספיק ופרשתי לאחר 2 פרקים בעונה השניה.
ואני כן חושב שבנט יכול לקחת על גבו סדרה בתור שחקן ראשי אבל פה הוא פשוט הרגיש דמות צדדית (לדוגמה בספרטקוס הוא לא היה ה"גיבור" אבל הוא כן בלט)

JamesCrow אמר/ה...

שאלה לי אליך:
החלפת מייל? שלחתי לך הודעה ולא קיבלתי תשובה.

מה שרציתי לשאול זה אם אתה בעניין של לפרסם ביקורות אורח כי יש 2 סדרות שאני רואה ולא פרסמת כך שאין לי בעיה שתעלה אותם בכדי שהקוראים יקבלו עוד חוות דעת על סדרות שאולי אינם מכירים.

הסדרות:
Vis A Vis
Origin מבית יוטיוב שאני ממליץ לך בחום לראות מכיוון שאני יודע שאתה חובב מד"ב כמוני.