יום ראשון, 10 במאי 2015

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת NBC לעונת 2016-2015


כאשר מביטים על הלוח החדש של רשת NBC אפשר להבחין במספר מהלכים מובהקים שהרשת ביצעה. אין ספק בכלל, שתשומת הלב הראשונה צריכה ללכת לעובדה שהרשת הביעה את חוסר האמון שלה בקומדיות, אשר בשנים האחרונות איכזבו אותה בצורה קשה. בשל כך, הרשת קיצצה את שעות השידור של הקומדיות שלה משלש שעות לשעה אחת בלבד וגם אותה היא הזיזה ליום שישי בשעה שמונה. ככל הנראה, ברשת מקווים לייצר שעת שידור סבירה כמו שרשת ABC עשתה בשנים האחרונות. לאחרונה זה הצליח רק עם Last Man Standing. ברשת ניסו לפתור את הבעיה עם מוצר מוכר ולכן העלו את Undateable בשעה שמונה ושיבצו אותה עם סיטקום חדש, People Are Talking, אשר גם מציג פנים מוכרות בדמות מארק פול גוסלאר. מעניין יהיה לראות את ההתאמה שלה ל Grimm, אשר תשודר אחריה, משום שהקומדיות שונות מאד מהדרמה.

הנתון הבולט השני הוא השינוי שהרשת עשתה בערב יום חמישי. בכדי לנסות ולהציל את The Blacklist, אשר הידרדרה בנתוני הרייטינג שלה בעונתה השנייה כאשר עברה ליום חמישי ולא הייתה לה תמיכה. הרשת החזירה מותג מצליח בצורה יחסית, Heroes, אשר גם ייצר באז גדול בשנה האחרונה. לסיום הערב היא ציוותה שם מוכר וחזק מאד בדמות ווסלי סנייפס בסדרה The Player. מהבחינה הזאת ברשת למדו מהשגיאות של העונה שעברה, כאשר שמרו את הערב החזק שלהם לחצי השני של העונה במקום לנסות להתמודד עם ערב הפוטבול של רשת CBS ועם הלוח החדש של רשת ABC. השאלה היחידה היא האם לא מאוחר מדי והצופים כבר התקבעו. בכל זאת, ברשת החליטו להמר ולנסות לייצר ערב חזק בכל מקרה.

ערב יום רביעי נשאר על כנו מסיבה אחת פשוטה: Empire של רשת FOX איתה ברשת NBC לא יכולים להתמודד. ברשת NBC מהמרים שרשת FOX תחזיר את הסדרה כבר לעונת הסתיו-חורף הקרובה ולא תחכה לחצי השני של העונה. בשל כך, The Mysteries of Laura תגמור את שלש עשרה הפרקים שלה לעונה השנייה כבר בשלב הזה של העונה ואילו בחצי השני, כאשר Empire תסיים את עונתה, תעלה סדרה חדשה. במידה ו Empire תשודר בשעה שמונה (כפי שהדיווחים גורסים) בכדי להשיק סדרה חדשה אזי ברשת NBC העבירו חצי עונה עם The Mysteries of Laura ואז יבטלו אותה, במידה והיא תשודר בשעה תשע ברשת חושבים ש Law &Order:SVU יכולה לשרוד חצי עונה, כאשר לאחרונה יש קהל בסיס נאמן. Chiago P.D מצאה לה את הנישה שלה וברשת מרוצים ממנה מאד בשעת השידור שלה.

ביום שלישי הצופים מקבלים את הניתוח שאותו ציינתי כבר בתחילת העונה הקודמת: אסור לבזבז את שעת השידור בשעה תשע אחרי The Voice על קומדיות. זה לא עבד לרשת בשום שלב ולכן הם מנסים להשיק דרמה חדשה. לא ברור מדוע שובצה דווקא הסדרה Heartbreaker, כאשר סיבה אחת אפשרית היא שברשת לא רוצים לשבץ את שתי סדרות של המותג Chicago באותו ערב ולכן אולי מחכים ברשת לחצי השני של העונה בכדי להעלות את Chicago Med. סיבה אפשרית שנייה היא שמנהלי הרשת התלהבו ממנה מאד, היות והיא הייתה בין הפיילוטים הראשונים שאישרו. בכל מקרה, מדובר בהימור בדיוק כמו השיבוץ של Best Time Ever בשעה עשר עד חודש נובמבר, אז תחזור Chicago Fire בעונתה הרביעית. הסיבה לשיבוץ של Best Time Ever היא, ככל הנראה, הרצון להשתמש בשמו של ניל פטריק האריס, אשר מקושר לפרויקט.

ולבסוף, השיבוץ של Blindspot בערב יום שני אחרי The Voice נובע משתי סיבות עיקריות. ראשית, זהו הפיילוט החזק ביותר של הרשת בעונת הפיילוטים הנוכחית ובאופן מסורתי ברשת משבצים בשעת השידור של השעה עשר בימי שני את הפיילוט החזק ביותר של הרשת באותה עונה. והסיבה השנייה היא, שמדובר בסדרה מאותו מבית היוצר של The Blacklist ומנהלי הרשת מקווים לשחזר את ההצלחה.

לסיכום, בניגוד לעונת 2015-2014, הלוח של הרשת נראה כהימור אחד גדול. מצד אחד, ערב יום חמישי נראה כערב חזק, אך צפויה לו תחרות גדולה מול ערבי השידור של רשתות CBS ו ABC. ברשת תולים תקוות ב Heroes וכל הערב יכול לקום או ליפול על הצלחת חזרת המותג.

גם ערב יום שישי הינו הימור גדול, אשר יכול לגרום לכך שלא רק שהקומדיות של הערב ייכשלו, אלא ש Grimm אשר מאבדת גובה מדי עונה, תקרוס לחלוטין.

ערבים שלישי ורביעי לא נראים חזקים מדי ואילו Blindspot היא תעלומה.

כמה חזקים אתם בהימורים ?


הציון ללוח: 7.5.

4 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

אני נותן ללוח 9

אנונימי אמר/ה...

אני נותן 6.למרות שההחלטה לוותר על קומדיות נכונה יש יותר מדי.

אנונימי אמר/ה...

אני חושבת שהריבוט של גיבורים לא יזכה להצלחה גדולה ולא יעזור הרבה לthe blacklist.
צריך לזכור שחלק מההצלחה הגדולה שהיתה לסדרה בגלגולה הראשון, היה המחסור בגיבורי על בטלויזיה. חוץ מסמולוויל לא היו עוד סדרות בז'אנר.
כיום התחרות בז'אנר הרבה יותר גדולה: החץ הירוק, הפלאש, דרדוויל ובעונה הבאה גם סופרגירל.
בנוסף השיבוץ של התוכנית ליום עם תחרות קשה מאוד. פוטובול בספטמבר ואח"כ המפץ הגדול של CBS והאנטומיה של גריי של ABC, אלו תוכניות עם בסיס צופים נאמנים ורייטינג חזק ולא יהיה פשוט לגיבורים למול תחרות כזו.
ומעל הכל, הסיבה הראשית שהסדרה בוטלה במקור, היתה שהצופים מאסו בתסריט הגרוע בעונה השניה. הכתיבה תהיה חייבת להשתפר מאוד כדי שיהיה לסדרה סיכוי כלשהו.

אנונימי אמר/ה...

מה הרעיון של הסדרה scream של MTV ?