יום ראשון, 3 במאי 2015

עונת הפיילוטים 2015: הבאז לגבי הפיילוטים (3)



אנחנו נמצאים בישורת האחרונה, כשבוע עד לתחילת פרסום הלוחות החדשים של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. בשבוע שעבר צפו מנהלי הרשתות וכן קבוצות מיקוד בפיילוטים ולכן הפידבקים שהתקבלו לגביהם ברורים יותר. עדיין דברים יכולים להשתנות ברגע האחרון, אולם אפשר כבר להצביע על מגמות ברורות של הרשתות בבחירת הפיילוטים. לא נצטרך להמתין זמן רב בכדי לקבל את התמונה הסופית. רשת NBC כבר החלה לאשר פיילוטים לסדרות וצפו לכך שרשתות אחרות יצעדו בעקבותיה בקרוב מאד.

קדימה לעבודה.



אין הרבה חדש בנוגע לדרמות של הרשת. Minority Report הוא הפיילוט הנעול ביותר מבין כל הפיילוטים של חמש רשתות הברודקאסט לעונה הבאה. כל מי שראה את הפיילוט התלהב מאד ואפילו לפני כן, מספרים מקורות בתוך הרשת, שברגע שמנהלי הרשת קראו את התסריט הם התלהבו ממנו בין רגע. השאלה היא רק היכן הסדרה תשולב. מקורות בתוך הרשת מדברים על ציוות עם Gotham ביום שני, אולם זה עדיין רק בגדר ספקולציות.

מבין הדרמות נוספות שנמצאות בעדיפות עבור הרשת ניתן לציין את Studio City, בעלת המבנה של אופרת סבון, אשר נחשבת גם היא ככמעט נעולה לעונה הבאה, כאשר מקורות בתוך הרשת טוענים שקיימת אפשרות לשיבוץ שלה עם Empire. דרמה נוספת שהרשת בוחנת את אפשרות אישורן הן: Autopsy, שנאמר שיש לה סיכוי גבוה לקבל אישור.

מצד שני, חובבי המדע בידיוני לא יאהבו את העובדה שעושה רושם שהרשת עומדת לוותר על שני הפיילוטים: Lucifer ו Frankenstain. עדיין לא מדובר בהחלטה סופית, אולם עושה רושם שזה הכיוון שלה הרשת. בכל מקרה, גם אם הרשת תשנה את דעתה, רק אחת מהן תאושר, עם עדיפות לשנייה.

בגזרת הקומדיות, הפילוט היחיד שיכול להיות נעול לעונה הבאה הינו The Grinder של רוב לאו. כמו כן, Grandpa, הקומדיה של ג'ון סטאמוס, בדרך לאישור, כאשר העובדה ש"צער גידול בנות" חוזרת ל"נטפליקס" הופכת את השחקן למצרך חם ולכן גם הפיילוט שלו, שעוד לפני כן חשב למתמודד חזק בתחרות מקבל עדיפות. אל הרשימה צריך לצרף גם את Cooper, אשר ישיבות עם תסריטאים כבר החלו במקרה שלו. לגבי האחרונה, טוענים מקורות בתוך התעשייה, הפיילוט התקבל בהתלהבות אדירה בקרב קבוצת המיקוד, למרות שמנהלי הרשת לא שמו אותו בעדיפות ראשונה.

הפיילוטים שעושה רושם שיש פחות התלהבות לגביהם: Detour, Fantasy Life ו Perfect Stanleys.



לאחר שהרשת אישרה את הפיילוטים של Chicago Med, Blindspot ו Heartbreaker. נותרה עוד דרמה אחת עם סיכוי גבוה מאד לאישור:  The Player, אשר הרשת כבר נתנה למפיקים שלה אישור להתחיל להעסיק עובדים וזה סימן בעונה זו שהיא עומדות לקבל אישור. דרמות נוספות עם סיכוי טוב לקבל אישור הן Warrior וכן
Game Of Silence, כאשר לגבי האחרונה ברשת עדיין לא יודעים כיצד לעכל אותה ורואים בה סיכון, מכיוון שמי שראה אותה טוען שהיא מתאימה יותר להיות משודרת ברשת כבלים מאשר ברשת ברודקאסט. לשתי הדרמות The Curse of the Fuentes Women ו Love Is a Four Letter Word יש סיכוי קטן, אבל הן בעדיפות משנית.

בגזרת הקומדיות, שוב נזכיר שהרשת כבר אישרה את Telenovela ו Coach ישירות לסדרה. מבין הקומדיות הנותרות, ניתן לציין קומדיות בודדות שנראות מבטיחות ובראשן Starnge Calls. אליה ניתן להוסיף את Superstore וכן את הפרויקט ללא שם של סוזן מרטין. קומדיות שנמצאות בעדיפות פחותה יותר אבל עדיין בתחרות הן:
Cuckoo, How We Live  ו People Are Talking.



The Cacth של שונדה ריימס בכיכובה של מיוריאל אנוס נראית כנעולה לעונה הבאה. דרמה נוספת שנראית בטוחה מאד לקבל אישור היא Original Sin, או בשמה הקודם הפרויקט ללא שם של ג'נה באנס, אשר התסריט שלה נחשב לאיכותי במיוחד, כאשר החלו כבר לדבר על התקציב שלה. דרמה נוספת שצפויה לקבל אישור הינה King And Prohets, אך ככל הנראה העונה שלה אמורה להיות בת 15 פרקים בלבד. הספין אוף של "ש.י.ל.ד." צפוי לקבל אישור ישירות לסדרה. דרמות נוספות שיש להן סיכוי הינן Boom וכן Runner של פאולה פאטון. ולבסוף, החזרת "החבובות" נראית כדבר הנעול ביותר של הרשת בגזרה הזאת. על הדרמות הבאות מדברים מעט ולכן יש להן מעט סיכוי, אבל הן בעדיפות משנית:
The Advocate, Mix, Broad Squad, Quantico ו LA Crime.

בגזרת הקומדיות, צריך להמשיך לציין את קומדיית ה N.B.A, את Family Fortune וכן את Dr. Ken בראש הרשימה, כאשר לגבי האחרונה כבר החלו דיבורים עם תסריטאים. גם הקומדיות של צ'בי צ'ייס ובוורלי דיאנג'לו וכן Delores & Jermaine, ברשימה הנכונה. על הקומדיות הבאות מדברים מעט ויש להן מידה מסוימת של סיכוי, אך קחו בחשבון שברשת לא מאשרים מדי שנה יותר מדי קומדיות:
Uncle Buck, 46 Percenters, הפרויקט של דן סאווג' ו The King of 7B.



החידה הגדולה ביותר של עונת הפיילוטים הנוכחית הינה Supergirl. למרות שהרשת כבר התחייבה ל 13 פרקים לעונה הראשונה הרי יותר מפעם אחת נשמעו קולות שטוענים שהיא תועבר לרשת הבת שלה, רשת ה CW. אולם, אז קרו שני דברים: התברר שהסדרה יקרה מדי עבור רשת ה CW וכמו כן, נינה טאסלר, נשיאת מחלקת הבידור של הרשת, התאהבה בה ואישרה אותה באופן מידי. אולם, החדשות הפחות טובות גורסות, שגורמים מתוך הרשת הדליפו שייתכן ולרשת אין אפשרות לשבץ אותה בלוח המשדרים פרט לשידור בעונת הקיץ. לטענתם, שיבוץ בעונת הקיץ לצד Under The Dome, Extant וגם Zoo לא ידרוש ממנה להביא קהל גדול מדי וגם התחרות שלה תהיה קטנה יותר. משבצת שידור נוספת שעולה מתוך הרשת בגדר אפשרות היא של יום ראשון בשעה שמונה.

מבין שאר הדרמות, Limitless ו Rush Hour יצאו טוב מקבוצות המיקוד. הראשונה, נחשבת כמתאימה להיות מצוותת עם Scorpion, או לפחות מאותו סוג שהצליח בצורה מסוימת לרשת בעונה זו. לגבי Rush Hour, לאחר התחלה איטית עושה רושם שכוכבה מתחיל לזרוח לאיטו. בקבוצה הנכונה צריך להוסיף את הספין אוף של Criminal Minds, אשר יש לו סיכויים טובים לקבל אישור (אם כי לא בטוחים במאה אחוז). בגדר אפשרות צריך לציין גם את For Justice. מצד שני, Doubt נראה שהתקרר, אך עדיין בעל סיכוי ועל Sneaky Pete כמעט ולא מדברים.

הדרמות הרפואיות Code Black ו LFE התקבלו בצורה טובה, אך במידה והרשת תאשר דרמה רפואית זה יקרה רק לאחת מהן וכרגע הראשונה מובילה במירוץ.

בגזרת הקומדיות, לאחר התחלה קשה כאשר לרשת היה קשה להחליט אפילו על קומדיה אחת עושה רושם ש Super Clyde נמצא בראש. צריך לזכור, שהרשת פסחה על הפיילוט בשנת 2013 וזה מצביע על איכות הפיילוטים בעונה זו. שלש קומדיות נוספות שנמצאות גבוה ברשימה של הרשת הן: Taxi-22 (וגם במקרה הזה מדובר על עיבוד מחודש לרעיון לקומדיה שרשת HBO פסחה עליו בשנה שעברה) ו Angel From Hell, שתיהן של טאד קוויל, וכן Life In Pieces.



הספין אוף של Arrow-The Flash נעול לעונה הבאה ויעלה בחצי השני של העונה הבאה. Cordon של ג'ולי פלק (המפיקים של The Vampire Diaries ו The Originals) הוא הבא בתור לקבל אישור לעונה הבאה. ולבסוף, במידה ויאושר פיילוט נוסף, וקשה לראות כיצד ברשת יאשרו שני פיילוטים חדשים של אולפני WBTV ללא אישור פיילוט מאולפני CBS, הדעות חלוקות: חלק טוענים שמרבית תשומת הלב הולכת בימים אלו ל Tales From the Darkside יותר מאשר לפיילוט Cheerleader Death Squad (של מארק צ'רי), ואילו החלק השני טוען שבדיוק ההפך. אם אתם שואלים אותי, אני חושב שלדרמה של מארק צ'רי יתנו עדיפות.



הערה: הכתבה מבוססת על ניתוח של נלי אנדרווה ולזלי גולדברג, כתבות תרבות אמריקאיות.

2 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

תודה אחי

אנונימי אמר/ה...

תהיה עונה 12 לאנטומיה??