יום שני, 11 במאי 2015

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת FOX לעונת 2016-2015


רשת FOX, בניגוד לרשת NBC, לא עושה יותר מדי מהפכות בלוח השידורים הבא שלה. כפי שהם רואים את הדברים, הלוח הקודם שלהם היה בסדר, אבל המוצרים שהיו בידם לא.

ראשית, את הדילמה של מתי לשבץ את Empire פתרו ברשת על ידי הגדלת מספר הפרקים מצד אחד מ 13 ל 18, אבל הם גם פיצלו את העונה לשניים, כך שהחצי הראשון ישודר בעונת הסתיו ואילו החלק השני יעלה כרגיל בחודש ינואר, בדיוק כמו במקרה של The Walking Dead, אשר מפצלת את 16 פרקי העונה שלה לשניים. מצד אחד, הרעיון הוכח כמצליח עבור סדרת הכבלים, אך מצד שני זה יצריך קו מחשבה אחר עבור הסדרה והתייחסות אל עונה אחת כשני חלקים ולא כעונה רציפה. ימים יגידו אם ההחלטה הייתה נכונה.

ההחלטה לשבץ את Rosewood אחרי Empire לא נראית הגיונית, אולם מבין הסדרות החדשות של הרשת זו הסדרה שהכי קרובה אליה מבחינת הז'אנר. שאר הסדרות החדשות של הרשת הן מהז'אנר של מדע בדיוני\קומיקס. אם זה היה תלוי בי הייתי משבץ דווקא את Scream Queens במקומה, אבל ברשת תכננו את הסדרה הנ"ל למשבצת שידור אחרת.

אז, מה עמד מאחורי השיבוץ של Scream Queens ?

ברשת היו מעוניינים לשמר את משבצת השידור של 9 בערב של יום שלישי לחובבי ראיין מרפי מימי הזוהר של Glee, לפני שעברה לימי שישי. מנהלי הרשת חושבים שאותם הצופים יבואו לפחות לבחון את המוצר החדש של מרפי ויאהבו את העובדה ששומרים לו את אותה משבצת שידור. אולי בכך הם גם פונים לרגש הסנטימנטלי שלהם. האם זה יצליח ? אני בספק, אבל ההחלטה של המנהלים מובנת.

ברשת עשו טעות גדולה כאשר המשיכו את שעת הקומדיות בערב יום שלישי בשעה שמונה. חשבתי שברשת יקבלו את אותה החלטה שרשת NBC קיבלו, לעבור ליותר דרמות ואולי לייחד רק את ערב יום ראשון לקומדיות. ברשת חייבים להבין שהם צריכים לשנות פאזה בכדי לחזור לעניינים. אולי ההצלחה של Empire גרמה להם להבין שהם בדרך הנכונה, אבל לפי דעתי, הצלחה אחת לא מבשרת את השינוי. קשה לראות את הקומדיות מתרוממות, במיוחד אל מול ה CW (כן, צריך לקחת אותם בחשבון בשעת השידור הזאת במידה ו The Flash תשודר שם), NBC (עם The Voice) ואפילו אל מול רשת CBS (הכוונה כמובן ל NCIS שעדיין כוחה במותניה, בערך). לא עוזרת העובדה שמדובר בשתי קומדיות חדשות ואין קומדיה שתזניק אותן.

דרך אגב, הסיבה ש New Girl לא עולה כבר בתחילת העונה היא, שבהפקה מעוניינים להחביא כמה שניתן את ההריון של זואי דשנל, כוכבת הסדרה. מעריצי הסדרה לא צריכים לפחד, בהנהלת הרשת הודיעו שהסדרה תקבל 22 פרקים ותשודר כמעט ללא הפרעה מדי שבוע. כלומר, בלי שידורים חוזרים.

רק ערבי שני וחמישי של הרשת נראים הגיוניים בעיני. ערב יום שני מצטייר כערב מהז'אנר של מדע בידיוני\קומיקס, כאשר למעשה מדובר כמעט באותו קהל, של Gotham ו Minority Report. שימו לב שגם The X Files ו Lucifer משובצות בערב זה בחצי השני של העונה, משום שגם הן מאותו ז'אנר. ולכן, השיבוץ נראה הגיוני.

מדוע, אם כן, Sleepy Hollow ו Bones שובצו ביחד ?

משתי סיבות. הסיבה הראשונה, ברשת זוכרים שלפני שתי עונות השיבוץ של השתיים היה נכון וסייע לייצב ערב יום שני מוצלח ביותר עבור הרשת. בעונה שעברה, כאשר Bones כבר לא שודרה ביום שני Sleepy Hollow התרסקה בנתוני הרייטינג. ברשת מקווים שהחזרה של השתיים לאותו ערב תייצר את אותו קסם מלפני שנתיים. מובן, אם כי יכול להיות שכבר מאוחר מדי.

סיבה נוספת לשיבוץ של ערב יום חמישי היא, שאין לרשת סדרה חזקה נוספת להשיק סדרות חדשות באותו ערב. עצוב, אבל נכון. שתי הדרמות של הרשת נמצאות בדימדומיהן ולרשת אין דרמות אחרות בכלל. כן, המצב של הרשת חמור עד כדי כך. שערו בנפשכם מה היה קורה אם ברשת היו צריכים למלא את שעת השידור של עשר בלילה ?

לסיום, שתי הערות קטנות. ראשית, ברשת קיבלו החלטה נבונה לסיים את American Idol בתום העונה הקרובה. מצד אחד, התוכנית יקרה מדי ולא מצדיקה את עלויות ההפקה. ומצד שני, לרשת יש כבר תוכנית מצליחה באותו ערב שיכולה להחליף אותה, Empire.

הערה שנייה היא, שברשת ויתרו באופן מעשי על ערב יום שישי עבור סדרות בעלות תסריט. היה ניסיון של הרשת בשנים האחרונות עם מספר סדרות בערב זה, אך במקום ששעות השידור יהפכו ל"בית קברות לסדרות" באופן רשמי, הם החליטו "ללכת" על ריאלטי (MasterChef Jr) ותכנית ללא תסריט (World’s Funniest), חובבי הסדרות בוודאי לא יאהבו את הרעיון.

לסיכום, לצערי, אני לא רואה בשורה חדשה בערב השידורים החדש של הרשת. ערבי שלישי, רביעי וחמישי (פרט ל Empire ברביעי) נראים חלשים, ערב יום שישי אולי ייהנה מיציבות עם MasterChef Jr, אבל להיט גדול הוא כבר לא יהיה ואילו יום ראשון נשאר על כנו ויישאר עם אותם נתונים גם בעונה הבאה. אז מה נשאר ? רק ערב יום שני. עד כמה שהוא טוב וחזק, לצערי, זה לא מספיק.


הציון ללוח: 6.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתה חושב שיומני הערפד תחזיק מעמד אחרי עזיבתה של דוברב?

שד משחת אמר/ה...

קראתי שמתכננים בFOX לעשות עוד פרויקט של הסדרה "24" רק זה כעת בהתפתחות
שמעת משהו על זה??