יום שלישי, 5 במאי 2015

בוודאי שמתם לב ש...

 

הפרק האחרון של העונה הראשונה של הסדרה Secrets & Lies אכזב. בעיקרון, מדובר בסדרה שראינו כמותה בשנים האחרונות ודי אם נציין את The Killing ו Broadchurch. במרכז הסדרות הללו טמונה חידה: מי הרוצח ? בין אם זו נערה צעירה (רוזי לארסן במקרה של The killing) או ילד צעיר (דני לאטימר במקרה של Broadchurch וטום במקרה של Secrets & Lies). אולם, בניגוד לשתי הסדרות שציינתי לעיל הרי שהגילוי הגדול של שאלת הירצחו של טום היה כל כך טריוויאלי שאפשר היה לראות זאת כבר בפרק השני או השלישי. רוצים דוגמאות ? בבקשה (זהירות ספויילר). אבי היא היחידה שהייתה ליד אביה (בן) כשהוא גילה את המעיל הכחול שבו נעשה שימוש במהלך הרצח. כמו כן, העובדה שנערכו צילומים מיוחדים של התמונות של אבי, צילומים אלו הדגישו את העובדה שיש משהו מאחוריהם. כלומר, שאבי קשורה לרצח. נקודה שלישית, התלות הגדולה של אבי באביה והרצון שלה להיות כל הזמן לצד אביה, גם ברגעיו הקשים, לכל אורך העונה הייתה הרבה מעבר לתלות של ילדה קטנה באביה. ולבסוף, כאשר התברר שבן ואשתו ניהלו שיחה קשה בערב הרצח הייתה חייבת עובדה זו לגרום לכל צופה בסדרת מתח אחת בחייו להבין שמישהו שמע את המריבה ונטלי לא הייתה בבית, אז נשארה רק אבי. מספר אתרים בארה"ב ציינו שבהפקה היו כל כך נחושים ששאלת פתרון התעלומה לא תיחשף כך שצילמו מספר סופים לפרק. צר לי, אבל אם בסופו של דבר הם בחרו בסוף הזה מדובר בהחלטה גרועה מאד. נכון, לגלות שהילדה הקטנה היא הרוצחת והתגובה שלה בסוף הפרק היו מעט מצמררים, אבל זה לא מחפה על תחושת האכזבה שהצופה חש. אני מודה שלא ראיתי את הגרסה האוסטראלית עליה מבוססת הסדרה ולכן, גם לא ברור לי אם שינו את הסוף, אבל אפשר וצריך היה לעשות זאת אחרת. חבל. סיבה אחת שאני יכול לחשוב עליה שהחליטו לסיים כך את העונה היא האפשרות בכל זאת להפיק לה עונה שנייה עם אותו קאסט (כי הדיבורים מתוך הרשת גרסו שבמידה ותופק עונה שנייה לסדרה, אזי יסופר סיפור אחר וילוהק קאסט אחר לסדרה).

מות הדמות של דרק שפרד בסדרה "האנטומיה של גריי" טופל בצורה עלובה ומעליבה. ראשית, לא ברור מדוע היה צריך להרוג את הדמות של דרק רק משום שלא הגיעו לסיכום כספי על העונה הבאה. ואל תחשבו שמדובר בסיבה אחרת. נכון, פטריק דמפסי איים לעזוב את הסדרה בשנים האחרונות ובכל פעם התרצה וחתם לעונה נוספת, ולכן אולי הוא החליט לעשות זאת ממניעים מקצועיים, אולם, לפי דעתי וממה שאני שומע, זו לא הייתה הסיבה. בכלל, השחקן זקוק לכסף לאחר הגירושין מאשתו במשך 15 והוא אף מכר את האחוזה שלהם ולכן מניעת כסף מובטח הינה מהלך טיפשי עבורו. שימו גם לב כיצד שחקנים ששונדה ריימס אוהבת ורוצים לעזוב עושים זאת בצורה נכונה (שיילר לי כלקסי, ט. ר. נייט כג'ורג', סנדרה הו ככריסטינה יאנג) בניגוד לאלו שריימס לא כל כך אוהבת (קתרין הייגל כאיזי סטיבנס, ישעיה וושינגטון כפרסטון בורק). כל צופה אובייקטיבי ובמיוחד צופי הסדרה שראו כיצד מחסלים דמויות בסדרה ראו שהתסריטאים כתבו את מותו של דרק כדרך של היפטרות מהדמות, כאילו לא רצו לעשות מזה משהו יותר מדי גדול. גם הפרק שלאחר מכן, כאשר כביכול רואים את מרדית' כביכול מחקה את המעשה של אמה שלה ובורחת נכתב בצורה גרועה. האלמנט היחיד שהיה סביר היה דרך הטיפול בדמויות של אמיליה ואואן. אולם, הקפיצות בזמנים במהלך אותו פרק, שהוא לא פרק ראשון או אחרון לעונה, היה מעצבן. הרעיון היה להוליד עוד ילד לדרק ומרדית', אבל המוצר הסופי היה רע. פשוט רע.

פרק סיום העונה של הסדרה "פאודה" לא היה מספיק טוב. על פי פרסומים רבים, שלפי דעתי Yes היו אחראים להם, זו הייתה אחת הדרמות הישראליות המדוברות בשנה האחרונה. אני מצטער אבל קשה לי להבין מדוע. נכון, מטפלים בנושא יחודי לסביבה בה אנחנו חיים, אבל המוצר היה סביר בלבד ואילו הפרק האחרון שלו היה חלש. באיזו סדרה שמכבדת את עצמה לא מציבים בפרק האחרון את שני הכוכבים (דורון ואבו אחמד) זה מול זה ? נכון, זה קרה באחד הפרקים קודם לכן, אבל מדובר בפרק האחרון של העונה. עובדה זו יצרה תחושה שהעונה מסתיימת בקול ענות חלושה, וזאת למרות שהמסתערבים חיסלו יחידת חמאס שרצתה להוציא לפועל פיגוע חסר תקדים. יכול מאד להיות שרצו להציג את הסיפור כאותנטי או כקרוב למציאות, אבל לפעמים צריך לזכור שמדובר בסיפור ותו לא. היה צורך ליצור קונפליקט וסגירת מעגל, כפי שבפרק הראשון ניצבו השניים אחד מול השני כאשר דורון רודף אחרי אבו אחמד וגורם לפציעתו. בפועל, זה לא קורה. יכול מאד להיות שרצו להראות כיצד מפלצת אחת מתה (אבו אחמד) ומפלצת אחת מתעוררת (ואליד). עבורי, התוצאה הסופית הייתה: חוסר סיפוק משווע.

סוף הפרק האחרון של העונה הראשונה של "איך להתחמק מרצח" לא מבשר טובות לסדרה. אם בסדרה "האנטומיה של גריי" הורגים דמויות הרי שבסדרה הזאת פשוט רוצחים אותם. היות ומדובר בסדרה בעלת אוקטן גבוה והיות שמלכתחילה החלו את הסדרה עם תעלומת רצח, הרי שטבעי היה שיסיימו עם רצח. דרך אגב, פרק זה היה דוגמא למפיקי Secrets & Lies כיצד אפשר להפתיע גם כאשר פתרון התעלומה עולה במוחכם עוד קודם לכם. אולם, העובדה שבמהלך עונה של 15 פרקים כבר עסקו בשלש רציחות של דמויות מרכזיות גורמת למצב שבהפקה לא יוכלו לעצור לרגע ולהניח את הרגל מהדוושה, משום שהם שמו רף גבוה ועתה כל ירידה ממנו רק תזיק לסדרה. רואים זאת בחצי השני של העונה הרביעית של הסדרה Scandal, כאשר התסריטאים הורידו את הרגל מהדוושה וכמעט במשך כל החלק הנ"ל הסדרה מדשדשת, למרות שלקראת סוף העונה נערך ניסיון לרצוח את ג'ייק. ככלל, העונה הראשונה של הסדרה הייתה נחמדה ואולי למעלה מכך, אבל קשה לראות לאן הסדרה יכולה להתקדם או להתעלות על עצמה בעונה השנייה. כמו כן, במידה ובהפקה ינסו להתעלות על העונה הראשונה ולעשות את העונה השנייה גרנדיוזית יותר, הרי שהנפילה צפויה לכל המאוחר בעונה השלישית, משום שקשה לראות סדרות בעלות אוקטן גבוה כגון הסדרות הללו שומרות לאורך זמן רב על קצב כזה. העובדה היחידה שיכולה לסייע לה במעט היא שכל עונה שלה תהיה מורכבת מ 15 פרקים בלבד. מצד שני, ל The Following של רשת FOX זה לא כל כך עזר. מעניין יהיה לראות אם המקרה יחזור על עצמו גם הפעם.

לא ברור מדוע הסדרה Community עדיין באוויר. כאשר הסדרה עלתה לאוויר ברשת NBC היא הציגה רעיון מרענן לקומדיה, אולם ככל שהעונות התקדמו הסדרה ירדה ברמתה עד שבתום העונה החמישית שלה רשת NBC החליטה לבטלה ואילו Yahoo העניקו לה עונה שישית. לאחר תשעה פרקים מתוך שלש עשרה של העונה נשאלת השאלה: למה ? הסדרה איבדה דמויות מרכזיות (פירס, טרוי, שירלי), שאר הדמויות נראות עייפות ואילו התוספות החדשות, אלרוי בגילומו של קית' דיוויד ובמיוחד פרנקי בגילומה של פייג' ברוסטר (ליהוק מגוחך לחלוטין) לא נראים מספיק טובים. למען האמת, הדמות היחידה שעדיין מצליחה להיות סבירה היא של הדיקן פלטון (ג'ים ראש) ואולי קצת של צ'אנג (קן ג'ונג). הגיע הזמן להוריד את הסדרה שנמצאת כבר הרבה מאד זמן מעבר לשיא. העונה השישית של הסדרה היא התגלמות המושג "טחינת מים". סופה מביישת את התחלתה. בגדול.

2 תגובות:

קובי אמר/ה...

לגביי האנטומיה מסכים לגמרי.
גם המוות עצמו היה טיפשי,בדיוק יצאת מתאונת דרכים ועכשיו אתה עוצר באמצע של שני נתיבים בשביל שיחה מהנייד שעד לאותו שנייה לא הייתה לו קליטה?נו באמת.וגם הפרק הכפול לאחר מכן היה די מביך ברמתו.
היו חייבים לסיים עם הדמות שלו בצורה הרבה יותר טובה.

אנונימי אמר/ה...

איזה דמויות יהיו בעונה השלישית של טווין פיקס ומתי היא יוצאת?