יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Walking Dead, Hostages, The Fosters, Bones, 90210, Ravenswood, Boardwalk Empire, Once Upon A Time In Wonderland ועוד...

נתחיל עם בקשה להמלצה:

היי תוכל להמליץ לי על סידרה טובה יותר מ 4 עונות סדרות שאהבתי הם חברים, שני גברים וחצי, 24, נמלטים ושובר שורות.
תודה על המאמץ.



תגובה:

אני אישית אוהב את "המנטליסט", "קאסל" (קצת פחות אבל עדיין בסדר), "פרשיות סמויות", "סוכן מחוק", "הייבן", "מכת נגד", "קליפורניקיישן" וזה רק מה שעומד לנגד עיני כרגע מהשנים האחרונות...

השאלה הבאה מגיעה מגל ברנר:

למקרה שלא ידעת, יצא (כנראה ב 2014-15)סרט המשך ל Now You See Me.
מה דעתך על זה?



תגובה:

בגלל שאהבתי מאד (מאד מאד) את הסרט הראשון אני שמח על כך שיהיה סרט המשך ואף הודעתי על כך לפני מספר שבועות, אבל חושש שאולי סרט ההמשך לא יעמוד ברמה של הסרט הראשון ויהיה רק למטרת סחיטת כספים נוספים מהרעיון. יהיה קשה להתעלות על הסרט הראשון.

השאלה הבאה מתייחסת לירידה בנתוני הסדרות של יום ראשון:

למה הרייטינג של כל הסדרות ירד?
ומה דעתך על הסדרה Bones?



תגובה:

מדובר בשילוב של שידור פוטבול ברשת NBC, בייסבול ברשת FOX והרייטינג המטורף של "המתים המהלכים" ברשת AMC. יחסית לכך, הנתונים של רשת ABC היו סבירים ל"נקמה" ו"היה היה פעם", של רשת CBS מנגד, היו קטסטרופה.

לגבי Bones, אהבתי אותה בראשית דרכה, כי היא סיפקה רעיון נחמד, אולם עונה תשיעית ? באמת ? אני חושב שהיא מיצתה את עצמה. לטעמי, הגיע הזמן להסתפק בתשע עונות. היא מיצתה את עצמה.

שאלה נוספת המתייחסת לנתוני יום ראשון:

שידורי הספורט הורגים אותם [בNBC אאל"ט] -D1D1 כל שבוע יהיה את שידורי הספורט הללו או שזה פעם ב?! בנוסף האם לדעתך האם יתחשבו בכך בחישוב הסופי אם הנתונים יחזרו לנורמאל?!



תגובה:

לגבי הבייסבול, אני חושב שזה עד תחילת חודש נובמבר, לגבי הפוטבול זה עד סוף חודש ינואר. וכן, זה אמור להיות בעיקרון כל שבוע (אלא אם יזיזו משחקים).

לגבי התחשבות של הרשתות, ברשת יבדקו את נתוני ה Live+7 ו ה DVR ויקבלו החלטה האם משתלם להם להחזיק את הסדרות, למרות הנפילה. כפי שציינתי, הבעיה היא בעיקר אצל רשת CBS.

השאלה הבאה מתייחסת לקומדיות החדשות של עונת 2014-2013:

תודה!
היה מעניין לקרוא...(את הניתוח שלי בפינה האחרונה של "בוודאי שמתם לב ש..." לגבי עונת החורף 2014-2013).
אז לדעתך בשל הרייטינג הגרוע, ולמרות שהשנה באופן מפליא כמעט כל הקומדיות מצחיקות [אולי פרט למילרים שכמובן מצליחה ברייטינג בניגוד ליכולתה לשעשע, ולבוס של שון הייז שהורס לו את הסדרה מכיוון שהוא מרגיז ולא מצחיק] הן כולן ייעלמו לפח הביטול בסוף העונה?



תגובה:

לטעמי, לפחות 75% מהן יבוטלו, אין סיכוי שלא, הרייטינג שלהן מחריד. וכן, גם אני מצאתי קומדיה נחמדה אחת או שתיים. נחשו איזו ?

ואיך אפשר בלי שאלה על הסדרה "המתים המהלכים":

לא בטוחה שהבנתי נכון, פרק פתיחת העונה של המתים המהלכים קיבל 8.2 נקודות מדד??



תגובה:

כן ולא. צריך להבין, שמדובר ברייטינג לכל הערב. כלומר, הסדרה שודרה בשידורים חוזרים ולכן מדובר ברייטינג לא לשידור אחד כפי שמדובר בנתונים של רשתות הברודקאסט. אז, עד כמה שמדובר ברייטינג מטורף (ואדיר), צריך לקחת זאת בחשבון.

השאלה הבאה היא שאלה כללית:

למה אתה מתכוון סינדיקציה?
תסבירו בבקשה מה הכוונה
למה היא רוצה להגיע ל100 בשביל למכור אותה? מה זה? ולמה צריך 100?



תגובה:

מנחם פולק צדק בתגובה שלו, מדובר במכירת זכויות לרשת אחרת בכדי לשדר את הסדרה בשידור חוזר מחזורי (כפי שעושים בארץ למשל לשידורים של "חברים" ו\או "סיינפלד").

לגבי מדוע צריך להגיע ל 100 פרקים, לפי דעתי מדובר על נקודות ציון שלפיהן הסכומים שמתקבלים הם גבוהים יותר. יש מעין מספר שמעלה את המחיר. בעבר דובר על המספר של 88 פרקים, ועכשיו גם 100. כלומר, אלו מעין דרגות תשלום. כך אני רואה זאת.

אופרת סבון חדשה נדחסת לפינה השבוע:

האם הסידרה The Fosters שודרה בישראל עם כן מתי באיזה ערוץ והאם היא עדיין משודרת ?



תגובה:

אני יודע שב"הוט" היא לא משודרת (בכל זאת, שודרו עד עתה 10 פרקים בלבד והיא חוזרת רק בחודש ינואר 2014 בפרקים חדשים), לגבי "יס", אני לא בטוח ולכן אני לא רוצה להתחייב.

עדיין מציקים לי לגבי 90210, השאלה הבאה מגיעה מיונתן בוחטנברג (לאור ההתעקשות על מענה לשאלות הללו, האם מדובר באדיר לוי בתחפושת ?):

אני לא מבין איך אתה קורא לעצמך בלוגר אם אתה לא עונה לגולשים שלך על שאלות גם אם זה על סדרה שאתה לא מחבב!

אני עוד הפעם שואל ..

מה אתה חושב על הפרק סיום של 90210, האם הוא סגר את הסדרה כמו שצריך, את כל הקצוות עם סילבר, הסרטן והתינוק שמת, עם ליאם עם אנני וכו' ..

מה אתה חושב על המחווה שהם עשו ( הפרק ספיישל ) ששמו 90210 :4ever ששודר מיד לאחר פרק הסיום ?

לאור הרייטינג הנוראי של השנה של היפה והחיה וזואי הארט שהשיגו 0.3 או 0.4 בהתאמה, היו צריכים לחדש את 90210 ? אולי לשעה 8 כמו שהיה מוקדם השנה והיא השיגה 0.4-0.6 ? הרייטינג התדרדר עוד יותר רק שהעבירו אותה לשעה 9 שבשעה הזאת השיגה 0.2-0.3 :( !



תגובה:

אף פעם לא קראתי לעצמי בלוגר, העובדה שהאתר מוגש כבלוג זה בגלל שאין לי כוח להתחיל לסדר לי דומיין משלי ולבנות אתר רגיל, אם מישהו אחר היה עושה את זה עבורי הייתי מעדיף לעשות זאת בצורה הזאת.

לגבי העובדה שאני לא עונה על שאלות על סדרות שאני לא מחבב, מדובר בשקר אחד גדול. חלק גדול מהסדרות שאני מסקר אני לא כל כך אוהב וגם במקרה של 90210 עניתי על מספר שאלות גדול מאד לאורך השנים האחרונות. ואני מדבר על מספר שאלות גדול מאד.

עבורי, מדובר באחת הסדרות הגרועות ביותר בארבע העשורים האחרונים, גם ביחס לאופרת סבון. לא היה בה שום דבר מיוחד, לא היה בה נושא שלא "נלעס" כל כך הרבה פעמים בכל כך הרבה סדרות וכמובן, שלא היו בה שחקנים טובים (אולי פרט לג'סיקה לאונדרס ומייקל סטיגר).

נמאס לי לחרוג ממנהגי, במיוחד לאחר שכבר טענתי שיותר לא אענה על שאלות לגבי הסדרה, אז הנה, מילים אחרונות על הסדרה, השאלות הבאות שישאלו על הסדרה פשוט ימחקו מהתגובות:

המפיקים טענו שהדבר היחיד שהם מצטערים זה שהם לא הצליחו לסגור את הסיפור של סילבר ודיקסון, כל השאר הם הצליחו לסגור בדיוק מה שרצו. כלומר, זה היה אמור להיות הסוף של מרבית הדמויות.

לא ראיתי את פרק המחווה כי פשוט הוא לא עניין אותי. ולכן, אני לא יכול לענות על כך. חמש עונות של סבל הסתיימו, לא רציתי להאריך אותן עוד יותר.

לגבי הרייטינג, התשובה היא לא. אף אחד לא רצה לראות יותר את הסדרה ובמקרה שלה לא משנה מהם נק' המדד. 510 אלף צופים צפו בפרק סיום הסדרה !!! (ובפרק ה 19 של העונה החמישית המספר היה עלוב עוד יותר, רק 490 אלף) מדובר במספר עלוב. "היפה והחיה" ו"הלב של דיקסי" נעות כרגע סביב המיליון צופים, כך שיש עוד סיבה לשדרן. לגבי נק' המדד, הסדרה נפלה בשלב מסוים ל 0.2 נק' מדד, שזה פתאטי ועלוב. ולא משנה ששונתה שעת הסדרה. בשלב שבו הסדרה מגיעה ל 0.2 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי נעה סביב 510 אלף צופים בלבד, לסדרה אין זכות קיום.

כולם מבינים היום שמדובר בסדרה שלא היתה אמורה לראות אור יום וחבל ששרדה כל כך הרבה זמן. כל השוואה בינה לבין הסדרה המקורית גורמת עוול לסדרה המקורית. לא מדובר באותו יקום.

עכשיו, מספיק, די עם השאלות על הסדרה העלובה הזאת. תעברו הלאה.

ועתה מקבץ שאלות, כאשר התחלת השאלה מתייחסת לכותב השאלה הקודמת:

^^^ אדיר בדוק שזה אתה תפסיק כבר לחפור על הסדרה הצולעת הזאת!

1. מה דעתך על סוכני מגן?

2. כמה פרקים הוזמנו למקוריים?

3. מה דעתך על בני הערובה us?

4. מה דעתך על העונה השלישית של ניקיטה?

5. מה דעתך על המיני סדרה החדר האבוד?

6. מה דעתך על המיני סדרה האסיר? (2009)



תגובה:

3+1: מצטער, עדיין לא יצא לי לצפות בסדרות הללו (ככל הנראה גם לא ייצא לי בזמן הקרוב, אולי לקראת האביב), ככל הנראה אצפה קודם ב"בני ערובה" קודם. כשאצפה אדווח.

2. הוזמנו ל The Originals רק 13 פרקים, אך לפני מספר ימים הוזמנו עבורה שלשה תסריטים נוספים, כך שאולי יוזמנו פרקים נוספים. על פי ההצלחה שלה עד כה, זה בהחלט אפשרי.

4. עדיין לא צפיתי בעונה השלישית של "ניקיטה", רק בעוד כעשרה ימים יהיה לי זמן לצפות בה, לאחר שאסיים אפרסם "שלב סיכום עונה" עליה.

5. ברמת העיקרון אהבתי את הסדרה, למרות שלדעתי הסיפור קצת מיצה את עצמו.

6. סיכמתי את דעתי בפוסט הבא:
http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2010/01/prisoner-2009.html

סדרה של רשת ABC Family מקבלת שאלה:

מה יש לך לספר על ravenswood?? כמה פרקים מתוכננים ומתי היא צפויה לעלות לשידור? תודה!



תגובה:

הסדרה סובבת סביב קללה שרובצת על העיירה וחמישה נערים מתוכם אמורים לשבור אותה, לכיילב מהסדרה "שקרניות קטנות ויפות" יש קשר כלשהו לעיירה שמחייב אותו להישאר ולחקור אותו.

לעונה הראשונה הוזמנו 10 פרקים והיא תחל ביום שלישי הקרוב, ה 22 באוקטובר 2013.

ויש גם שאלה כללית:

מה זאת אומרת תוכניות ללא תסריט?



תגובה:

יש תוכניות תחקירים, אקטואליה, ריאלטי וכו'...שהן ללא תסריט.

בקשת דעה אישית היא השאלה הבאה והיא מגיעה מ...אדיר לוי:

מה אתה חושב על הספין אוף של היה היה פעם ? על שתי הפרקים הראשונים ?



תגובה:

עדיין לא צפיתי בה ולכן לא אוכל לחוות דעה. מצטער.

גם השאלה הבאה היא בקשת דעה:

מה דעתך על הסדרה בני ערובה?
ואני לא מבין משהו, עלה בארץ וברצות הברית סדרה בשם הבני ערובה, יש להם קשר מסוים?



תגובה:

גם את הסדרה הזאת עדיין לא ראיתי, יכול להיות שלקראת חודש דצמבר יהיה לי יותר זמן לצפות בה.

לגבי העובדה שהיא משודרת בארץ ובחו"ל, שני יוצרים ישראלים מכרו את הזכויות לרשת CBS ולאחר מכן עשו עיבוד ישראלי לגרסה האמריקאית. יצא ששתי הסדרות עלו במקביל.

ושאלה שלישית ברציפות שמבקשת הבעת דעה:

מה דעתך על אימפריית הפשע?



תגובה:

הייתה בסדר בעונה הראשונה, אבל הלכה והידרדרה ככל שהעונות נעו קדימה. העונה השלישית הייתה משעממת, והעונה הרביעית לא הרבה יותר מכך.

8 תגובות:

Unknown אמר/ה...

דיי! אתה רוצה לומר לי שלא אהבת את כל העלילה עם ג'יפ רוזטי? לדעתך הוא סתם קיבל אמי על התפקיד הזה?!? אני חושב שהעונה השלישית דווקא היא הטובה ביותר עד כה...(בנושא אימפריית הפשע למי שלא הבין)

תגיד, זה רק נראה לי או שאתה לא ממש מחבב דרמות המשכיות?(סטייל הסופרנוס, הסמויה, שובר שורות ואוז) כל הזמן נראה שהתגובות שלך בנושא מכבדות את הסדרות אבל שהן לא לטעמך...לא מתחבר לדרמה איטית?.

אנונימי אמר/ה...

תודה על המידע.
לאחרונה הפסקתי להגיב כי האותיות והמספרים שבוקשי רואים מייאשים, אז רק שתדע שהמיעוט בתגובות זה לא כי לא קוראים את הבלוג המעולה שלך...

אנונימי אמר/ה...

נראה לי שמנחם צודק!
מי עוד חושב שממחם צודק?

Unknown אמר/ה...

למגיב הנכבד מעליי - זה ממש לא עניין של צדק. בסופו של דבר, כמעט כמו כל דבר בחיים, זה עניין של טעם...

אנונימי אמר/ה...

ברור שעל הטעם וריח...

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובות (אשמח לעוד עדכונים בנוגע לגורל הצפוי להאישה הטובה ולמנטליסט, לכשיהיו, ומה הסדרות הקומיות החדשות האהובות עליך? (אם זה לפי התמונה אז 'ברוקלין' ו'פאן נייט' [ומה זה שתי התמונות הנוספות?, באותה ההזדמנות..]
והיי מגיב המתלונן על גודל הקאפצ'ה אינטרנט אקספלורר ובכרום ניתן להגדיל את התצוגה עד שתוכל לראות אותה (200% יעיל לגודל של סביבות מסך 32"..)

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על המידע,
אשמח לקבל ממך המלצות למיני סדרות איכותיות, כמו broadchurch שציינת בפוסט זה.
ראיתי את deadset והיא הייתה נחמדה.
בנוסף בגלל שהן קצרות אשמח לכמה שיותר המלצות כיוון שאסיים כל אחת בזמן קצר יחסית.

תודה ^^

אנונימי אמר/ה...

בכרום אפשר עד 500%