יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

שלב סיכום עונת הקיץ 2013: רשת USA בבעיה גדולה.



רשת USA היא במשך מרבית מהעשור האחרון הרשת ששלטה בעונת הקיץ. כמעט כל סדרה שהרשת העלתה לאוויר נחלה הצלחה ובין היתר ניתן למצוא ברשימה את Monk, Burn Notice, Psych. אך בדיוק כמו רשתות הברודקאסט, רשת USA מוצאת את עצמה בבעיה בכל הקשור להשקת דרמות חדשות.

הבעיה החלה כאשר הרשת העלתה את הסדרה Fairly Leagl בשנת 2011, סדרה אשר החזיקה מעמד עונה וחצי, כאשר גם עשרת הפרקים אשר הרכיבו את העונה השנייה של הסדרה היו בגדר ניסיון כושל לבצע לה ריבוט בכדי להשיקה מחדש, אך נתוני רייטינג נמוכים לא העניקו לה עונה נוספת. בשנת 2012 היו אלו הסדרות Common Law ו Political Animals, שעונה שנייה הייתה בגדר חלום עבורן מאחר והראשונה הצליחה לשרוד 12 פרקים בלבד והשנייה למשך שישה פרקים לפני שבוטלו בשל בעיות רייטינג.

השנה הרשת ניסתה להעלות דרמה נוספת בשם Graceland. הסדרה אמנם זכתה לעונה שנייה, אך ניתן לציין זאת בבירור: לא מדובר בלהיט עבור הרשת. הסדרה הניבה למשך העונה כולה נתונים בינוניים. הסדרה נעה כמעט כל העונה בנתונים של 0.7 - 0.8 נק' מדד ואת העונה היא סיימה עם 0.6 נק' מדד בלבד. כלומר, היא הניבה את הנתונים הגרועים ביותר שלה בפרק סיום העונה !!!

במספר הצופים הכללי, במידה ונוציא מהמשוואה את פרק פתיחת הסדרה, אשר הניב 3.32 מיליון צופים, הסדרה הניבה בממוצע 2.237 מיליון צופים בממוצע לפרק וגם הנתונים הנ"ל גבוהים יתר על המידה בשל העובדה שפרק הפתיחה הניב נתונים קצת מעל לבינוניים. במידה ומוציאים אותו מהמשוואה הסדרה הניבה 2.139 מיליון צופים בלבד בממוצע, כאשר פרק סיום העונה הניב בסך הכל 2.053 מיליון צופים !  נתונים לא מספיק טובים עבור סדרה בעונתה הראשונה וצריך גם לזכור, שהיא שובצה לשידור אחרי הלהיט הגדול ביותר של הרשת, Burn Notice.

סיבה מרכזית לחידושה של Graceland היא הצרה הכללית, שרשת USA נמצאת בה בתום קיץ 2013. העוגן הראשי שלה מזה שבע עונות, Burn Notice, סיימה את דרכה ולא תשוב יותר. סדרה נוספת של הרשת, Psych, ככל הנראה תסיים את דרכה במהלך אביב 2014, כאשר ישודרו עשרת פרקי העונה השמינית, אשר אמורה להיות גם האחרונה שלה. סדרה שלישית, Necessary Roughness בדרך לשם וגם אם תקבל עונה נוספת (סיכוי קטן אבל אפשרי), סביר מאד להניח שזו תהיה האחרונה שלה.

יתרה מכך, הלהיט הגדול ביותר שהרשת הצליחה להעלות בשנים האחרונות, Suits, איבדה גובה בצורה רצינית, כאשר נתוניה נעו במשך שמונה מעשרת פרקי החצי הראשון של העונה השלישית קצת מתחת לשלשה מיליון צופים, כאשר רק פרק אחד, הפרק השמיני, אשר הניב 3.519 מיליון צופים, הזכיר את ימיה היפים של הסדרה (הפרק הנוסף שעלה מעל לשלשה מיליון צופים היה פרק סיום החצי הראשון של העונה, אשר הניב בסך הכל 3.163 מיליון צופים).

אם מצבה של Suits היה כואב, אך סביר, סדרה נוספת של הרשת נמצאת בבעיה גדולה יותר. הכוונה היא לסדרה Covert Affairs, אשר הניבה 2.49 מיליון צופים בממוצע לפרק וזאת לאחר שלוקחים בחשבון את פרק סיום החצי הראשון של העונה, אשר הניב 3.027 מיליון צופים. מדובר בירידה משמעותית לעומת נתוני השנה שעברה (עונה 3), אשר הניבו 3.388 מיליון צופים בממוצע לפרק ופרק סיום החצי הראשון של העונה, אשר הניב 3.47 מיליון צופים.

למרות שמרבית העונה הסדרה Covert Affairs נעה בנתונים שבין 0.6 ל 0.9 נק' מדד, הרי שבפרק התשיעי של העונה הסדרה גם התגלגלה לנתונים 0.5 נק' מדד בלבד !!! ובכל מקרה, אפילו לא לפרק אחד הסדרה הצליחה להתעלות לנתונים של 1.0 נק' מדד ולמעלה מכך.

אז, עם מה נותרה הרשת ? רק עם הסדרה Royal Pains, אשר סיימה את עונתה החמישית ובקיץ הבא תחזור לעונה שישית. נתוניה אמנם טובים עם 3.54 מיליון צופים בממוצע ו 3.75 מיליון צופים לפרק האחרון של העונה. אבל בכל מקרה, שיאה של הסדרה נמצא מאחוריה. ואולי נותרה מלבד העונה הבאה עונה נוספת או שתיים.

לסיכום, נכון, לרשת יש גם את White Collar, שעדיין לא ניתן לבדוק את נתוניה, אך לפי דעתי, כאשר מנהלי הרשת מסתכלים אל עבר עונת הקיץ 2014 הם עושים זאת בחשש ניכר. לרשת אין עוגן אמיתי חזק (Royal Pains היא כבר לא עוגן) או להיט, יש לה מספר סדרות עם נתונים בינוניים והיא איבדה את היכולת לייצר להיטים. סביר להניח שברשת ינסו להעלות סדרה חדשה נוספת או אפילו שתיים ובמידה וגם אלו לא יהפכו ללהיטים, ברשת יכולים להגיע למצב בו הרשת נמצאה לפני כעשור, כאשר היא תתבסס בבינוניות והיא תאבד את ההגמוניה כרשת הכבלים המצליחה ביותר בארה"ב.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כמה פרקים הוזמנו לבני ערובה הישראלי והאמריקאי? ומה אתה חושב על שני הגרסאות? איזה יותר אהבת?

Eliad אמר/ה...

מעניין.

Political Animals היא לא סדרה מיני? ולא אמרו שיהיה רק עונה אחת?

לדעתי המצב שלה לא יהיה כמו לפני עשור, המצב כזה בכל בכללי בUS TV. ואני חושב שהיא תצליח לפתח להיט נוסף.

נראה לי שצווארון לבן מאבדת גובה ומתכוון להתרסק לאחר העונה הזאת. אבל כמו שאמרת מוקדם מדי לדעת.

לדעתי חליפות תהפוך להיות סדרת הדגל ברמה של מונק וסוכן מחוק של הרשת באחד מהימים.

Eliad אמר/ה...

bit.ly/1goLAEg

הרגו אותי קובי(גס'י מסוכן מחוק),גבריאל וריק(הארווי ולאויס מחלפיות) והכי הכי וילי(מוזי מצווארון לבן).