יום שני, 28 באוקטובר 2013

המלצת מוזיקה: PWL שולטים (5)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.



5. Dead Or Alive - You Spin Me Round.

פיטר בארנס, הזמר של הלהקה ניסה להקים שתי להקות קודם לכן בשנים 1977 ו 1979, להקות בעידן הפוסט פאנק, אך אלו כשלו. בשנת 1980 הוא הקים את הלהקה Dead Or Alive. הלהקה עברה שינויים רבים במהלך שלש השנים הבאות.

מכיוון שמדובר בתחילת שנות השמונים העובדה ש"מכרה" את הלהקה היה המראה המיני הלא ברור של ברנס, אשר הושווה פעמים רבות לזה של בוי ג'ורג' מהלהקה Culture Club.

האלבום הראשון של הלהקה יצא במאי 1984 ונקרא Sophisticated Boom Boom, אך הלהיט היחיד שהיה להם הגיע רק למקום ה 22 במצעד הבריטי.

ואז נכנסה לתמונה שלישיית הזהב והחלה לעבוד עם הלהקה על האלבום השני שלהם, Youthquake, אשר יצא במאי 1985 והיווה הצלחה גדולה הרבה יותר. האלבום הגיע למקום ה 9 במצעד הבריטי ו 31 במצעד האמריקאי. אלבום זה גם סיפק את הלהיט הראשון של סטוק, אייטקין ווטרמן, אשר הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי: Dead Or Alive - You Spin Me Round. בארה"ב השיר הגיע למקום ה 11, וזאת למרות שסוג המוזיקה היה שונה לחלוטין מסוג המוזיקה האופייני בארה"ב. גם בקנדה השיר הגיע למקום הראשון.

מדובר בשיר קצבי מאד, אשר היה אופייני מאד לאמצע שנות השמונים והיה משויך לסוג המוזיקה Hi-NRG, ששלישיית המפיקים התרכזה בו באותם שנים.

שלשה להיטים נוספים של הלהקה מתוך האלבום : Lover Come Back To Me, In Too Deep ו My Heart Goes Bang הגיעו אל תוך 30 הגדולים במצעד הבריטי.

האלבום השני של הלהקה תחת שלישיית הזהב יצא בשנת 1987 ונקרא  Mad, Bad, and Dangerous to Know, ולא התקרב אל ההצלחה של האלבום הקודם, כאשר הגיע אל המקום ה 27 במצעד הבריטי וה 52 במצעד האמריקאי. הלהיט הגדול ביותר מתוך אלבום זה היה Something in My House, אשר הגיע למקום ה 12 במצעד הבריטי.

אי הצלחת האלבום השני גרמה לשניים מתוך ארבעת חברי הלהקה לעזוב אותה והם הפכו לעורכי מיקסים של שירים ומפיקים מוזיקליים, בין היתר של S Club 7 ורובי וויליאמס.

הצמד שנותר, כולל ברנס, המשיכו להיות פעילים בשנים הבאות, אבל נחלו הצלחה יחסית רק במזרח (בעיקר ביפן).

הנתון המעניין הוא, שהלהיט הנ"ל, הגדול ביותר של הלהקה, יצא מחדש בברטניה בשנת 2003 כחלק מהאלבום Evolution והגיע למקום ה 23 במצעד הבריטי. הלהקה לא הסתפקה בכך והוציאה את השיר בפעם השלישית ב 30 בינואר 2006, משום שפיט בארנס השתתף בגרסת הסלבריטי של "האח הגדול" והשיר הגיע למקום החמישי במצעד הבריטי. כלומר בכל פעם שהשיר יצא הוא נחל הצלחה. אבל עבורי, הגרסה המקורית שלו הייתה גם הטובה ביותר וגם היום, כמעט 30 שנה לאחר שהשיר שוחרר, עדיין כיף לשמוע אותו אפילו בגרסה הארוכה שלו (גרסת Murder Mix), נסו את שתי הגרסאות ותיווכחו בעצמכם. עצה שלי ? אל תתייחסו לקליפ הגרוע ורק תקשיבו לשיר.

אין תגובות: