יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

ניתוח: מבט נוסף על נתוני הרייטינג של שבוע פתיחת עונת החורף 2014-2013 בארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות (רשת ה CW עדיין לא נכללת).



להלן מספר חדשות טובות עבור רשתות הברודקאסט האמריקאיות: הצופים לא זונחים את רשתות הברודקאסט, הם פשוט לוקחים את הזמן בצפייה בסדרות. בקטגוריה של הצפייה במהלך 7 ימים לאחר עליית הפרקים לאוויר בשבוע עליית הסדרות, שהתפרסמו לפני מספר ימים, התגלתה תמונה מעניינת: כל הרשתות נמצאות בשוויון או בעלייה לעומת נתוני השנה שעברה. תשוו זאת לנתונים של הצפייה בפרק בשידור חוזר במהלך אותו יום ואז רק רשתות ABC ו NBC רשמו עלייה בנתונים הדמו לגילאי 49-18, ורק רשת NBC רשמה עלייה במספר הצופים הכללי, בשעה ששאר הרשתות רשמו ירידה. השינויים הגדולים ביותר נרשמו ברשת FOX, אשר נעו מירידה של 15% בנתוני הדמו ו 13% במספר הצופים הכללי בנתונים של Live+SD (צפייה בפרק בשידורים חוזרים במהלך אותו יום) לעלייה ל 9% ו 7% בהתאמה. הנתונים המרשימים ביותר ל Live+7 הם ל Sleepy Hollow (רייטינג 5.3 בנתוני הדמו) ובכך רשמו עלייה של 70% והם מתחרים עם The Big Bang Theory עם הרווח הגדול ביותר (רייטינג של 2.2 נק' מדד). זה היה מספיק עבור רשת FOX רק להיות במקום הרביעי מבין ארבעת רשתות הברודקאסט הגדולות (2.9 נק' מדד, 7.5 מיליון צופים).

רשת NBC עם נתונים של 3.8 נק' מדד (עלייה של 6%) ו 11.5 מיליון צופים (עלייה של 17%), נשארת בהובלה בנתוני הדמו של גילאי 49-18, בעיקר בשל הנתונים של The Blacklist, אשר הניבו נתונים של 5.5 נק' מדד, עלייה של 43%.

רשת CBS עדיין נשארת במקום הראשון במספר הצופים הכללי (13 מיליון צופים, עלייה של 1%), ורשמו עלייה ממקום שלישי לשני בנתוני הדמו של גילאי 49-18, עם נתונים של 3.1 נק' מדד. הסדרה המובילה שלה היא כמובן The Big Bang Theory עם נתונים של 7.8 נק' מדד בנתוני הדמו של גילאי 49-18, עלייה של 40%, המנצחת הגדולה של שבוע הפתיחה. רשת CBS גם רשמה את הסדרה הנצפית ביותר, NCIS, עם נתונים של 24.7 מיליון צופים, כאשר The Big Bang Theory מעט מאחור עם 24.2 מיליון צופים.

רשת ABC רשמה עלייה לנתונים של 3.0 נק' מדד (עלייה של 7%), 7.9 מיליון צופים (ירידה של 1%) הגיעה למקום הרביעי בנתונים הדמו של גילאי 49-18, אך רשמה 3 מתוך 5 התוכניות הנצפות ביותר בטווח הגילאים הנ"ל: "ש.י.ל.ד." (שהייתה גם במקום הראשון) הניבה 7.0 נק' מדד (עלייה של 2.3 נק' מדד), Modern Family (שהגיעה למקום הרביעי) הציגה 6.2 נק' מדד (עלייה של 2.1 נק' מדד) ו "האנטומיה של גריי" (שהגיעה למקום החמישי) עם נתונים של 5.1 נק' מדד (עלייה של 1.7 נק' מדד). בשעה שנתוני הרשת ל Live+7 כולם טובים מאד, לרשת יש בעיה בכל מה שקשור למספר הצופים הכללי מעבר ל Live+3.


הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

 

2 תגובות:

אסף אמר/ה...

בעיני הנתונים האלה יותר מעניינים מהרייטינג עצמו (לצערי הרשתות עוד לא לגמרי מסכימות - אבל ככה זה כשאתה בונה על פרסומות - אתייחס לזה בהמשך), כי הטכנולוגיה היום מאפשרת בקלות ובנגישות רבה את ה-time shifting הזה, שנותן לאנשים אפשרות גם לצפות בסדרות שמתנגשות וגם לצפות בזמן שנוח להם.

ולעניין הפרסומות - כל עוד ההכנסה המשמעותית של הרשתות תהיה מהסלוטים של הפרסומות, יהיה קשה להתייחס לנתונים האלה כמדד מייצג עבור הרשת. זה היתרון הגדול של ערוצי הכבלים, שם פחות חשוב לערוץ מתי ראו את הסדרה, אלא שאנשים קונים את הערוץ כי יש בו מספיק סדרות שהם אוהבים.
גם ה-aggregators השונים (נטלפיקס, הולו ואף אמזון) נהנים מהצפייה בסדרות בלי קשר ל"מתי רואים אותן".

מכיוון שהרשתות ימשיכו להיות רשתות ולא יעברו למודלים של ערוצי כבלים (בטח לא 3-4 הגדולות), אני מעריך שהמגמה של פרסום סמוי תתגבר, ותהיה סוג של תחליף.

אנונימי אמר/ה...

לא בטוחה שהבנתי נכון, פרק פתיחת העונה של המתים המהלכים קיבל 8.2 נקודות מדד??