יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

שלב סיכום עונת הקיץ 2013: רשת ABC Family, חלק 1.



לפני ששמנו יותר מדי לב, עונת הקיץ 2013 הסתיימה עבור רשתות השידור האמריקאיות. עונת החורף החדשה, 2014-2013, עלתה לפני זמן לא רב, וכעת אפשר להתחיל לנתח כיצד יוצאות רשתות השידור האמריקאיות מעונת הקיץ 2013, עונה עמוסה מאד מבחינת ההיצע הטלוויזיוני. שתי כתבות הניתוח הראשונות יעסקו ברשת ABC Family.

רשת ABC Family נכנסה לעונת הקיץ בצורה לא טובה בעליל. אופרת הסבון שלה The Secret Life Of The American Teenager, אשר היוותה עבורה את העוגן החזק ביותר בלוח המשדרים שלה בחמש השנים האחרונות, הגיעה לסיומה עוד לפני תחילת עונת הקיץ. כמו כן, במהלך עונת הקיץ הרשת ביטלה שתי סדרות שלה The Lying Game ו Bunheads, אשר הניבו נתוני רייטינג לא מרשימים. כך שנקודת הפתיחה של הרשת לא הייתה חיובית.

בכל זאת, לרשת היו שני עוגנים. העוגן הראשון הוא כמובן אופרת הסבון Pretty Little Lairs, אשר נכנסה אל העונה הרביעית שלה ובקרוב גם תעלה סדרת ספין אוף. כאשר בוחנים את נתוני הרייטינג של הסדרה צצים נתונים שצריכים לגרום לחיוך עבור הרשת המשדרת. נתוני הסדרה בשני פרקי פתיחת העונה היו טובים בצורה יחסית לעונה הקודמת עם 2.972 ו 2.917 מיליון צופים וגם נתוני פרק סיום העונה היו מעולים עם 3.325 מיליון צופים, כאשר בעונה הקודמת הנתונים היו 2.93 ו 2.66 מיליון צופים עבור פרקי פתיחת העונה ורק 2.98 מיליון צופים עבור פרק סיום עונת הקיץ.

נתונים חיוביים נוספים הגיעו לגבי תשעת הפרקים הנוספים של הסדרה בעונת הקיץ, כאשר גם בגזרה הזאת נרשמה עלייה: 2.392 מיליון צופים בממוצע לפרק לעומת 2.35 מיליון צופים בעונה הקודמת.

למרות זאת, צריך לשים לב למגמה השלטת בשתי העונות האחרונות של הסדרה: היא פותחת את העונה בצורה חזקה וגם מסיימת אותה בצורה חזקה, אך היא מאבדת קרוב ל 29% מהקהל שלה בתשעת הפרקים הנותרים בעונה הנוכחית לעומת 22% בעונה הקודמת.

אתם בוודאי שואלים את השאלה: מדוע מתרחשת הנפילה ?

הסיבה היא, שבשני הפרקים הראשונים של העונה לרשת לא היו מתחרות בשעת השידור. כאשר הרשת העלתה את הפרק השלישי שלה ב 25 ביוני 2013 העלתה רשת TNT את העונות החדשה של הסדרות Rizzoli & Isles ו Preception ובכך גרמה לירידה גדולה בנתונים.

השאלה המתבקשת היא: מדוע נרשמת העלייה בפרק סיום העונה ?

התשובה לכך נעוצה בשאלה, מדובר בפרק סיום עונת הקיץ ובדרך כלל הצופים רוצים לחזור לראות כיצד העונה מסתיימת לפני פרק "חג כל הקדושים" לקראת סוף חודש אוקטובר. ולכן, גם מהבחינה הזאת ברשת יכולים להיות מרוצים, הקהל עדיין לא זנח לחלוטין את הסדרה, אלא שם אותה בעדיפות משנית וחוזר אליה רק באירועי מיוחדים. רק בשני פרקים מתוך תשעת הפרקים הנותרים של העונה הסדרה הגיעה לנתונים מעל ל 2.31 מיליון צופים לפרק (פרק 7 שהניב 2.856 מיליון צופים ופרק 9 שהניב 2.645 מיליון צופים).

סדרה נוספת, אשר משמשת כעוגן עבור הרשת היא Switched at Birth, אשר העלתה את 11 הפרקים האחרונים של העונה השנייה שלה. נכון, זה לא יהיה הוגן להשוות בין העונה הקודמת לעונה הנוכחית של הסדרה, משום ששבעת פרקי סיום העונה הראשונה של הסדרה עלו לאוויר בתחילת חודש ספטמבר 2012, כלומר, חלק גדול מהפרקים שודרו אל מול עונת החורף של רשתות הברודקאסט ולכן הייתם מצפים לנתונים פחות טובים בעונה הקודמת. אך למרות זאת, עדיין ניתן להגיע למסקנות לגבי הסדרה.

ראשית, פרק פתיחת עונת הקיץ 2012 של הסדרה הניב 2.25 מיליון צופים לעומת 1.66 מיליון צופים בלבד של פרק פתיחת עונת הקיץ 2013. כלומר, חלה ירידה של קרוב ל 600 אלף צופים. מדובר בירידה משמעותית, במיוחד כאשר לא היו לה יותר מדי מתחרות בשעת השידור שלה.

צריך גם לשים לב, שפרק סיום העונה לא הניב נתונים גדולים מדי עם 1.96 מיליון צופים בלבד. נכון, מדובר בנתונים גבוהים מנתוני פרק סיום העונה הקודמת שהניב 1.78 בלבד, אך צריך לזכור שהפרק הנ"ל שודר ב 22 באוקטובר 2012, כאשר עונת החורף של רשתות הברודקאסט הייתה בשיאה ולכן התחרות שלה הייתה קשה בהרבה בעונה זו לעומת העונה הנוכחית.

נתון מעניין שצריך לציין לגבי הסדרה הוא, שהיא לא הצליחה יותר מדי בנק' המדד. בעוד ש Pretty Little Lairs נעה סביב 1.0 נקודות מדד, הרי ש Switched at Birth נעה סביב 0.8-0.7 נק' מדד בלבד. עדיין מדובר בנתונים טובים, אך כבר לא מדובר בלהיט עבור הרשת המשדרת.

צריך גם לשים לב שפרק סיום העונה שלה הניב בסך הכל 0.8 נק' מדד, כאשר לעומתה Pretty Little Lairs הניבה 1.4 נק' מדד. גם הזינוק בנתונים מראה את ההבדל בין שתי הסדרות. בעוד ש Pretty Little Lairs רשמה בפרק סיום העונה שלה זינוק מ 1.1 ל 1.4 נק' מדד, הרי ש Switched at Birth הסתפקה בעלייה מינורית מ 0.7 ל 0.8 נק' מדד (גם העלייה מ 1.6 ל 1.96 מיליון צופים לא מרשימה מאחר והסדרה אפילו לא עברה את קו של 2 מיליון הצופים לפרק). בכך גם ניתן לראות את הפוטנציאל הקיים מבחינת קהל עבור שתי הסדרות: בעוד שלסדרה Pretty Little Lairs יש בסיס גדול של קהל, שעדיין מגיע לצפות בה ברגעים החשובים, הרי שעושה רושם ש Switched at Birth הגיעה למיצוי מבחינת קהל היעד שלה והיא כבר לא תצליח להתרומם יותר מדי, גם ברגעי השיא שלה הנתונים כבר לא יהיו מדהימים, אלא לכל היותר קצת מעל לבינוניים בדיוק כפי שממוצע הצופים הכללי שלה בחלק זה של העונה (1.74 מיליון צופים) מעיד.

אין תגובות: