יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

המלצת מוזיקה: PWL שולטים (3)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.



3. Donna Summer - This Time I Know It's For Real.

אין כמעט אדם ששמע מוזיקה ולא שמע את השם דונה סאמר.  מדובר באישה אפרו אמריקאית שנולדה בשנת 1948, הלכה לעולמה בשנת 2012 ונחשבה לאחת מהדיוות הראשונות של עולם המוזיקה. אחת הזמרות הגדולות ביותר בהיסטוריה של המוזיקה.

דונה החלה את דרכה המוזיקלית בסוף שנות השישים ולאחר התחלה קשה במספר הרכבים שלא הצליחו להחזיק מעמד כוכבה החל לזרוח לקראת אמצע וסוף שנות השבעים, בתקופה שבה מוזיקת הדיסקו שלטה. לא עבר זמן רב והודבק לה הכינוי "מלכת הדיסקו".

בשנת 1984, לאחר שאלבומה Cats Without Claws נכשל, ולאחר שיוחסו לה התבטאויות אנטי הומוסקסואליות (שהיא הכחישה שאמרה אותן) כוכבה שקע לאחר כמעט עשור בהן היא הייתה ה"אורים והתומים" של עולם מוזיקת הפופ.

הגברת סאמר ראתה את ההצלחה של סטוק, אייטקין ווטרמן ובשנת 1989 עבדה עם "מפעל הלהיטים" על אלבום חדש בין 10 שירים אותו היא שיחררה באותה שנה בשם Another Place and Time. מתוך האלבום הנ"ל הלהיט הגדול היה This Time I Know It's For Real, אשר הגיע למקום השלישי במצעד הבריטי ויותר חשוב מכך, למקום השביעי במצעד האמריקאי והחזיר את הזמרת, לפחות לזמן מועט, לקדמת הבמה.

למרות ששאר הלהיטים שלה מתוך האלבום לא הצליחו בצורה טובה כפי שהלהיט הנ"ל הצליח, להיט שגם היה האחרון שלה שהצליח, למרות שהיא המשיכה להוציא אלבומים גם לאחר מכן, לטעמי מדובר באחד משירי הפופ הגדולים ביותר בכל הזמנים.

מדוע ?

משום שלמרות שהשיר זכה למספר גרסאות כיסוי, אף אחת מהזמרות לא הצליחה לשחזר את הקול המופלא של סאמר. שימו לב בעיקר לסוף השיר וכיצד סאמר מצליחה להישאר באותו טון. שילוב של קול מופלא עם מלודיה נהדרת. פשוט שיר מופלא. מעניין מתי תגיע הזמרת שתצליח לבצע גרסת כיסוי שתצליח להתקרב לגרסת המקור.

נסו ותיווכחו בעצמכם.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מעולה! I DONT WANT TO GET HURT שלהם גם היה מוצלח... תודה! :)