יום ראשון, 27 באוקטובר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



צצו ידיעות לגבי ריבוט לסדרה Charmed. מספר אתרי אינטרנט הודיעו כי רשת CBS בתהליכים של יצירת ריבוט לסדרת המכשפות, אשר רצה במשך שמונה עונות. לפי דעתי, הריבוט, במידה ויאושר, הגיע מוקדם מדי. הסדרה סיימה את הריצה שלה בשנת 2006 ובמידה והסדרה תאושר היא תעלה לאוויר רק כשמונה שנים לאחר שהסדרה המקורית הסתיימה. ללא ספק שזיכרונה עדיין חרוט במוחם של צופים רבים ונאמנים שעקבו אחרי הסדרה במשך שנים רבות. כמו כן, עושה רושם שהתוכן של הסדרה מתאים יותר לרשת הבת של CBS, הלא היא רשת ה CW. מישהו יודע היכן ברשת השמרנית ישבצו אותה במידה ותאושר ? כמו כן, הריבוט של הרשת לסיפורי "שרלוק הולמס" לא היווה הצלחה גדולה מדי. לא הגיע הזמן לוותר לפני שמתחילים בפיאסקו ?

צצו ידיעות לגבי ריבוט נוסף שאולי מגיע לרשת NBC. הידיעות שהגיעו גרסו כי ברשת NBC מעוניינים להחיות את הסדרה הבלשית הידועה Murder she Wrote. ואני אומר, לא רק שמדובר בסדרה שאסור לגעת בה, בעיקר משום שהייתה כה מעולה, כך שקשה להאמין שהריבוט יהיה מוצלח כמו הסדרה המקורית, בהפקה מעוניינים שכוכבת הסדרה תהיה אוקטביה ספנסר. וזו כבר בעיה ענקית. כוכבת הסדרה המקורית הייתה אנג'לה לנסברי והיא יצרה דמות אלמותית, שלא נראה ששחקנית אחרת תוכל למלא. וכמו כן, אני יודע שזה ישמע גזעני, אבל אין אפשרות אחרת לומר זאת, מתי ראיתם סדרה שהכוכבת שלה שחקנית אפרו אמריקאית לא לוהטת שהצליחה (שימו לב שהדגשתי "לא לוהטת") ? השנה ברשת NBC ניסו לעשות זאת עם המקבילה הגברית, Ironside, ונחלו כישלון אדיר. למה לא ללמוד מטעויות ?

פרויקט אפשרי למפיק של צ'אק קורם עור וגידים עבור רשת NBC. לא, הפעם לא מדובר בג'וש שוורץ, אלא בכריס פדאק, אשר מכר רעיון לפיילוט לרשת NBC אודות ארבע אנשים, אשר חייבים לעבור השתלת אברים בכדי לשרוד והם לא מודעים לכך, שהאברים שנשתלו בגופם הם מגיבור העל החזק ביותר בעולם. עתה, הם אמורים לגלות את הכוחות שלהם ולהפוך לגיבורים לעצמם. ואני אומר, לא היה כדאי כבר להחזיר את צ'אק ? וגם במקרה הזה, היכן בדיוק תשובץ התוכנית ? המלצה שלי ? יום שלישי או רביעי.

ההופעה של ג'ושוע גומז בסדרה Castle הייתה נהדרת. אם כבר ב"צ'אק" עסקינן, הרי שג'ושוע הפציע בפרק החמישי ששודר בעונה השישית של הסדרה Castle ולרגע אחד הזכיר לצופים עד כמה הם מתגעגעים לסדרה "צ'אק". גם הנושא המעניין (מסע בזמן), גם איכות התסריט, שהיה גבוה וביחס לפרק שעומד בפני עצמו מדובר באלמנט יוצא דופן. ואני שואל, לאחר שאדם בולדווין וג'שוע גומז כבר הופיעו כשחקנים אורחים בסדרה, מי השחקן הבא מהסדרה צ'אק שיופיע בה ? האם זו תהיה איבון או שמא זאק ?

סדרה ברוחה של Revenge בפיתוח עבור רשת ה CW. ברשת אישרו את פיתוח הדרמה Players, אשר תתרחש בשנות השלושים של המאה עשרים ותעסוק בבחורה צעירה, אשר באה לנקום את מות אחותה על ידי אחד ממנהלי האולפנים ומוצאת את עצמה נסחפת אל תוך העולם הנוצץ של הוליווד, כאשר ברקע ניתן למצוא את המאפיה אורבת, ואף יוצאת למאבק באולפנים. ואני שואל, Revenge עדיין באוויר אז מדוע לחקות אותה ? זה לא נראה מתכון להצלחה, במיוחד לאחר שהניסיון של הרשת השנה עם דרמה תקופתית, Reign, הוא ניסיון די כושל. דרך אגב, זו לא הדרמה התקופתית היחידה שברשת מפתחים. ברשת עובדים גם על דרמה, אשר תתרחש בשנת 1961, תתרחש במאליבו ותתרכז בקבוצת גולשים. גם במקרה הזה, אני שואל, לא הגיע הזמן ללמוד מטעויות ?

רשת ABC מנסה שוב להעלות סדרות עבור עונת הקיץ שלה. ברשת אישרו הפקת גרסה אמריקאית לסדרה אוסטראלית שתעלה בקרוב בשם Secrets & Lies, אודות גבר בעל משפחה, אשר מוצא גופה של נער צעיר ובמהרה הופך לחשוד המרכזי ועתה עליו לאתר את הרוצח האמיתי אם הוא רוצה להציל את המונטין שלו, את שמו, את נישואיו ולהישאר מחוץ לכותלי הכלא. דרך אגב, בניגוד לגרסה האוסטראלית שתמנה שישה פרקים, הגרסה האמריקאית תמנה עשרה פרקים. ואני אומר, העובדה שמדובר במספר הפרקים המצומצם קובעת שהסדרה מיועדת, ככל הנראה, לתקופת הקיץ, בדיוק כפי שעשו השנה ברשת עם Mistresses. האפשרות היחידה הנוספת היא, שמדובר בסדרה מחליפה לחודשי האביב. לטובת ההפקה, כדאי שהם יעלו בקיץ ולא באביב, סיכויי ההצלחה שלה במקרה הזה יהיו גבוהים יותר.

יצאה ידיעה טיפשית לגבי Body Of Proof. בימים האחרונים צצו ידיעות כי ברשת ABC כביכול חושבים להחיות מחדש את הדרמה שלהם, אותה כבר ביטלו פעמיים. ואני אומר, אל תשימו לב לכך, מדובר בהגיג מטורף של מישהו. קשה לראות את הרשת מחזירה את הסדרה לריבוט שני, לאחר שחלק מהשחקנים התפזר לפרויקטים אחרים, במיוחד מאחר ונתוני הרייטינג של הסדרה בעונתה האחרונה היו כה גרועים. קשה להאמין שראשי הרשת יהיו כה טיפשים עד כדי כך, שלא יזכרו מה היה מצבה של הסדרה בעת שבוטלה. לפעמים, כדאי לכתבים לברור את הכתבות שהם מוציאים החוצה ולא להקשיב לכל רעיון דבילי שמשמיעים אנשים בתוך הרשתות.

2 תגובות:

דנה אמר/ה...

אני חושבת שצריך לזכור שחוסר הצלחה של סדרה לא אומר שהקונספט כושל, או שהנושא משעמם את הקהל, אלא שהביצוע לא היה מוצלח.
לדוגמא - אם CW נכשלה עם סדרה תקופתית, המסקנה אינה בהכרח שלא כדאי לעשות סדרות תקופתיות, אלא שצריך לוודא שהסיפור טוב, התסריט הגיוני וקולח, ושנבחרים השחקנים המתאימים.
במקרה הזה, הוליווד בשנות ה-30 היא רקע מרתק. השאלה היא מה עושים עם זה.

אנונימי אמר/ה...

לגבי "מכושפות", מה זה אומר ריבוט? נסיון להחיות את הסדרה עם שחקנים שונים ועלילה חדשה, או נסיון להמשיך את אותו סיפור של האחיות עם השחקניות המקוריות?