יום רביעי, 24 ביולי 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Savages – בלי חוקים - בדרך כלל לשחקניות צעירות בהוליווד יש תהליך בסוגי הסרטים שהן מצלמות. בתחילה מדובר בסדרות או סרטים לילדים ונוער ("אחת שיודעת"), אח"כ עוברים לסרטים או סדרות שפונים אל קהל מבוגר יותר ("גרין לנטרן") ואז יש את הסדרה ובדרך כלל מדובר בסרט, שמוציא אותן מתדמית השחקנית שמתאימה גם לקהל צעיר יותר. זה הסרט שעושה זאת עבור בלייק לייבלי.

הסרט עוסק בשלשה חברים: קון (טיילור קיטש), אופיליה או בקיצור או (בלייק לייבלי) ובן (אהרון טיילור ג'ונסון), שחיים ביחד כאשר הם מאוהבים, שוכבים אחד עם השניה ואף בשלישיה. קון ובן חברים מילדות והשניים הקימו קרטל סמים עצאי לגידול מריחואנה. הם מצליחים כל כך שקרטל מקסיקני רוצה שהם יעבדו איתם, אך הם מחליטים שהם רוצים לצאת מהעסק ומציעיפ למקסיקנים את העסק שלהם ללא תמורה. הנ"ל חושבים אחרת וחוטפים את או בכדי לאלץ את שיתוף הפעולה. קון ובן עושים הכל בכדי להחזיר את או, כולל להשתמש בשוטר פדרלי העומד לרשותם (ג'ון טרבולטה) ולחטוף את הבת של העומדת בראש הקרטל.

הבעיה הגדולה של הסרט היא הוויס אובר של בלייק לייבלי במשך מרבית מהסרט. בלייק היא הרבה דברים, אבל קול יפה אין לה והיה די מעצבן לשמוע אותו. כמו כן, נראה היה שלקחו בכוונה את בלייק לייבלי לשבור לה את התדמית כבר בתחילת הסרט, כאשר רואים אותה מקיימת יחסי מין ולאחר מכן מעשנת סמים, וזאת בכדי לזעזע את הצופים שהגיעו לצפות בלייבלי. אותי זה לא הרשים, במיוחד בשל העובדה שזה לא תרם לסרט, שהיה לו תסריט סביר ומשחק בכלל לא רע של כל הקאסט (אם כי בצד המקסיקני המשחק היה מעט מוגזם). דרך אגב, אם זה היה תלוי בי הייתי לוקח שחקנית ראשית אחרת, הליהוק של לייבלי לא היה נכון. היא עדיין לא בוגרת מספיק מבחינת המשחק שלה להעביר דמות שכזאת. לי זה נראה כמו משהו שניסו לעשות בכוח: רצו את לייבלי בגלל השם החם שלה ולא בדקו אם היא מתאימה לתפקיד.

אז, לראות או לא לראות ?
לא מדובר בסרט שהייתי הולך לצפות בו בקולנוע, אך עבור שעתיים בשעת בין הערביים אפשר לצפות בו בבית בעיקר בגלל התסריט. דרך אגב, ניכר שניסו לביים את הסרט בצורה אומנותית בסגנון מרטין סקורסזה, אך עדיין לא מדובר באותה רמה. רחוק מכך.



The Expendables 2 – בלתי נשכחים 2 - הסרט השני בסדרה. חבורת שכירי החרב יוצאים למשימה, אך אחד מהם, בילי (ליאם המסוורת'), נרצח על ידי טרוריסט בשם וילאן (ז'אן קלוד ואן דאם) וחבורתו. הפנים החדשות מעבר לסילבסטר סטאלון, ג'ייסון סת'אטם, דולף לונגרן, ברוס ויליס וארנולד שוורצנגר מהסרט הראשון (ג'ט לי מופיע למספר דקות) הם צ'אק נוריס ונא יו.

בעוד שלסרט הראשון עוד היתה עלילה כלשהי, הרי שבסרט ההמשך העלילה כל כך הזויה והתסריט כל כך גרוע שזה עצוב, נראה כי בכוח מנסים לרכב על הצלחת הסרט הראשון מבלי להכין את הקרקע. קשה אפילו לראות את הסרט בשל התסריט הגרוע. אז נכון, מדובר על סרט יריות והוא לא דורש תסריט גדול, אבל במקרה הנ"ל זה יותר מכך, עד כדי לעג לצופים. אי אפשר להתחיל לבקר סרט שכזה. ולא, רשימת הכוכבים לא מחפה על כך.

אז, לראות או לא לראות ?
מי שרוצה לראות את הכוכבים הנ"ל ביחד או רק יריות ופיצוצים בלי תסריט שיבושם לו ויצפה בסרט, המלצה שלי: דלגו עליו ושכחו ממנו.



The Dark Knight Rises – באטמן: עלייתו של האביר האפל - הסרט השלישי בטרילוגיית "באטמן" וללא ספק גם הטוב מכל השלשה. למרות שהסרט השני זכה לכל כך הרבה באז וכותרות, בעיקר בשל מותו של כוכב הסרט הית' לדג'ר, הסרט הזה הוא גם האיכותי מכולם.

עלילת הסרט מתרחשת כשמונה שנים לאחר אירועי הסרט השני, כאשר ברוס ויין שבור מבחינה פיזית וגם נפשית בעקבות מותה של רייצ'ל, אהובתו. כוח חדש עולה בשמי גותהאם ושמו ביין (טום הארדי), אשר כובש את העיר ומאיים לפוצץ אותה בפצצת גרעין. מדובר בסגירת מעגל, משום שזו צוואתו של ראס א גול, אשר ניסה להחריב את העיר בסרט הראשון, שמיושמת על ידי יורשיו. ביין שובר שוב את ברוס ויין מבחינה פיזית, אך הלה מצליח לשקם את עצמו ולהסתייע בגנבת בשם סלינה קייל (אן הת'אוויי הנהדרת), אשר עוטה מסכה של חתולה, בכדי להציל את העיר, למרות שברגע האחרון הוא לא מזהה את הבגידה הגדולה ביותר שיכול היה לנחש.

ראשית, התסריט והרעיון היה נכון ומעולה. בסדרת סרטי באטמן הקודמת הוצגה דמותו של ביין, אך לא נתנו לו עומק כפי שהוא קיבל בסרט הנוכחי וטוב שכך עשו בדיוק כמו שעשו לדמות של מירנדה טייט. גם העובדה שהפכו את הסרט לפחות בסגנון קומיקס ויותר מציאותי עוזרת לשווק אותו כסרט פעולה לכל דבר. התסריט של הסרט היה מעולה ואולי בשל כך שוכחים, כאשר צופים בסרט, שאורכו הוא 164 דקות. כן, הסרט הוא באורך של מיני סדרה ולא מרגישים רגע של ירידה באיכות, למרות שלא בכל רגע מדובר בקטעי פעולה.

אז, לראות או לא לראות ?
לרוץ ולראות, ולא רק אוהבי סרטי הקומיקס, הסרט הנ"ל הוא הרבה יותר מכך. רבים אולי ינסו להבין מדוע מדובר רק בטרילוגיה וכי ניתן היה "לסחוט" יותר מהרעיון, אך ראוי לציין לשבח את הבמאי כריסטופר נולן, אשר הגיע עם חזון ומימש אותו בשלשה סרטים טובים. במידה וימשכו את הסיפור יותר מדי האיכות, קרוב לוודאי, תיפגע.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני דווקא אהבתי יותר את באטמן עם הית לדג'ר. האביר האפל היה ארוך מדי ולא הצליח להלהיב אותי. בסוף הסרט אפילו מצאתי את עצמי חושבת על מה היה כל ההייפ...

אנונימי אמר/ה...

יש כבר תאריך עליה לאלמנטרי ? מה דעתך על הסדרה ? ידוע לך מתי תהיה פגרה או משהו בסדרה teen wolf ? תודה רבה :)

אנונימי אמר/ה...

1)כמה גרסאות יש לסדרה "הגשר"? איזה כי מוצלחת?
2) מה דעתך על 2 הסדרות החדשות של ערוץ 10("מלבי אקספרס" ו- ,פרופיל 64")?
3)איך מתקדם הכתיבה של הספר שלך? מקווה שבצורה מעולה. בהצלחה איתו!

אנונימי אמר/ה...

אתה יכול לציין בבקשה את שמות שני הסרטים הראשונים בטרילוגיית באטמן? גרמת לי לרצות לצפות בסרט וחבל שאדלג על השניים הראשונים. תודה!