ההחלטה של רשת NBC להזמין שתי עונות בשנה של התכנית The Voice.
כאשר רשת NBC קיבלה את ההחלטה להכפיל את מספר התכניות בעונה של The Voice, זו נראתה כדוגמא נוספת למקרה קשה של שחיקת המוצר הטוב ביותר של הרשת. אחרי הכל, האיפוק הייתה הסיבה היחידה שרשת FOX הצליחה לשמר את ההצלחה של "אמריקן איידול" למשך יותר מעשור: היא הגבילה את התכנית לחמישה חודשים בשנה. עד עתה, נראה שההחלטה של רשת NBC מתבררת כהחלטה חכמה. נכון, נתוני הרייטינג של התכנית ירדו השנה, ככל הנראה משום שצופים רבים החלו למאוס בתחרויות המרובות שעל המסך (ובשירה בפרט), אך נתוני הרייטינג של The Voice ירדו במקביל לירידה של מרביתן המוחלט של התכניות בטלוויזיה בעונה האחרונה. יתרה מכך, רשת NBC והמפיק מארק ברנט החליטו שבכל עונה יהיו שופטים אחרים, כאשר בעונת האביב, שאקירה ואשר החליפו את Xtina ו Cee-Lo. נכון, מדובר באותה תכנית, אבל השינוי גרם לכל אחת מהעונות לעמוד בפני עצמה, ואולי גם להוסיף צופים חדשים. הוכחה נוספת לחכמת המהלך היא מה שקרה במהלך החודשים הראשונים של שנת 2013, כאשר The Voice הייתה בחופשה: נתוני הרייטינג של הרשת קרסו והרסו גם כל מומנטום שהיה לרשת. דמיינו בראשיכם, עד כמה נתוני הרייטינג של הרשת היו גרועים לו היה מדובר רק בעונה בודדת של The Voice.
רשת ABC אפשרה לשונדה להיות שונדה.
הסדרה Scandal של רשת ABC הייתה הסדרה בעלת הבאז הגדול ביותר בעונת 2013-2012, וגם בעלת נתוני הצמיחה המרשימים ביותר, כאשר היא רשמה עליה בספרות כפולות, במיוחד בהשוואה לכך שכמעט כל הסדרות רשמו ירידה. מרבית הקרדיט להצלחה, בנוסף להצמדה של הסדרה ל Grey's Anatomy (עדיין להיט, למרות הצניחה בנתוניה), צריך להינתן ליוצרת הסדרה: שונדה ריימס, צוות הכותבים שלה ולקאסט המרשים. אך גם לרשת ABC מגיעות מחמאות. התסריטאית הראשית העידה בחודש שעבר בראיון ל"ניו יורק טיימס" שרשת ABC כבר לא מעירה לה הערות לגבי מה שהיא רוצה לראות בסדרה (בעיקר משום שהיא הפסיקה להקשיב להם). "מה הם היו עושים, מפטרים אותי ?" צחקה ריימס. טוב, אולי: רשת AMC פיטרה את גלן מאזרה מ The Walking Dead למרות היותה להיט היסטרי בנתוני הרייטינג. ורשת ABC זה עתה נפרדה ממייק קלי יוצר הסדרה Revenge, למרות שנתוני הסדרה היו יציבים בצורה יחסית (מבחינה קריאטיבית מדובר במצב שונה לחלוטין). זה אולי נראה הגיוני להעניק לריימס את האפשרות לעשות מה שהיא רוצה, אך צריך לדעת שזה קורה לעיתים פחות תכופות ממה שחושבים ברשתות הברודקאסט. הנושא מקבל השתאות נוספת לנוכח הרעיון הקריאטיבי של העונה ומיליוני הדולרים שהרשת והאולפנים "שפכו" על הסדרה. הייתם חושבים שברשת ירצו לקחת חלק בתהליך הקריאטיבי. אך לעיתים השיטה הפשוטה היא הנכונה: לקחת את האנשים הטובים ביותר לתפקיד, להתרווח ולתת להם לעשות את עבודתם. ההחלטה של רשת ABC לא לעשות דבר בכל מה שקשור ל Scandal, הייתה אחת מההחלטות הטובות ביותר שרשתות הברודקאסט עשו בכל העונה שעברה.
Netflix קובעת את החוקים שלה ולא אכפת לה ממה שהצופים חושבים.
מבקרי טלוויזיה רבים לעגו ל Netflix בעקבות החלטתה להעלות בו זמנית את העונה כולה של הסדרות
רשתות הכבלים אמצו את המיני סדרות.
לפני שנה, אנשים בתעשייה הטלוויזיונית נדהמו כאשר גילו את נתוני הרייטינג של Hatfields & McCoys בערוץ ההיסטוריה: הסדרה נצפתה על ידי קרוב ל 14 מיליון צופים. רשתות הברודקאסט זנחו לפני זמן רב את רעיון "מיני הסדרות", כאשר הטענה הייתה שההוצאות עולות על הרווחים מנתוני רייטינג לא גבוהים. ערוץ ההיסטוריה הוכיח להם שהם טועים ולא רק עם Hatfields & McCoys. באביב האחרון הסדרה The Bible של מארק ברנט הניבה נתונים מדהימים ואפילו ניצחה את רשתות הברודקאסט. במקביל, לסדרה American Horror Story של רשת FX יש את כל המרכיבים של מיני סדרה, למרות שרשת FX לא מקדמת אותה ככזאת. הפרויקטים הנ"ל הוכיחו שיש קהל גדול לסיפורים קצרים והרשתות המתחרות נוהרות בחזרה אל הז'אנר, מ Klondike של ערוץ "דיסקאברי" ועד הסדרה החדשה, המוגבלת בפרקים, של נייט שיימאלאן.
וההחלטה הרעה:
בנתיים, לא כל החלטה שהתקבלה בעונה הקודמת הייתה נכונה. לדוגמא, רשת TNT ממשיכה לטעות, בניגוד למתחרה שלה, רשת USA. הסדרות Southland ו Men of a Certain Age, יצרו תשומת לב רבה עבור צופי רשת TNT, אך ברשת ביטלו את הסדרות מוקדם מדי, לפחות על פי מה שנראה כרגע בשביל לפתח עוד דרמת מתח-פשע (King & Maxwell) ועבור עונה שלישית של Dallas, למרות הירידה המאסיבית בנתוני הסדרה בעונתה השנייה. כמו כן, קשה להבין מדוע רשת NBC העניקה עונה שנייה ל Smash ואז גם עשתה כל שביכולתה בכדי לחסל אותה לאחר שהפרידה אותה מ The Voice ופיטרה את היוצר שלה. כל ההחלטות הללו לא מתקרבות להחלטה הגרועה של רשת אחרת...ABC, כמובן.
הקומדיות של רשת ABC מאבדות את הביטחון העצמי.
העובדה שלרשת יש להיט בדמות Modern Family יכולה להוות גם בעיה. זה נהדר שיש לך להיט ענק בלוח המשדרים, אך הרשתות יכולות לעבוד כמו משוגעות בכדי למצוא את התכניות שיצוותו אל הלהיט. (היזכרו בכל אותן קומדיות ששודרו אחרי Friends ונעלמו לאחר עונה או שתיים). רשת ABC ירדה לתהום גדול עוד יותר של שגעון בכל מה שקשור לציוות ל Modern Family. בחודש אפריל 2012, נראה היה שהרשת בנתה ערב יום רביעי מוצלח, כאשר Modern Family הייתה העוגן. The Middle החלה את הערב והובילה אל העונה הראשונה של Suburgatory שהייתה מוצלחת מאד, Modern Family ניצבה בשעה תשע ולאחריה שודרה Happy Endings, אשר הייתה אחת הקומדיות בעלות הבאז הגדול ביותר ברשתות הברודקאסט. הרייטינג היה טוב, המבקרים היו מרוצים - ואז, רשת ABC, מתוך חמדנות ליצור להיט נוסף, הרסה את הכל. ברשת לא אהבו את העובדה ש Happy Endings
רשת ABC חייבת להפסיק עם הטירוף. נתוני נילסן מראים כי מרבית מהקהל של Modern Family צופה בסדרות של 8 וחצי ותשע וחצי, ולכן סדרות כגון Happy Endings ו Suburgatory התאימו ללוח המשדרים של אותו ערב ולא רק נהנו מהסמיכות אליה. יתרה מכך, אם אתה עומד לשחק עם לוח שידורים שעובד (פחות או יותר), עליך להיות בטוח שהסדרות החדשות מעולות ונחשבות כהצלחה בטוחה. האם רשת ABC חשבה ש The Neighbors תצליח יותר מ Suburgatory או Happy Endings ? האם היא בטוחה שהקומדיה החדשה של רבל וילסון
הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי
2 תגובות:
תודה רבה, היה מעניין לקרוא.
יש לי שאלה !
מול איזה תוכניות Glee תצטרך להיאבק בעונה הבאה שלה על הרייטינג , זאת אומרת איזה תוכניות משובצות על אותה משבצת זמן בערוצים אחרים. והאם אתה חושב שהיא תצליח לשמר את הנתונים מהעונה הרביעית ואולי אפילו לשפרם ?
הוסף רשומת תגובה