יום חמישי, 18 ביולי 2013

לוח הערכות ללוח של רשת NBC לעונת 2014-2013.



יום שני:

The Voice תמשיך להיות מפלצת רייטינג, העובדה שגם בחצי השני של העונה הקודמת היא עדיין הניבה נתונים גבוהים מאד היא עדות לכך, ובשל כך גם להוביל בהפרש ניכר את נתוני הרייטינג של הערב ואולי גם של העונה כולה.

The Balcklist - כל הסימנים מצביעים על כך שמדובר בהצלחה הגדולה ביותר של העונה הבאה: משבצת השידור אחרי The Voice, שחקן מעולה בדמות ג'יימס ספיידר ובעיקר, לפי המידע שמגיע מאנשים שצפו בפיילוט, תסריט איכותי מאד. מעניין יהיה לראות אם בניגוד ל Revolution בעונה הקודמת, נתוני הרייטינג יחזיקו מעמד לאורך השנה כולה ולא רק בחצי הראשון.

יום שלישי:

The Biggest Loser היא כבר לא מפלצת רייטינג ומזכירה מאד את מה שעובר על התכנית "רוקדים עם כוכבים" של רשת ABC. התכנית לא תניב נתונים של 3.0 נק' מדד, אך סביר להניח שתנוע בין 1.8 ל 2.5 נק' מדד במהלך העונה.

תכנית התוצאות של The Voice תמשיך להיות עוגן עבור הרשת בערב זה, אם כי היא לא צפויה להניב את אותם נתונים של התכנית ביום שני, ולספק מקפצה נאה עבור Chicago Fire, אשר צפויה להמשיך ולספק נתונים סולידיים. נראה שזו מצאה את הקהל שלה החל מאמצע העונה הראשונה ועד סופה. נתונים שינועו בטווח של 2.2-1.6 נק' מדד נראים הגיוניים.

יום רביעי:

השאלה הגדולה השנה עבור הרשת היא אילו נתונים Revolution תניב. כבר לקראת סוף העונה הראשונה שלה ולמרות שהיא שודרה אחרי The Voice היא הניבה נתונים בינוניים בלבד. לרשת לא הייתה אפשרות אחרת לשבץ אותה, למרות שחלק ממעריציה רצו שהיא תמשיך להיות משודרת אחרי The Voice ביום שני או שלישי. ברשת מבינים שאי אפשר להחזיק אותה בכוח והיא חייבת להוכיח שהיא יכולה לעמוד על רגליה לבד. האם זה יקרה ? אני לא כל כך בטוח. קשה לראות כיצד הסדרה תעבור את 2.0 נק' מדד השנה וככל הנראה תתקרב יותר לכיוון 1.0 נק' המדד. השבועות הראשונים של העונה יהיו קריטיים עבורה במידה והיא תצלח אותם עם נתונים סביב 2.0 נק' מדד, אולי יש לה סיכוי טוב לשרוד. החדשות הטובות הן, שמדובר בשעת שידור נוחה בלי הרבה מתחרות ואולי עובדה זו תסייע לייצב אותה.

Ironside - מייצרת באז רב בשווקים הבינלאומיים, אולם קשה לראות כיצד דרמה שבמרכזה אדם אפרו אמריקאי ועוד על כיסא גלגלים תצליח בצורה טובה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בריבוט לסדרה מצליחה מאד משנות השישים, כך שיש למה להשוות אותה. שעת השידור שלה נוחה מאד, אולם הסדרה שתוביל אליה Law & Order: Special Victims Unit, היא להיט סולידי בלבד ולא צפויה לעבור את 2.3 נק' המדד. לפי דעתי, ברשת NBC ישמחו לנתונים של 2.1-1.8 נק' מדד. הסיכוי שזה יקרה ? נמוך. סביר יותר להניח שהיא לא תשרוד ו Chicago PD תחליף אותה באמצע העונה.

יום חמישי:

הערב של הרשת יתחיל עם הקומדיה Park & Recreation. הסדרה הוכיחה שהיא מניבה נתונים סולידיים בכל מצב. הבעיה שלה תהיה התחרות הבלתי אפשרית עם The Big Bang Theory, אשר צפויה להכאיב לה. בכל זאת, קשה לראות את הסדרה קורסת ולהתקרב ל 1.0 נק' מדד יותר מדי, סביר להניח שהיא תסתובב סביב 1.5 נק' מדד. אם כי כבר מתחילים לראות את הסוף שלה קרב, גם אם זה לא יקרה העונה.

Welcome To The Family - הסדרה ייצרה באז חזק מאד לאורך כל עונת הפיילוטים. הבעיה הגדולה שלה היא, שמדובר בהימור גדול מאד לאור שעת השידור שלה, כאשר Park & Recreation (שיהיה לה מאבק קשה משל עצמה) לא אמורה לספק הובלה חזקה מדי. בשוק הבינלאומי היא מגלה סימנים חזקים מאד. הביקורות עליה טובות מאד ונמסר שהיא מצחיקה מאד. אני עדיין סקפטי לאור העובדה שערב יום חמישי הוא הימור גדול של הרשת וההימור שלה מתחיל עם הקומדיה הזאת, יכול מאד להיות שהיא תתן את הטון לגבי שאר הערב, לפחות מבחינת הקומדיות ובמידה וזה אכן יקרה, מדובר בציפיות גדולות. נכון לעכשיו, קשה לדעת לאן הכיוון נוטה, נצטרך לבדוק זאת לאחר נתוני שני הפרקים הראשונים.

Sean Save The World - כל מי שצפה בפיילוט שלה לא יכל להגיד עליה מילה רעה אחת והיא גם צפויה להיות להיט גדול בשוק הבינלאומי. הבעיה ? מדובר על תפקיד של גבר הומוסקסואל כדמות הראשית ובארה"ב השמרנית זה לא כל כך מצליח ולראיה The New Normal בעונה הקודמת. היא תצטרך להיות מצחיקה מאד בכדי להיות להיט גדול. אני די סקפטי לגבי הצלחתה, אך במקרה שלה כבר לאחר שבועיים נוכל לדעת לאיזה כיוון היא צועדת.

The Michael J. Fox Show - אמורה להיות גולת הכותרת של רשת NBC, לפחות בתחום הקומדיות. יש לה שחקן על בדמות מייקל ג' פוקס, אשר מוכיח בכל פרויקט שהוא משתתף עד כמה גדול הוא, למרות מחלתו. הסדרה אמורה להיות להיט, לפחות בהתחלה, במיוחד לאור העובדה שמלבד "שני גברים וחצי" של רשת CBS, היא לא אמורה להיתקל ביותר מדי מתחרות. גם בשוק הבינלאומי רדפו אחרי הסדרה עוד לפני שחזו בפיילוט שלה. הכל יהיה תלוי בשאלה: עד כמה היא אכן תהיה מצחיקה ? במידה והיא אכן תהיה מצחיקה, לרשת יש להיט למספר עונות, משום שכל נתוני הפתיחה לטובתה.

Parenthood תספק בשעה עשר את מה שהיא אמורה להביא: יציבות. למרות המאבק מול Scandal של רשת ABC, היא צפויה שוב לנוע סביב 2.0 נק' מדד. השאלה לגביה היא , האם מבחינה קריאטיבית הסדרה יכולה להמשיך ולשמור על איכותה, משום שירידה באיכות צפויה גם להוביל לירידה בנתונים שלה ובצורה מהירה. נכון לעכשיו, קשה לראות כיצד היא מתעלה על סיפור הסרטן של כריסטינה. נחכה ונראה.

יום שישי:

הסדרה Grimm הוכיחה שלא משנה לאיזו שעת שידור מזיזים אותה, היא תנפק את אותם נתונים, פחות או יותר והמגמה לא אמורה להשתנות גם בעונתה השלישית. הנתונים שלה ינועו בין 1.3 ל 2.0 נק' מדד במקרה הטוב (למרות שקשה לראות אותה מגיעה למספר הגבוה הזה יותר מפעם בעונה).

Dracula - אחת מהסדרות המדוברות ביותר של הרשת. אהבתי את העובדה שמדובר בסדרה עם מספר פרקים מוגבל ושלא יהיה ניסיון "למרוח" אותה. קשה לראות אותה מגיעה ליותר מ 1.8 נק' מדד, נתונים שברשת יהיו מרוצים מאד מהם במידה ויגיעו. מצד שני, ברשת עדיין לא רגילים לשדר סדרות מהסוג הזה ולכן השבועות הראשונים שלה יהיו חשובים מאד. הציוות שלה עם Grimm נכון מאד ואמור לתת לה דחיפה נכונה.

בחצי השני של העונה:

יום שלישי:

About A Boy - קשה מאד לסדרות, אשר מקבלות עיבוד מסרט, להצליח. לכאורה, הסדרה תקבל דחיפה מתוכנית התוצאות של The Voice, אולם לסדרה אין שחקן או שחקנית שניתן להגדירם כשחקנים בדרגת על (ולא, מיני דרייבר היא לא שחקנית על). הסדרה תניב נתונים סולידיים לפחות (כפי שקרה בשנה שעברה ל Go On), אולם מעניין יהיה לראות את נתוניה כאשר היא לא תשודר אחרי The Voice, במיוחד לאור העובדה שהבאז סביבה ירד ככל שעונת הפיילוטים הגיעה לסיומה ובמיוחד לאחר הצפייה בפיילוט המוגמר.

The Family Guide - הפיילוט לא ייצר באז גדול, למרות שהיה בין הראשונים שאושר לסדרה, לא בארה"ב ולא בשוק הבינלאומי. גם העובדה שהיא לא תשודר מיד לאחר The Voice, אלא רק בתשע וחצי, צפויה לגרום לה לנתונים לא גבוהים במיוחד. כמעט ולא מדברים עליה ולכן נצטרך לחכות זמן רק (תעלה רק בחצי השני של העונה) בכדי לדעת יותר. הסיכויים לא לטובתה.
יום שישי:

Crossbones - קשה מאד לדעת כיצד הסדרה תצליח. ניתן יהיה לקבל אינדיקציה כאשר הרשת תשדר בחצי הראשון של העונה את Dracula, משום שסביר להניח שמדובר באותו קהל צופים, פחות או יותר. נכון לעכשיו, מדברים עליה רבות ויש לה גם שם חזק מאד בדמותו של ג'ון מלקוביץ' בתפקיד הראשי, אז העתיד נראה טוב.

יום ראשון:

Believe - על פי הבאז שלה, ניתן לומר שהיא לא הלהיט הגדול ביותר שיש, אך בוודאי לא החלשה ביותר בעונה הבאה. שעת השידור שלה לא מספיק טובה, למרות שברשת ינסו לנצל את שידורי הפוטבול האחרונים בכדי להריץ אותה. הפיילוט קיבל ביקורות מעורבות ולכן נתוני הפתיחה לא לטובתה. למרות שהנושא שלה מעניין ומדובר בעוד פרויקט של ג' ג' אבהרמס, קשה להמר עליה יותר מדי, במיוחד היות ויש לה סיפור מסגרת די כבד וברשת לא כל כך מצליחים בתחום בשנים האחרונות. ב NBC יצהלו אם הסדרה תגיע ל 1.8 נק' מדד. הסיכוי לכך ? נמוך.

Crisis - לסדרה יש קאסט מרשים כשגולת הכותרת הם ריצצ'ל טיילור, ג'יליאן אנדרסון ודרמוט מולרוני. לסדרה שלש בעיות גדולות. הראשונה, היא עולה בחצי השני של העונה והשנייה, היא תשודר בימי ראשון ועוד בשעה עשר בערב. הסדרה לא צפויה לשרוד מעבר לעונה הראשונה שלה, למרות שנכון לעכשיו, מדובר בסדרה שלוהטת שהמבקרים שיבחו אותה על העלילה שלה. בעיה נוספת היא, שעל פי הפורמאט שלה, נראה שמדובר בפרויקט מוגבל בכל מקרה, שלא ירוץ שנים ארוכות בטלוויזיה.

לא נקבעה שעת שידור:

Chicago PD - הפיילוט שלה שודר כפרק בסדרת האם והניב רק עניין סביר ולא יותר מכך. כך גם בקרב השוק הבינלאומי. מעניין יהיה לראות באיזו שעת שידור היא תשודר ורק אז ניתן יהיה להגיע למסקנה לגביה. ככל הנראה היא צפויה לעלות ביום רביעי במקום Ironside במידה והאחרונה לא תצליח. גם במקרה הזה, במקרה הטוב ביותר, היא לא צפויה להיות היסטרי, מאחר שגם סדרת האם לא מנפיקה נתונים היסטריים, אלא סולידיים בלבד.

The Night Shift - דרמה סותמת חורים, אשר לא אמורה להישאר בזיכרוננו יותר מדי זמן. עצם אישורה לסדרה מפתיע מאד. למרות שחלק מהאנשים שצפו בפיילוט תיארו אותה כדרמה רפואית חזקה, נראה שקיים שובע כלשהו מהתמה הזאת. לו הייתה משודרת ברשת CBS, אולי ניתן היה לתת לה סיכוי גדול יותר, אך בשל העובדה שמדובר ברשת NBC, לפי דעתי, היא לא תשרוד את העונה. במידה והיא כן תשרוד, בסופו של דבר, זה אומר ששאר הדרמות של הרשת יקרסו, משום שמדובר בעדיפות אחרונה עבור מנהלי הרשת, והסיכויים לכך נמוכים.

Undateable - כמעט ולא היה באז סביבה ולכן היא גם כגיבוי לחלק השני של העונה (הקומדיה היחידה מבין הפיילוטים שז"זכתה" לעונג הזה). גם בקרב השוק הבינלאומי לא כל כך מצפים לה ולכן, ככל הנראה להיט גדול היא צפויה להיות ואולי פחות מכך. מעניין יהיה לראות באיזו משבצת שידור תשובץ ומתי. לפני כן, קשה יהיה לשפוט אותה. הסיכויים שלה להצליח ? לא גדולים.

ולבסוף, Community אמורה לצלוע כל הדרך אל סיומה בתום העונה החמישית שלה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בקשר ל The Balcklist ו Revolution, צריך לציין שהירידה שספגה Revolution בחצי השני של העונה נבע בעיקרו מכך שהרשת הוציאה את התוכנית בשיא ההצלחה לחופשה של 4 חודשים, (יותר מכל סדרה אחרת).
הדבר פגם בעניין שהיה לצופים בסדרה וכאשר היא חזרה חלקם לא חזרו לצפות בה והרייטינג ירד.

אנונימי אמר/ה...

The Balcklist - מעניין יהיה לראות אם בניגוד ל Revolution בעונה הקודמת, היא גם תהיה מעניינת ולא משעממת, ומצליחה רק בגלל שהיא משודרת אחרי the voice.... ;)
תודה!