יום ראשון, 3 באפריל 2011

שלב סיכום עונה: Bedlam – עונה ראשונה: נחמד, אבל לא מספיק.


מדובר בסדרת על טבעי נוספת שבברטניה מעלים פעם אחת בכל שנה בתקווה שהיא תתפוס לעצמה קהל. הסדרה עוסקת בג'ד הארפר, ילד אשר נולד בבית חולים פסיכיאטרי, מת וחזר לחיים כשהוא מסוגל לראות רוחות ובעיקר את הרגע שבו הם מתו. ג'ד מגיע אל בית החולים הפסיכיאטרי שבו נולד (כשהוא לא יודע שהוא נולד שם) בשל העובדה שהוא מקבל מסרים שעליו להגן על קייט, אישה צעירה שמשפחתה קלטה אותו לחיקה כשהיה קטן וכמובן שיש ביניהם מתח מיני. השניים מתאחדים לאחר שג'ד משוחרר מבית חולים פסיכיאטרי אחר בו אושפז בשל היכולות שלו (לא מאמינים לו) וכשהוא פוגש את קייט שוב הוא מגלה שיש לה שותף בשם ראיין, שעדיין לא מודה שהוא הומוסקסואל עמו ג'ד מתחבר מהרגע הראשון והשניים נעשים חברים טובים אשר מנסים לעזור לרוחות לעבור הלאה, וכן שותפה בשם מולי. במהלך הפרקים מתברר שרוח רודפת את קייט ושעברה של המשפחה שלה חוזר לרדוף אותה. כמו כן, נערות נחטפות באותו אזור.
הרעיון דווקא מעניין ומנסה לרכב על נושא הרוחות, אשר דווקא השנה ניתן למצוא במספר פיילוטים אמריקאיים. וגם התסריט סביר, הבעיה היא המינימליזם של הסדרה. רואים שמדובר בסדרה דלת תקציב כאשר מספר המשתתפים בסדרה קטן מאד ואפילו ניתן לספור אותו על שתי כפות ידיים. כמו כן, האירועים מתרחשים רק בבית החולים אשר הפך לבית מלון. עובדה זו צורמת מאד לעין ומבשל כך קיימת תחושה שמדובר בסדרה, אשר נועדה לסתום חורים ולא להיות סדרה איכותית.
בגזרת המשחק לא ניתן לומר מילה רעה, כפי שניתן להצביע על רמת המשחק בסדרות בריטיות. כמו כן, ועד כמה שעובדה זו תשמע שטחית, שתי השחקניות הראשיות: שארלוט שולט (קייט) ואשלי מאדוויק נאות מאד לעין. וכמו כן, בניגוד לסדרות אמריקאיות, בסדרה הזאת לא מנסים להסוות עירום כשצריך.
נקודה בעייתית נוספת: גם הסדרה הזאת מסתפקת בשישה פרקים בלבד לעונתה הראשונה ולפי דעתי, למרות שבדרך כלל אין לי בעיה שסדרות בריטיות מסתפקות בשישה פרקים לעונה, הרי שבמקרה הזה מדובר בבעיה רצינית, משום שקצב האירועים הוא די איטי ועד שנכנסים אל לב הסדרה העונה מסתיימת ושאלות רבות נשארות פתוחות. ולא, לא מדובר בקליף האנגר שנשאר פתוח כבכל סדרה, אלא שאלות רבות שעולות במהלך העונה הקצרות שאפילו לא נענות בפרק סיום העונה. בין היתר, מה קרה לנשים הצעירות שנחטפות ? מי שלח את המסרים לג'ד ? מי הכוח המיסתורי שעומד מאחורי כל הסיפור ? כל השאלות הללו ואחרות, שהצופה חושב שיקבל תשובה, לפחות על חלקן, בפרק האחרון נשארות תלויות באוויר. יתרה מכך, הפרק האחרון של העונה גם מסתיים בקליף האנגר ומוסיף שאלות נוספות, כך שהצופה הופך למתוסכל יותר.
אז, לראות או לא לראות ?
נכון לעכשיו, לא ברור אם תהיה עונה שנייה ולכן הצופה אשר יצפה בעונה הראשונה ולא תהיה עונה שנייה יישאר מתוסכל. קחו את העובדה הזאת בחשבון. ניתן לסכם זאת כך: הייתי מחכה מעט לפני שהייתי צופה בסדרה. במידה ויתברר שאין עונה נוספת ההמלצה שלי היא לדלג על הסדרה. במידה ויתברר שתהיה עונה נוספת ואתם אוהבים את הז'אנר של האימה והרוחות, ניתן לצפות.

Share on Facebook

אין תגובות: