יום שני, 25 באפריל 2011

בוודאי שמתם לב ש...


פרק החזרה מהחופשה של Gossip Girl הוכיח בדיוק מדוע מדובר בסדרה גרועה. לא ייתכן, ואני מדגיש שוב את המונח "לא ייתכן", שלפני שהסדרה יצאה לחופשה של 6 שבועות עשו מהנשיקה של דן ובלייר עניין כזה גדול, ואז בפרק החזרה פותרים זאת בשתי שניות וקוראים לנשיקה טעות. לא, אני לא מאוהבי הזוג דן-בלייר, ולמען האמת, הנושא ממש לא מעניין אותי, אבל להתעלם מהצופים בצורה כל כך בוטה זה פשוט עלבון. הסיבה שהסדרה הייתה כל כך גרועה בעונה שעברה הייתה בדיוק בגלל שטויות דומות. נראה היה שהם למדו את הלקח ובנו חצי עונה ראשונה סבירה אבל הפרק הזה החזיר אותם לאחור ובצורה גדולה מאד. בלייר פתאם מגלה שהיא לא צריכה להיות אישה בעלת כוח בשביל להיות עם צ'אק ? לפתע מוצאים בחורה חדשה עבור דן ? זו דוגמא בולטת לכך שהתסריטאים של הסדרה פשוט לא יודעים מה שהם עושים. אם זה היה קורה תוך כדי העונה הייתי מבין, אבל בשביל לעצור את הסדרה להפסקה ארוכה באותה נקודה ואז להמשיך כאילו שום דבר לא קרה ? נראה לי שבקרוב אפסיק לצפות בה.

דוגמא נוספת לפרק גרוע בשבוע שעבר ניתן היה לראות בפרק החזרה של Glee מהחופשה הקצרה שלה. גוונית' פאלטרו דווקא הייתה תוספת די טובה לסדרה, אפילו בתור שחקנית אורחת. אז מדוע לקראת סוף העונה מחליטים לפרק את הזוג הולי-וויל, כאשר ידוע שפאלטרו אמורה לחזור בעונה הבאה כשחקנית אורחת ? ובאורח פלא גם קארל עומד להיות מחוץ לתמונה כאשר הוא הגיש בקשה לביטול הנישואין שלו עם אמה (כאשר ג'ון סטאמוס אפילו לא משותף בפרק). רק בשביל שבסוף העונה נחזה שוב בקטע של התקרבות בין אמה לוויל ? למה ? זו הוכחה נוספת לכך שהתסריטאים הולכים שולל בעקבות רצון המעריצים. כל הסיפור הזה של הרצון לראות את הכוכבים שלהם ביחד. לפי דעתי, צריך לתת לסיפור להדריך את התסריטאים ולא להיות מושפעים מרצון המעריצים. במידה והתסריטאים לא עשו זאת בשל רצון המעריצים אזי הם פשוט גרועים בעבודה שלהם.

לאחר שרשתות NBC ו ABC סבלו השנה מעונה רעה מאד בכל מה שקשור לרייטינג, בשבועות האחרונים הצטרפה אליהם גם רשת CBS. חשבתי שהתוצאות של יום שני שעבר היו חד פעמיים, אבל מתברר שלא. "איך פגשתי את אמכם" עם נתונים לא טובים, כך גם "מייק ומולי", Mad Love כבר מספר שבועות עם נתונים לא טובים. היחידה שעוד איכשהו מצליחה בערב הזה לנפק מספרים טובים היא החידוש של "הוואי 0-5". ביום שלישי The Good Wife רושמת נתונים גרועים כבר מספר שבועות וביום שישי הרשת ביטלה את Chaos הכושלת והחזירה את Flashpoint מוקדם מהצפוי. רבים מייחסים את הנפילה של הערב של יום שני להיעדרות של פרקים חדשים של הסדרה "שני גברים וחצי" ואולי יש בכך חלק גדול, אבל הרשת החזיקה מעמד גם כאשר שודרו שידורים חוזרים של הסדרה. לפי דעתי, מדובר בקומבינציה של מספר אלמנטים: העובדה ש Mad Love לא מצליחה להשיג קהל שישאיר צופים ברשת, שינוי שעת שידור של "מייק ומולי", המעבר לשעון קיץ וגם היעדרה של "שני גברים וחצי" בפרקים חדשים. אבל הסיבות הללו לא משנות את העובדה שגם רשת CBS מתחילה לסבול מבעיות רייטינג לקראת תום העונה.

ביום שישי חזרה הסדרה "דוקטור הו" בעונה חדשה. עונה שישית במספר. אני בטוח שהמעריצים שמחים על כך, אבל הבעיה היא שהיא חוזרת בצורה די מעצבנת. הפרק הראשון שודר ביום שישי ה 23 בחודש. ששת הפרקים הבאים ישודרו מדי שבת אבל לאחר מכן הסדרה יוצאת לחופשה וששת הפרקים האחרונים של העונה ישודרו כשלשה חודשים לאחר מכן. אני לא מבין את הסידור הזה. אני מבין שיהיה מעין קליף האנגר לקראת תום מחצית העונה אבל למה להרוס משהו טוב ? הסדרה הצליחה עד כה מדי עונה, אז מדוע לעצבן את הצופים עם הפסקה כל כך ארוכה בין 2 חלקי העונה ? במיוחד כאשר אין בכך צורך. אני לא רואה טעם כלשהו להפסקה הזאת. טוב, לפחות נהנה מהסדרה לפרק זמן קצר, למרות שהעונה הקודמת הייתה מעט פחות מוצלחת מארבע העונות שקדמו לה. אולי משום שהדוקטור החדש נח בצילו של דייב טננט, הדוקטור הקודם.

איך יודעים שאין לסדרה עתיד ? אחת האפשרויות להבחין בכך היא, שברשת משדרים פרקים כפולים שלה. הסדרה Happy Ending פתחה את שידוריה בשני פרקים באותו ערב, מתברר כי גם בערב השני שלה שודרו שני פרקים. נעזוב לרגע את הסדרה מבחינה קריאטיבית, אבל השימוש בפרקים כפולים משדר לצופה את העובדה שהרשת מנסה להיפטר ממלאי הפרקים של הסדרה ואז אותם צופים גם מבינים שלסדרה אין עתיד ומפסיקים לצפות בה. זאת גם הסיבה שאני לא אוהב שפותחים עונה עם פרק כפול, קל וחומר כאשר מדובר בסדרה שעולה לשידור רק כחודש לפני תום העונה. לא פלא שהנתונים של הפרקים הראשונים של הסדרה לא היו כה גבוהים. כבר הבעתי את דעתי שברשת היו חייבים לדחות את מועד עליית הסדרה לחודשי הקיץ ואז לשדר פרק פרק מדי שבוע. אני לא כל כך אופטימי לגבי גורלה, אבל אחכה מעט לפני שאקבע סופית את עתידה. מה אתם חושבים שצפוי לה ?

אני לא יודע לכמה מחובבי הסדרות יצא לראות את הסדרה Victorious, לפי דעתי מדובר בסדרה לא רעה בכלל. נכון, מדובר בסדרה אשר מכוונת בעיקר לנוער בגילאי 17-14, אבל לאחרונה מצאתי את עצמי צופה בסדרה ומחייך יותר מפעם אחת במהלך הפרק. הסדרה נכנסה לפני מספר שבועות לעונתה השנייה ונראה שהיא עושה זאת בצורה נאה מאד. יש לה כוכבת ראשית מוכשרת ונאה מאד בשם ויקטוריה ג'סטיס, צוות מסייע לא רע בכלל בו צריך לשים לב בעיקר לשחקנית אריאנה גרנדה, אשר מגלמת את קייט, הילדה החולמנית וקצת מעופפת ולשחקנית דניאלה מונט, אשר מגלמת את טרינה, אחותה של טורי וגה (ויקטוריה ג'סטיס), אשר תעשה הכל בכדי להתפרסם. הסדרה היא לא יצירת מופת, אבל עבור סדרת נוער מדובר בקומדיה לא רעה בכלל להעביר איתה כ 22 דקות מדי שבוע (למרות שלעיתים עוברים מספר שבועות בין שידור הפרקים). ראיתי הרבה סדרות שמיועדות למבוגרים שלא מצליחות לגרום לי לחייך כפי שהסדרה הזאת הצליחה.

Share on Facebook

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

גם אני כמוך לא צופה לHappy Endings עתיד ורוד, אבל אני חושב שזו הפעם הראשונה שאני ממש אצטער על ביטול סדרה.
הסדרה הזו פשוט שבתה אותי. עם כל המגרעות שלה, התסריט הלא כל כך יציב, המשחק הדי פושר של אלישיה קאת'ברט, והנושאים הטחונים עד דק של סדרות רווקים (כשאמא עדיין משודרת זו עונה שישית), בכל זאת אני מוצא את עצמי רואה פעמיים-שלוש כמעט כל פרק!
משהו במשחק ובבנייה של הדמויות שפשוט שבה אותי, זו הסדרה היחידה היום שמסוגלת להוציא ממני פרצי צחוק (סיטקום אחר כמו קהילה (הגאונית) עושה את זה לעתים רחוקות בלבד). ההומו הלא סטריאוטיפי, דמות הנוירוטית הסימפטית, הרווקה הלחוצה ממש מצחיקים אותי. אולי גם החלפת העיר מניו יורק לשיקגו עוזרת.
בכל אופן, אני ממש אשמח אם היא תעלה ברייטינג ותחודש גם לעונה הבאה.
דרך אגב, אחלה בלוג!

סער אמר/ה...

זה שהגיב ראשון- אני ממש מסכים איתך בכל מה שאמרת!!!!!!!!
סדרה פשוט מעולה ותיארת בדיוק מה שאני חושב עלייה! אני גם ממש מקווה שהיא תמשיך לעוד עונה. מה שכן טוב לנו זה שכשיוצאים פרקים להורדה יוצאים שניים אז יש פחות לחכות לעוד פרק :)