יום ראשון, 3 באפריל 2011

בוודאי שמתם לב ש...


ביום ראשון לפני שמונה ימים שודר פרק של הסדרה Army Wives, הפרק הרביעי של העונה החמישית, ובו (זהירות ספויילר) נהרגה דמותו של ג'רמי. אני מבין את הצורך ליצור דרמה על ידי הרית דמות בסדרה, אבל למה להרוג דמות משנית ? יכלו להרוג את אחד מהגברים המרכזיים בסדרה (הנשים הן המרכזיות בסדרה הזאת אבל יכלו להרוג את אחד הגברים שלהן). גם בתום העונה הראשונה נקטו באותו מהלך. בפרק האחרון של העונה הראשונה הכניסו אדם עם חומרי נפץ למסעדה והודיעו שבעונה השנייה דמות אחת לא תחזור. בסופו של דבר הרגו את הדמות של אחת מהבנות של נשות החיילים, הרגו את אמנדה, הבת של קלאודיה ג'וי, ולא את אחת מהדמויות המרכזיות. מדובר בצעד פחדני, מעצבן ולא ראוי. אם כבר רוצים לחסל דמות בסדרה שלפחות תהיה דמות מרכזית. מלבד פרק או שניים שכולם יבכו, איך המוות שלו בדיוק עוזר לסיפור בסדרה ? מסקנה: מעבר למילוי של פרק אחד או מקסימום שניים לא הייתה לכך הצדקה. כנראה שנקלעו לבעיה קריאטיבית וזו הדרך היחידה שחשבו לצאת ממנה.

בדרך כלל אני לא אוהב את הגרסאות האמריקאיות לסדרות בריטיות, ראו לדוגמא את מה שעשו לסדרה Skins, וכך גם אני מרגיש לגבי החידוש של Being Human. למרות שהם לא הרסו אותו לחלוטין, עדיין הסדרה אפילו לא מתקרבת למקור. אבל באלמנט אחד ניתן לברך אותם: הליהוק של הדמות של נינה. צר לי להגיד, אבל שינייד קינאן, אשר מגלמת את הדמות בגרסה הבריטית פשוט לא נאה לעיניים. אני יודע שמדובר בהערה שיטחית, אבל לצערי ההערה נכונה. נכון, ראסל טובי, אשר מגלם ג'ורג', החבר שלה בסדרה הבריטית, הוא לא שיא היופי, אבל עדיין עובדה זו צורמת לעין. בגרסה האמריקאית קיבלנו כבר שיפור רציני מאד, כאשר קריסטין האגר מגלמת את דמותה של נורה (שינו לה את השם בגרסה האמריקאית מנינה לנורה), לפחות בנקודה הזאת הם צדקו, כמעט בכל שאר האלמנטים הם טעו אבל לפחות רשמו לעצמם שיפור אחד.

לפני שמונה ימים הסתיימה העונה הראשונה של הסדרה Shameless ולמען האמת קצת התאכזבתי. לאורך כל העונה דווקא התרשמתי מאד מהסדרה, למרות שמדובר בחידוש לסדרה בריטית דווקא אהבתי את הדינאמיקה בתוכה והייתה לי הרגשה של אותנטיות לגביה. דווקא בשל כך הפרק האחרון של העונה אכזב אותי. מסדרה באיכות שכזאת ציפיתי להרבה יותר מאשר סיום שכזה. לטעמי, הפרק הקודם, פרק 11 של העונה, היה טוב ממנו וחזק. שוב, לא ראיתי את הגרסה הבריטית, אבל אם עבדו על פי התסריט של הסדרה הבריטית היו צריכים לסטות ממנו מעט, משום שהכל נראה די צפוי (זהירות ספויילרים): סטיב נתפס, בורח ומנסה לגרום לפיונה לברוח ביחד איתו אבל היא מסרבת ? כבר היינו שם, אביה של קרן מנסה בתחילה להרוג את פרנק לאחר שהאחרון שכב עם הבת שלו ואח"כ, כשהוא קולט את העובדה שכולם מודעים למה שקרה לבת שלו, הוא מתאבד ? גם את זה ראינו מגיע. היו צריכים ללכת לכיוונים מעט אחרים. אבל עדיין, מדובר בסדרה טובה.

אם רוצים לקבל דוגמא כיצד מסיימים עונה חייבים להביט בפרק האחרון של העונה הרביעית של הסדרה Californication ששודר לפני שמונה ימים. לאורך כל העונה הסדרה שמרה על איכות גבוהה ולא ירדה ברמה אפילו לרגע וגם הפרק האחרון לא אכזב. ראשית, אין כאן סוף טוב הכל טוב, למרות שהאנק לא נכנס לכלא, עדיין הוא הורשע באונס קטינה, ובפרק האחרון של העונה הוא מתעלף לפני שהוא שומע על העונש שלו, אבל כאשר הוא מתעורר ועורכת הדין היפה שלו מספרת לו שהוא קיבל קצין מבחן לשלש שנים הוא מיד מנשק אותה על רצפת בית המשפט. גם ארוחת הערב שנערכת באותו ערב על ידי כל המשתתפים מספקת רגעים בלתי נשכחים, כאשר גם רוב לאו תורם לכך שהפרק יהיה בלתי נשכח. ולבסוף, סצינת הסיום בה האנק נכנס לסט של הסרט בו מסופר חלק מסיפור חייו ורואים איך הוא מגיב לשחקנית שמגלמת את קארן...פשוט חוויה. חבל שצריך לחכות תשעה חודשים לעונה הבאה.

לפני מספר שבועות פירסמה רשת ABC Family את רשימת הסדרות אשר ישובו לעונת הקיץ שלה. סדרה אחת בולטת בהיעדרה: Make It Or Break It. לסדרה אמנם נותרו 10 פרקים מעונתה השנייה אשר משודרות בימי שני החל משבוע שעבר, אבל העובדה שעדיין לא יצאה הודעה מקרב בעלי הרשת על חידושה לעונה שלישית מכניסה את המעריצים שלה ללחץ ויש להם סיבה לדאגה. נתוני הרייטינג של הסדרה לא כל כך גבוהים ועצם העובדה שעונתה השנייה של הסדרה קיבלה הזמנה לעשרה פרקים נוספים היוותה הפתעה, לי במיוחד. לצערי, אני לא חוזה לסדרה שיפור בנתונים, במיוחד לאור ההפסקה הארוכה בת חצי שנה שהסדרה עברה בין החלק הראשון לחלק השני. וזה יהיה חבל, משום שלסדרה הזאת היה פוטנציאל להגיע רחוק ולהצליח. בואו נקווה שברשת בכל זאת יעניקו לה הזדמנות נוספת.

השבוע עלתה לשידור הסדרה Body Of Proof ברשת ABC. לא קשה לי להבין את הרשת הזאת. לאחר שבתחילת לוח השידורים שלהם הרשת נחלה כישלון אחר כשלון כאשר הסדרות My Generation ו The Whole Truth קרסו ובוטלו, ולאחר שהנתונים של Detroit 1-8-7 ו No Ordinary Family איבדו גובה כמעט מדי שבוע רבים חשבו שהרשת תשים את כל יהבה על הסדרה של דנה דלייני, הסדרה שעבורה היא עזבה תפקיד מבטיח בסדרה "עקרות בית נואשות", ותעניק לה משבצת שידור ורוח גבית בכדי לשרוד. ואכן, זה מה שקרה. למרות שדחפו את הסדרה לחלק האחרון של העונה העניקו לה משבצת שידור נוחה מאד – ימי שלישי אחרי "רוקדים עם כוכבים", אשר ללא ספק תשאיר לה מנת צופים נכבדה. חשבתי שברשת ינסו לצוות את הסדרה ביום חמישי בשעה שמונה בכדי לסמן את הערב כערב נשים ביחד עם "האנטומיה של גריי" ו Private Practice, ולפחות לתת לה סיכוי, אבל ברשת החליטו לתת לה את הדחיפה האופטימאלית אחרי "רוקדים עם כוכבים". עתה נותר להמתין ולראות אם הניסיון יצליח או שהרשת תרשום כישלון טוטאלי בכל הסדרות החדשות שלה העונה.

Share on Facebook

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הפוסט הזה הציג כמה גרסאות אמריקאיות לסדרות בריטיות, BODY OF PROOF מנסה ללכת בעקבות "עדות אילמת" המוצלחת של ה-BBC על רופאה פתולוגית עם מח חד כתער, מה לומר? מי שראה את המקור הבריטי לא ירצה לגעת במקל בורסיה האמריקאית. ואכן BEING HUMAN לא טובה יותר. דוקא לגבי SHAMELESS היתה תחושה שסופסוף הגרסא האמריקאית מצליחה לא רק לא ליפול מהמקור אלא גם להתעלות עליה. הפרק האחרון, כמו שציין D1D1, איכזב, אך לדעתי לא מהסיבות שצויינו. הפרק האחרון בחר לאסוף את כל העלילה ולהעניק לה פרשנות.הפרשנות התמצתה בנאום שנתן פראנק גלאגר, אב כושל ושיכור, מתחת לחלון בנו. "אנו הגברים בעצם קורבנות" טוען פראנק, ומי שצפה בסדרה שם לב שכל הנשים הוצגו באור שלילי: אימם הזונחת של הילדים, שילה שהמיניות שלה פרוורטית, ביתה שמפתה את פראנק וממיטה אסון על כולם. רק פיונה, שהפכה ל"אשה הטובה" הכבולה למשפחתה ולמטבח, ומוותרת על חייה האישיים כבר כנערה שצריכה להנות מנעורים, היא היחידה שמוצגת כקדושה מעונה. אלמלי הפרק האחרון שמכריח פרשנות מסויימת, הסדרה היתה נתפסת כשוברת מוסכמות רעננה, אך הפרשנות הלא מאוד רעננה וכיפית של פרק הסיום סיים סדרה מאוד טובה בתחושת החמצה קשה.

ליאת אמר/ה...

בקשר לבקרות על ARMY WIFES בתום העונה הראשונה הם הרגו את הבת קלאודיה, למרות זה אני באמת מסכימה איתך זה מרגיש כאילו הכותבים פחדנים.

D1D1 אמר/ה...

תוקן.