יום חמישי, 21 באפריל 2011

פרסום: מעריצי צ'אק מנסים להצילה (שנה שלישית ברציפות). מה הסיכויים לכך ?



לאחר שהסדרה חודשה בצורה רגילה בעונה הראשונה, מדי סוף עונה מעריצי הסדרה מוצאים את עצמם תוהים: האם הסדרה חוזרת לעונה נוספת או שרשת NBC תבטל אותה ? מדי עונה הם גם נרתמים בניסיון להציל אותה. בפעם הראשונה הם גרמו לסאבווי להשקיע בסדרה, בפעם השנייה הם גרמו למעריצים לחתום על כרטיסי תורמי אברים. הפעם הם מנסים לעשות זאת בצורה שונה: הם מנסים להפציץ את הטוויטר בניסיון לגרום למפרסמים להשקיע בסדרה. מסתבר שזה עובד, חברות רבות ממשיכות לפרסם מודעות במהלך שידור פרקי הסדרה למרות נתוני הרייטינג הבעיתיים שלה. הראשונה שגם הגיבה למסע הפרסום הייתה דיאט פפסי בחשבון הטוויטר שלה, שם הם פרסמו הודעה ש"מעריצי צ'אק מדהימים".

השאלה היא: האם זה יעזור ?

מעריצי צ'אק חושבים שבשל תמיכת החברות הרשת תראה שחבל להשקיע בסדרות כושלות אחרות ולנסות להשקיע בסדרה מוכרת. לצערי, אני לא רואה את זה קורה. בעונות קודמות מנהלי הרשת היו תומכים נלהבים של הסדרה, אבל העונה הרשת עברה מהפך וכמעט כל ההנהלה התחלפה ומסתבר שמקבלי ההחלטות רוצים לנסות להרים את הרשת, שנמצאת במצב גרוע עד כדי כך, שבערבים מסוימים הם כמעט מגיעים לנתונים החלשים של רשת ה CW. רק לשם השוואה, The Vampire Diaries, אשר משודרת ביום חמישי מגיעה כרגע ל 1.3 נק' מדד כשהיא מתמודדת מול אמריקן איידול. נתונים אלו היום טובים יותר מכל הלוח של רשת NBC ביום שני !!! (צ'אק, The Event ו Law & Order:LA)

לפי דעתי, ברשת מודעים לכך שיש לצ'אק מעריצים נלהבים, אולם הפעם הנתונים לא מספיק טובים בכדי שתמיכת מעריצים תוכל להציל אותה. מדובר רק ב 1.3 נק' מדד !!! מבחינת דרמות של הרשת, Parenthood ו Harry's Law נמצאות בעדיפות עליה. גם קשה להאמין שהרשת תוכל לפתוח עונה נוספת בימי שני עם סדרה שמניבה רק 1.3 נק' מדד. צריך לזכור גם שסביר להניח שבעונה הבאה הרשת תציב 2 סדרות חדשות ביום שני (לא ברור אם Harry's Law תישאר במשבצת השידור שלה ביום שני בעשר בלילה או תנדוד ליום שישי) ולכן שימוש בצ'אק כסדרה מובילה אליהם יהיה מהלך בעייתי, משום שהסדרות לא ייחשפו לקהל גדול. צעד חיובי יותר היא דווקא להעביר את Harry's Law לשעה שמונה בערב.

בעיה נוספת היא העובדה שאפילו מעריצי הסדרה מסכימים שהעונה הרביעית של הסדרה הייתה בינונית במקרה הטוב. לכן, לפי דעתי, הכל יהיה תלוי בשאלה הכספית. במידה וברשת יצליחו להגיע להפחתת עלויות נוספת עם ההפקה הסדרה תשוב לעונה נוספת, אבל ככל הנראה לשעת שידור חדשה, ככל הנראה ליום שישי.

צעד אחר לא יהיה הגיוני.

Share on Facebook

8 תגובות:

שקד אמר/ה...

אני מבין שהיה לך תגובה ארוכה למה שכתבתי...
אני מסכים איתך, אבל לדעתי אתה גם חכול להוסיף שזה כן גורם נוסף בשיקול של NBC לעליית עונה ננוספת (או לא)...
מה הסיכויים לדעתך שהסדרה תחזור לעונה חמשיית בימי שישי, אני מאמין שהסדרה לא תרד בנתוניה ביום שישי, אלא תשאר על הנתונים של תחילת העונה הנוכחית(בתחילת העונה הבאה) ובסיומה של העונה הבאה, תחזור על הנתונים של העונה הזו בסופה. זאת בגלל, מעריציה האדוקים כל כך של הסדרה, שלא נראה לי יותרו על הסדרה בקלות כל כך...
במידה כזו, אני מאמין שהסדרה תחודש לעונה מלאה(22 פרקים), כך תגיע ל-100(בסיום העונה הזו, תגיע הסדרה ל78 פרקים) פרקים, ויקל על הרשת למכור את הזכויות שלה.
חוץ מזה, הרשת יכולה להתנחם שהשבוע כל הסדרות ירדו בנתוניה, וHIMYM אפילו הגיעה ל-2.5 נק' מדד בלבד, האוס ל-3.2, ולרשת רק2 דרמות לפניה, אתה מאמין שהסדרה תתחיל עונת שידרים חדשה, כאשר בידיה 2 סדרות דרמה בלבד?!
גם אם הרשת תקצץ עלויות, אני לא צופה בעיה גדולה מטעם ההפקה, מכיוון שהם מאוד אוהבים את הסדרה, ואני חושב שהם פשוט יקצצו במספר ההופעות של המפורסמים...
דוגמה לסדרה שהצליחה ביום שישי-פרינג', נתונים גבוליים מאוד במהלך העונה ביום שידור רגיל, נתונים מצויינים ביחס ליום שישי-זאת בגלל קהל מעריצים רחב ועקבי במשך כל העונה, דבר הגורם לנתונים להמשיך ולשהאר אותם נתונים, דבר הגרם לחידוש לעונה נוספת!!
מה אתה אומר? מה הסיכויים של צ'אק להיות מחודשת לעונה נוספת? לעונה מלאה(22 פרקים)?

שאלה נוספת- למה שלא תפרסם את נתוני הרייטינג של הטלוויזיה הישראלית?

שקד אמר/ה...

הערה נוספת- הזכייה הזו(הלינקיופיע בסוךף הכתבה), לא שמפרת סיכויים לעונה נוספת? זהעודר בכלל?

http://www.hulu.com/bestinshow

אוראל אמר/ה...

אני כמעט בטוח שNBC לא יוותרו על הסדרה הזו, אכן יהיו קיצוצים ולדעתי הסדרה אכן תעבור ליום שישי - אבל למי אכפת? העיקר שצ'אק תישאר איתנו.

אוראל אמר/ה...

בנוסף, אתה טוען שתמיכת המעריצים הרחבה והפרסום בטוויטר לא יספיק לדעתך לעזור להציל את הסדרה הפעם, אבל מצד שני אתה טוען(משתמע מהדברים שלך) שיש סיכוים טובים שהסדרה תחזור לעונה נוספת פשוט היום הולך להשתנות, אז מהי דעתך בנושא? צ'אק תחזור אלינו לסגור 100 פרקים והיום ישתנה, או שצ'אק לא תחזור בכלל?

אוראל אמר/ה...

ושאלה אחרונה(מצטער על ההצפה פשוט אני נזכר בשאלות) - האם לפרקים הבאים(22,23,24) יש משמעות על החלטת NBC האם לחדש את הסדרה? או שההחלטה כבר נעשתה ורק הרייטינג עד פרק 21 נלקח בחשבון?
בנוסף, מה עמדתך\דעתך האישית - האם צ'אק תחזור לעונה חמישית אחרונה?

שקד אמר/ה...

אוראל, פרק 24 ישודר אחרי ההחלטה הסופית על צ'אק(כנראה באותו היום), וככל הנראה פרק 23 גם לא יהיה מאוד חושוב וההחלטה כבר התקבלה, אבל... לא יודע...

שקד אמר/ה...

יש לי עוד שאלה(אני לא יודע מה קורה לי השבוע), בקומדיות, שמצולמות באולפן, הצחוקי-רקע ששומעים אמיתיים? בכל הסדרות האלו?

תום אמר/ה...

יישר כוח לכל התומכים של הסדרה
לא יודע מה איתכם אבל זאת סדרה ענקית חייבים עוד עונה !!!!!!!