יום שני, 25 באפריל 2011

שלב סיכום עונה: The Almighty Johnsons, עונה ראשונה – הפתעה לטובה.


תודו שהדבר הראשון שעולה בראשכם כאשר מספרים לכם על סדרת גיבורים חדשה הוא סדרה ניוזילנדית חדשה שעוסקת בכך. אני, כמובן, מציין זאת בחיוך. אין ספק, שמעט מאד מהצופים הישראלים נחשפים לסדרות מהמדינה הכל כך רחוקה הזאת. לכן גם לא אופתע אם רבים מכם לא שמעו על הסדרה הזאת. לאותם אנשים שלא נחשפו לסדרה אני אומר: חבל, אתם מפסידים סדרה לא רעה בכלל.
הסדרה, אשר לפני כשבועיים סיימה לשדר את הפרק העשירי והאחרון של העונה הראשונה שלה ועל פי נתוני הרייטינג שלה סביר להניח שתזכה גם לעונה שנייה, הינה הפתעה נחמדה מאד, אני יודע שלי לפחות היא הייתה נחמדה.
אז, על מה הסדרה ?
ביום ההולדת העשרים ואחד של אקסל הוא נקרא אל היער על ידי שלשת אחיו מייק, טי ואנדרס ועל ידי דודו אולף. כאשר הוא מגיע אל היער הוא מגלה את הסוד המשפחתי. מתברר, שהוא נצר למשפחת אלים נורדים. על פי המידע שנמסר לו, האלים הנורדים עברו באלפי השנים האחרונות גלגול נשמות וכאשר בן התמותה מת נשמתו נולדת מחדש. שלשת אחיו של אקסל גם הם אלים: מייקל הוא האל של משחקי המזל והוא לא יכול להפסיד בכל משחק שהוא משתתף, טי הוא אל הקור ואנדרס יכול לשכנע כל אדם לבצע כל מה שירצה והוא מנצל זאת לשכב עם כל אישה שהוא רוצה. כמו כן, הדוד אולף, אשר אוהב לשכב עם נשים צעירות, הוא למעשה הסבא שלו, ומתברר שהוא מזדקן לאט, מאד לאט. אקסל לא מאמין אולם מהר מאד הוא מבין שהוא אל, ולא סתם אלא: אודין – מלך האלים.
לכאורה, אקסל נמצא במצב נהדר. אולם יש בעיה: עליו לחפש את האלה "פריק", שאמורה להיות זוגתו, ברגע שזה יקרה כל האלים יחזרו לקבל את מלוא עוצמתם. במידה והוא ימות לפני שהוא יצליח לעשות זאת, כל אחיו ימותו גם הם והמעגל יחל מחדש. כמו כן, מתקבצת קבוצת אלות שלא מעוניינות שהאלים הגברים יחזרו לשלוט והן מנסות לחסל את אקסל ואת השאיפות של האלים הגבריים.
אה כן, השותפה לדירה של אקסל מאוהבת בו ובמהלך העונה יתברר שגם הוא מאוהב בה. האם המסע שלו נועד לכישלון ?
כבר מעכשיו אני מזהיר את חובבי סדרות הקומיקס: לא מדובר בסדרה חדשה כדוגמת Heroes, זו לא סדרה עם הרבה אפקטים. שלא תבינו אותי בצורה לא נכונה, האלים משתמשים בכמה טריקים, אבל ברמה הכללית מדובר יותר בסדרת דרמה עם מוטיב על טבעי מאשר סדרת על טבעי נוספת. לא תראו כאן מישהו עף באוויר או נעלם ואני חושב שבכך טמון סוד ההצלחה שלה, העובדה שמדובר בסדרה אנושית שלא מתיימרת לשנות סדרי עולם. עובדה זו גם הייתה העובדה שמשכה את תשומת הלב שלי אליה.
נקודה נוספת שאולי כדאי לציין ואשר מבדילה אותה מסדרות "גיבורים" דומות היא העובדה שבסדרה הזאת לא ממש עושים רעש מסצינות עירום ולעיתים גם סצינות סקס קצרות. בניגוד לסדרות האמריקאיות אשר מצנזרות קטעים כאלו בשל העובדה שהם מייעדים אותן לקהל צעיר יותר, הרי שהסדרות הללו מיועדות גם למבוגרים.
מבחינת השחקנים. היות ומדובר בסדר ניוזילנדית הרי שכל הקאסט לא מוכר לצופה הישראלי הממוצע וגם בכך אני רואה נתון חיובי – מדובר בפנים רעננות שלא שרפו מסך, לפחות את המסכים שלנו. זו גם הסיבה שהתנגדתי כל כך לבחירתה של אדריאן פליקי לתפקיד Wonder Woman, משום שכאשר מתחילים סדרות קומיקס או "גיבורים" חדשות, צריך "דם חדש" על המסכים וברשת NBC ממשיכים לעשות שטויות ולא מבינים את העובדה הזאת.
נקודה נוספת שצריך לציין לגבי השחקנים היא, שבניגוד לסדרות "אמריקאיות" דומות הרי שהם נראים כשאר האדם. כלומר, לא מדובר בדוגמנים ודוגמניות, למרות שחלק מהנשים אשר מתארחות בסדרה נאות מאד לעין. עובדה זו גם מקנה להם מראה אותנטי.
אז, לראות או לא לראות ?
מדובר בסדרה טובה עם תסריט מעניין, אשר לקראת סוף העונה תופס תאוצה ונעשה מעניין יותר. הצופים שמחפשים עוד דרמה ראוותנית כמו בסדרות האמריקאיות, להם אני מציע שידלגו על הסדרה הזאת. אבל לצופים שמוכנים להיכנס ולראות דרמת גיבורים מעניינת, מעט ריאליסטית עם תסריט לא רע בכלל צפויה חוויה מעניינת. אני יודע שאני מחכה להודעת החידוש של הסדרה.

Share on Facebook

2 תגובות:

noa אמר/ה...

חוץ מבטלוויזיה,איך עוד אפשר לראות את הסדרה?היא נמצאת באחד האתרים לצפיה ישירה או להורדה?

Dudi אמר/ה...

מה השם העברי שהיית נותן לסידרה?