יום ראשון, 27 בפברואר 2011

פינת מענה לקוראים, והשבוע: כמעט מלאכים, Terra Nova, Chuck, Gossip Girl, The Good Wife, Glory Daze, Two And A Half Men, The Vampire Diaries ועוד...

אילנה פירסמה תגובה לכתבה שפירסמתי על סיכום הסדרה "כמעט מלאכים":
אתה צודק בכל מה שכתבת, למרות שלדעתי הם קצת הגזימו עם כל העיניין של המסע בזמן. העונה הכי טובה שלהם הייתה העונה השנייה, ואחר כך משהו התפקשש. הסדרה עדיין הייתה טובה ומוצלחת כבעבר, אבל היה נראה שכאילו חסר לה הקסם שהיה לה בעונה השנייה.


תגובה:
כבר ציינתי במספר כתבות את העובדה שהעונה השנייה הייתה הטובה ביותר שלה בכתבות קודמות, אבל גם בכתבה הזאת ציינתי ש "…צריך לציין שבעונה וחצי האחרונות חלה שחיקה קלה, בכל זאת מדובר בקרוב ל 600 תסריטים…".

מתן שאל לגבי הפרויקט Tera Nova:
מה עם טרה נובה ?

תגובה:
הפיילוט ישודר בחודש מאי, והעונה הראשונה תחל בחודש ספטמבר, עובדה זו כבר נקבעה.

גם השבוע הגיעה שאלה לגבי צ'אק:
תגיד לגבי הנתונים של צאק לחברות לא מעניין אם רואים אותה בtivo או באינטרנט כי זה מה שקורה שיש שעון קיץ איך הרשתות מחשיבות את הציפיות הללו.
תודה רבה ובלוג אחד הטובים בכלל.

תגובה:
קודם כל, תודה על המחמאה.
לגבי צ'אק, את הרשתות מעניין, בכל מה שקשור לרייטינג, רק נק' המדד. אפילו מספר הצופים הכללי לא מעניין אותם. הסיבה היחידה שאני מוסיף אותם בפרסום נתוני הרייטינג היא כי אנשים ביקוש זאת, אבל שוב, אין לכך ערך. לכן, גם ל Tivo או לצפיות דרך האינטרנט אין כמעט משקל. אני מניח שאם הרשת תהיה חלוקה בנושא והחלוקה תהיה 50\50 לביטול או לחידוש תהיה לכך משמעות, אבל גם כך המשמעות תהיה קטנה מאד. אני אומר זאת כבר מתחילת פרסום הבלוג: תביטו רק על נק' המדד של הסדרות.

השבוע נכנסה גם Gossip Girl לרשימת הסדרות שקיבלה שאלה:
מי זה הנסיך לואי ?!
זה הנסיך שהיה בתחילת העונה ?
ואני עדיין מקווה שזה דן ,כבר מהעונה הראשונה חשבתי שהם מתאימים (למרות שהם לא סבלו אחד את השני )

תגובה:
בתחילת העונה הרביעית, כאשר סרינה ובלייר היו בפאריס, הן הכירו את הנסיך והנהג שלו ויצאו לדייט כפול. השניים התחברו בשל אהבתם לאומנות. את תפקיד הנסיך לואי גילם הוגו בקר. לפני שעזבו את פאריז, היא הודתה בפניו שהיא לא יכולה לחיות בפנטזיה, אבל שאם הוא מעוניין בה, שיבוא לחפש אותה בניו יורק. והוא מגיע כבר בפרק שישודר ביום שני ה 28 בפברואר.

אלעד שאל, לגבי כוכבת סקראבס לשעבר:
באיזה סדרה שרה צ'אלק משחקת ?
תגובה:
שרה משחקת בקומדיה החדשה של רשת CBS בעלת השם Mad Love.

להלן התגובה השבועית (והנחמדה...) ל The Good Wife:
מדברים על זה שהפתיח של הפרק הנוכחי של THE GOOD WIFE, שבו יועץ יחסי הציבור היהודי הנכלולי רב עם ביתו אם היא תיסע לישראל, וחצי מהשיחה זה על "קיבוץ" ועל פלסטינאים מתפוצצים, גרמה לצופה האמריקאי הממוצע, דהיינו "הילי בילי" או "וייט טראש", פשוט לזפזפ הלאה. חבל, כי התסריט האיכותי של הסדרה, כמו קצב הצילום והעריכה, וכמובן הקאסט המרשים שעושה עבודה מעולה, שווים קצת יותר רייטינג. ממי שקשורה בקשרי משפחה עם תסריטאי יהודי די מוכר ומבוקש, זה ידוע שאסור לגרור את התסריט, עם כל הרצון לתחכום, לנישות של מדיניות חוץ או אקטואליה חוץ אמריקאית או מסורות תרבותיות של מיעוטים דתיים/אתניים אלא אם כן זה ממש פיקנטי או מתבקש.
עם כל זה, הרבה כבוד על האומץ, ההעזה והאיכות הבלתי מתפשרת של ההפקה והתסריטאים.

תגובה:
מה שציינת יכול להיות נכון, אבל צריך לשים לב למגמה הכללית ולא רק לנתוני השבוע. המגמה הכללית של הסדרה בעונה השנייה היא של ירידה. לצערי, זו מגמה שהולכת ומתגברת כמעט מדי פרק. זה לא רק עניין של נתוני פרק אחד או שניים.

מייקל שאל לגבי רשת PBS והסדרה Glory Daze:
מזו הרשת הזו והסדרה הזאת ? חח

תגובה:
מדובר ברשת כבלים אמריקאית (כמו USA ו AMC) וביקורת על הסדרה ניתן למצוא בכתבה הבאה:
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/12/glory-daze-6-1.html

אלעד שאל לגבי הסדרה "שני גברים וחצי":
d1d1 יכולים להעיף את צ'ארלי ולהביא במקומו שחקן אחר ?

והמשיך ושאל:
אז כן יהיו צילומים ב 28 ?

ושאלה נוספת מקורא\ת נוסף\ת:
אני מקווה שזה לא יקרה .למרות הבעיות עם שיין לדעתי הוא עושה את הסדרה כל כך טובה ואף אחד לא יכול להחליף אותו.
מה אתה חושב D1D1 ?

תגובה:
אני מניח שזה אפשרי ושלמפיקים יש תוכנית למקרה שהם יצטרכו לעשות זאת, אבל אחרי כל כך הרבה עונות, קשה לי להאמין שהיעלמותו של לא תורגש, כמו כן, בהפקה התבטאו יותר מפעם אחת שהם לא רוצים לעשות זאת, כך שהחלפתו של שין נראית כמעשה שלא עומד לקרות. במקרה שזה אכן יקרה, אני צופה ירידה גדולה בנתוני הרייטינג ושהסדרה לא תצליח לסחוב יותר מעונה או שתיים. כמו כן, תזכור כמה נלחמו בקיץ בהפקה להחתים את שין על חוזה חדש. נראה לי שבסופו של דבר כולם יחזרו לעונה נוספת, זו תהיה התאבדות מבחינת הקריירה מצד כל הצדדים (רשת, הפקה והשחקן) לא לעשות זאת.
כמו כן, לא יהיו צילומים ב 28 בפברואר. הסדרה סיימה את העונה הנוכחית שלה.

אלעד גם תהה לגבי ספויילרים שפרסמתי לגבי The Vampire Diaries:
אמרת שקלאוס יופיע בפרק 16, והוא לא הופיע,ואמרת באחד הספוילרים שדיימון ורוז ילכו לפגוש את הערפד סאבנט, ורוז בכלל מתה בפרק 13!!!!

תגובה:
כן. התכנון של ההפקה היה להציג את קלאוס כבר בפרק ה 16 אבל בגלל שלא הצליחו ללהק את הדמות כל לוח הזמנים השתנה.
לגבי דיימון ורוז. הידיעה הייתה שהם ילכו לערפד שהוא סאבנט (סוג של אוטיזם) ולא שקוראים לו "סאבנט". הספוילר פורסם בעיתון די מרכזי בארה"ב ואח"כ במספר אתרי תרבות וקשה לי להאמין שכולם טעו. לצערי, עוד לא הספקתי לצפות בעונה השנייה כך שאני לא יכול לדעת אם זה אכן קרה. במידה והספויילר שגוי אני מצטער.

להלן שאלה לגבי 2 סדרות, אנטומיה של גריי ו The Event:
היי. האם ידוע לך אם האנטומיה של גריי יצאו שוב לפגרה? ועוד דבר מתי יחזרו לשדר את הסדרה האירוע ?

תגובה:
ברור ש"האנטומיה של גריי" יוצאת לחופשה. למעשה, היא שיידרה ביום חמישי האחרון את הפרק האחרון לפני היציאה לחופשה. ביום חמישי הבא ישודר הפרק Disarm בשידור חוזר.
The Event חוזרת ב 7 במרץ.

מייקל שאל לגבי הסדרות שיוצאות לחופשה:
לא הבנתי את הקטע, כל הסדרות יוצאות לפגרה של חודשיים מרץ-אפריל עד מאי, על מה ולמה?
רק הסתיימה לה הפגרה של דצמבר, כבר עוד פגרה ?
יומני הערפד, הוואי 5-O וכל שאר הסדרות..

תגובה:
כבר הסברתי שיש פחות או יותר כ 36 שבועות של עונת החורף ורק 22 פרקים (בדרך כלל) לעונה. לכן, הסדרות יוצאות מדי מספר שבועות לחופשה בה משודרים שידורים חוזרים. במידה ולא היו עושים זאת, העונות היו מסתיימות באיזור חודש ינואר-פברואר ולא באפריל-מאי.

שאלה נוספת לגבי הסדרות של רשת ה CW הגיעה מטולי:
כמה שאלות:
יומני הערפד ושאר התוכניות של הCW הולכות לצאת לעוד פגרה ,קראתי שפרק 17 ישודר רק ב7.4 פשוט. וGlee גם יוצאת לפגרה.
עוד שאלה קראתי שהולכים לעשות סרט לספר גוף מארח ,של סטפני מאייר מי שכתבה את דמדומים אבל הוא הרבה יותר יפה מדמדומים ,אתה יודע אם זה באמת נכון? מתי הוא הולך לצאת ?ומי הולך לשחק בו?
תודה רבה

תגובה:
לפי מיטב ידיעתי, הסדרות יומני הערפד ו"ניקיטה" אכן עומדות לחוות הפסקה נוספת עד ה 6 באפריל ואז ישדרו פרקים חדשים מדי שבוע ללא חופשה נוספת עד תום העונה. אבל שאר הסדרות של רשת ה CW עומדות לשדר פרקים חדשים בשבוע הבא.
Glee יוצאת לחופשה של שבוע בלבד ותחזור ב 8 במרץ בפרקים חדשים.
לגבי הסרט. אני חושב שהכוונה היא ל The Host. בכל מקרה, מאייר טענה כבר ב 2009 שעובדים על הסרט, אבל דבר לא קרה עד עתה. מצוין שתאריך היציאה שלו הוא שנת 2012 אבל עדיין לא לוהקו שחקנים.

להלן שאלה מקיפה על מספר סדרות שקיבלתי במייל:
היי אחי מה המצב? קודם כל אני רוצה להקדים ולומר שאני מאוד מאוד נהנה מהבלוג שלך ומשתדל לקרוא אותו באופן קבוע.
כצופה מושבע של הרבה סדרות טלוויזיה בעצמי אני לפעמים חולק עליך בנוגע לדעות אישיות על סדרות אבל המידע שלך הוכיח עצמו כמדויק. ועל כך: כל הכבוד!
הנה לשאלות שלי: בעיקר בנוגע לתאריכי וחידושי סדרות. אני ישמח לתשובה.
האם הלקטס וניקיטה מחודשים לעונה נוספת?
האם הסדרה מטרה אנושית נגמרה או שרק העונה השנייה או שגם לה יש המשך? היה 13 פרקים ורייטינג נמוך ובד"כ בכזה מצב הסדרה מתבטלת...
הסדרה פרקים עם מאט לה בלאנק תוכננה כעונה של שש פרקים. האם נגמרה העונה הראשונה והאם תהיה עוד עונה?
כמה פרקים הולך להיות בעונה של מר סאנשיין (מת'יו פרי)?
יש כבר תאריך לחידוש העונות של:
עירוני בלו מאונטיין.
פרשיות סמויות.
העונה השמינית והאחרונה של הפמליה?
והאם העוקץ ושקר לי חודשו לעונות נוספות ואם כן מתי הם יחזרו?
אני מצטער שאני מפיל עליך את כל השאלות שלא מצאתי להם תשובה בנוגע לתאריכי סדרות. תענה על מה שאתה יכול ואל תענה על מה שאתה לא :-)
ושוב תודה על הבלוג הנהדר שעונה על הרבה שאלות שלי מספק הרבה ידע וגם מידי פעם מעצבן, כמו: בבילון 5 מקום ראשון? באמת?:-) תודה אחי על כל העבודה ותמשיך ככה!

תגובה:
ראשית, אני שמח שאתה נהנה מהבלוג.
לגבי הלקטס, ניקיטה מטרה אנושית ושקר לי. מחר אפרסם את לוח ההערכות המעודכן שלי לעונת החורף הבאה של הרשתות האמריקאיות וארבעת הסדרות יקבלו את הניתוח המעודכן. רק עוד יום לחכות לכך...
לגבי Episodes, הסדרה תוכננה ושידרה 7 פרקים לעונה הראשונה שלה, וכן, העונה הסתיימה ביום ראשון האחרון. הסדרה חודשה לעונה שנייה.
לגבי מר. סאנשיין. למיטב ידיעתי, הסדרה קיבלה את משבצת השידור שלה עד ה 6 באפריל. ב 13 באפריל "קוגר טאון" חוזרת ואז יש 2 אפשרויות: או שהסדרה תקבל 13 פרקים לעונה, כמו כל סדרת אמצע עונה (צריך לזכור שבערב יום רביעי הרשת משדרת שידור חוזר של הסדרה Modern Family כך שהיא יכולה לשבץ את 2 הסדרות באותו ערב), או שברשת ABC יחליטו לבטל את הסדרה אחר ש"קוגר טאון" תחזור. נכון לעכשיו, העונה הראשונה שלה מסתיימת ב 6 באפריל.
לגבי עירוני בלו מאונטיין. אין עדיין ידיעות מהרשת לגבי עונה נוספת. ובמקרה של הסדרה הזאת, היעדר חדשות דווקא מסמל על חדשות רעות. אבל עדיין צריך לחכות בסבלנות להחלטה הרשמית (אל תפתח ציפיות). מצד שני, ישנם אתרים מסוימים בארצות הברית אשר גורסים שיש עונה שלישית ובה יתווספו לפחות 2 דמויות נשיות חדשות, אז אי אפשר עדיין לדעת.
פרשיות סמויות אמורה לחזור בחודש יולי 2011.
העוקץ אמורה לחזור בחודש יוני 2011.
לגבי "בבילון 5". אני עדיין עומד בדעה שלי שמודבר בסדרה הטובה אי פעם.

שאלה נוספת שהגיעה במייל הייתה ספציפית ל"עירוני בלו מאונטיין":
אחי יש כבר הודעה אם הולכים לעשות עונה 3 של עירוני בלו מאונטיין?


תגובה:
כפי שציינתי בתשובה הקודמת, אין עדיין הודעה רשמית או אפילו הדלפה לגבי עתיד הסדרה, רק שמועות.

סדרה חדשה קיבלה שאלה, Fairly Legal:
שלום D1D1
האם צפית באיזשהו פרק של הסדרה Fairly Legal?
אני שוקלת אם להתחיל לצפות, בעיקר בזכות השחקנית החביבה עלי מימיה ב-Life, אבל אם הסדרה בדרך לביטול, נראה לי שאני אוותר.
ברור לי שאין לך דעה מקיה אחרי מספר מועט כל כך של פרקים, אך אשמח לשמוע את דעתך, על הסדרה עצמה, ועל סיכוייה.
תודה

תגובה:
לצערי, מפאת חוסר זמן ישנן סדרות שלא יצא לי עדיין לראות, הסדרה הזאת נמצאת ברשימה הזאת. אני יכול להבטיח לך דבר אחד: אני אצפה בה, אבל סביר להניח שרק לאחר שהיא תסיים את עונתה הראשונה (שודרו עד כה 6 פרקים, כך שנותרו עוד 5 פרקים עד תום העונה). וכן, גם אני אוהב את השחקנית.
לגבי עתידה, נכון לעכשיו, אין ידיעות או אפילו לחשושים מצד הרשת לגבי עתידה. מבחינת נתוני הרייטינג שלה, מדובר בנתונים בינוניים (היא מסתובבת סביב 1.0 נק' מדד ו 3.5 מיליון צופים), אבל זה צפוי עבור סדרת כבלים שמשודרת בעונתה הראשונה החל מסוף חודש ינואר. לדעתי, היא תקבל עונה שנייה אבל עדיין מוקדם לקבוע סופית.

ולסיום הערה:

מחר אפרסם את לוח ההערכות המעודכן שלי לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונה הבאה.

Share on Facebook

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כרגיל: פינה מושקעת ומעניינת! תודה! מחכים ללוח ההערכות המובטח!!

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה לך

אלעד אמר/ה...

תודה על ההשקעה

צפייה ישירה אמר/ה...

סדרה מעולה