יום שני, 27 בדצמבר 2010

Glory Daze – עונה ראשונה, פרקים 6-1: היינו ב"סרטים" דומים וטובים יותר.


חשבתם מה יקרה אם יאחדו את הסדרות Greek ו Blue Mountain State ? מסתבר שברשת TBS החליטו לבחון את הקונספט הזה בסדרה החדשה שלהם. הסדרה Glory Daze מספרת את קורותיהם של 4 תלמידים חדשים שמגיעים לאוניברסיטה. אחד מהם לומד להיות רופא, השני על מלגת ספורט, השלישי לחוץ עם עתיד בעסקים והרביעי יהודי נמוך קומה שרוצה ליהנות מחוויות הקולג'. הארבעה חוברים יחדיו והופכים להיות מועמדים לבית האחווה השערורייתי ביותר באוניברסיטה. אה כן, יש גם אלמנט קצת שונה משאר סדרות וסרטי הקולג'ים בעת האחרונה – אירועי הסדרה מתרחשים בשנות השמונים, שנת 1986 ליתר דיוק.
כבר ציינתי בכמה מקומות, שלפי דעתי, וכמה שינסו לשכנע אותי אנשים הם לא יצליחו בכך, הסדרה Greek היא סדרת הנוער הטובה ביותר שצצה בשנים האחרונות. ולכן, הניסיון לייצר סדרת קולג'ים נוספת די גרם לי להגיע בעיניים פקוחות בשעה שצפיתי בששת הפרקים הראשונים של הסדרה.
הבעיה הגדולה של הסדרה היא: כמה כבר אפשר לחדש ? הוכחה ניצחת לכך היא ההידרדרות של Blue Mountain State לאחר עונה ראשונה לא רעה בכלל, לסדרה שכמעט ולא ניתן לצפות בה ככל שעונתה השנייה מתקדמת. ואכן, גם בסדרה הזאת יש לנו את הגיבור, אשר מאוהב בנערה תפוסה (מישהו אמר קאפי וקייסי מ Greek ?), יש לנו את הדמות הלחוצה (כמו הדמות של אואן צ'יימברס מ Greek?) ועוד...
גם חלק מהסיפורים לא ממש חדשים, כגון הסיפור אודות היום של האבות וילדיהם, אשר גורם לגיבור ולאביו להתאחד בהבנה שהנער צריך לקחת אחריות על מעשיו ולהחליט לבד את דרכו, או את האחראי שבא לבדוק אם חברי האחווה עומדים בתנאים להמשיך ולהחזיק את הרישיון לאחווה. ועוד...
בעיה נוספת היא שבניגוד ל Greek לשחקנים הראשיים בסדרה כמעט ואין כריזמה. בכך הם מזכירים את השחקנים הראשיים בחידוש ל 90210. קלי בלאטץ, אותו ראינו בסדרה "ארון סטון", לא מצליח להחזיק את הסדרה כגיבור הראשי שלה, בניגוד לסקוט מ פוסטר כקאפי בסדרה Greek או דארן ברוקס כאלכס מורן בסדרה Blue Mountain State. לפי דעתי, אין לו מספיק נוכחות כשהוא נמצא על המסך. גם ג'וליאנה גויל, אשר מגלמת את קריסטי, היא ממש לא לא ספנסר גראמר, אשר מגלמת את קייסי ב Greek.
מה היתרון של הסדרה ?
מדובר בסדרת קולג'ים סטנדארטית ולכן אולי בכך היא תמצא לעצמה את הקהל שהסדרות הללו מוצאות לעצמן בדרך כלל, אבל, בניגוד ל Blue Mountain State, הסדרה הזאת הרבה פחות קיצונית ולכן אורח החיים שלה יכול להיות ארוך יותר.
לסיכום, מדובר ברעיון קצת משומש, מלבד העובדה שהאירועים מתרחשים בשנת 1986, עם סיפורי קולג' די מוכרים ותסריט מאד בינוני. אולי חובבי סוג הסדרות הללו יאהבו גם את הסדרה הזאת, אבל אני לא מצאתי בה משהו מיוחד. אולי אתם תבחינו במשהו שאני לא הצלחתי.
בהצלחה.

Share on Facebook

אין תגובות: