יום שני, 21 בפברואר 2011

בוודאי שמתם לב ש...


רבים מהצופים מוטרדים מהרייטינג הנמוך בשבועות האחרונים של הסדרה "צ'אק", ואכן מדובר בנתונים נמוכים. אני לא רוצה להפחיד את הצופים, אבל הבעיה של "צ'אק" עומדת להיות קשה עוד יותר. הסדרה צריכה לנצח את "תסמונת שעון הקיץ". בעונה שעברה חזינו בכך בצורה מובהקת, כאשר לאחר נתונים סבירים בחלק הראשון של העונה, בשבוע שארה"ב עברה לשעון קיץ הנתונים של "צ'אק" צנחו ובצורה מיידית. דרך אגב, לא רק הנתונים של "צ'אק" צנחו, אלא כמעט של כל הסדרות ששודרו בשעה שמונה בערב. הסיבה לכך נעוצה, שבשל העובדה שבארה"ב זוכים לשעת שמש נוספת, הם מאחרים לשוב הביתה ולצפות בסדרות בשעה 8 ומצטרפים לצפייה בטלוויזיה בשעה מאוחרת יותר. במקרה של "צ'אק" עובדה זו תהיה מכרעת, משום שירידה נוספת בנתונים שלה תציב אותה כמעט בוודאות במשבצת של ביטול, ולא ישאירו למנהלי הרשת שיקול דעת. אני מקווה ש"צ'אק" תעמוד במשימה. כמו כן, סדרה נוספת של רשת NBC שצפויה בפני גורל דומה היא Community, מעניין גם איך התסמונת הזאת תשפיע עליה.

אני יודע שמדובר באיחור של 3 שנים, אבל רק בימים האחרונים נחשפתי לכך, אז לכל הצופים שכבר נחשפו לקובץ הווידאו הזה אתם יכולים לדלג על הידיעה. בימים האחרונים, הצלחתי להבחין שהעלו פאנל איחוד משנת 2008 של הסדרה "באפי ציידת הערפדים" ל Youtube. בפאנל השתתפו כמעט כל כוכבי הסדרה (למעט אליסון האניגן – "ווילו", ודיוויד ברונזה – "אנג'ל" וכולל שרה מישל גלר הנהדרת). מדובר בפאנל של קרוב לשעה וחצי בשמונה חלקים ולמעריצי הסדרה מדובר בקטע חובה. מהפאנל ניתן להבחין עד כמה הכותבים וגם ג'וס ווידון (האיש מאחורי הסדרה) העריצו ואהבו לעבוד עם שרה מישל גלר, כמו כן היה נחמד לראות עד כמה סת' גרין (גילם את אוז בעונות 4-2) בעל חוש הומור נהדר וכמעט כל משפט שלו הוא פאנץ'. גם ניקולאס ברנדון (זאנדר בשבילכם) בעל חוש הומור מפותח. מעריצי הסדרה שלא זכו לראות את הפאנל, רוצו לראות !!!

לאחרונה מתרבה השימוש בסלבריטאים ושחקנים ידועים בסדרות טלוויזיה. כבר ציינתי יותר מפעם אחת שאני לא אוהב את האלמנט הזה ולאחרונה קיבלתי עדות אחת שתמכה בי ב"מאבק שלי" ועדות אחרת שהוכיחה לי שלא תמיד השימוש הזה בסלבריטאים ושחקנים אורחים ידועים בסדרות הינו אקט שלילי. המקרה, שאני חייב לציין שהוא יוצא דופן, בעיקר בשל העובדה שמדובר בשחקן אדיר, הוא הופעת האורח של מייקל ג'יי פוקס בסדרה The Good Wife. מדובר באחד הגדולים שהוליווד הצמיחה מאז ומעולם, והעובדה שאנו זוכים לראות אותו על המסך הקטן, גם לאחר שאנו יודעים שהוא חלה במחלת הפרקינסון, היא פשוט נס וחוויה לכל צופה. פשוט שחקן ענק. להקליט ולשמור, משום שאני לא יודע עד מתי נזכה עוד לחזות בו. הוכחה לא נכונה לשימוש בסלבריטאים או שחקנים אורחים הגיעה מהסדרה "איך פגשתי את אמכם". אני יודע שרבים לא יאהבו את ההודעה הבאה שלי, אבל כך אני חושב: ראשית, ג'ניפר מוריסון בתור זואי נראית כליהוק רע, היא לא מתאימה לסוג הסדרות הללו ולעיתים קרובות היא נראית כמו נטע זר על המסך, לא כל שחקן או שחקנית מתאימים לשחק כל תפקיד. נקודה שנייה היא, שלפני כשבועיים שודר פרק בו כיכבה הזמרת קייטי פרי להופעת אורחת. אז נכון, הניסיון הקודם עם בריטני ספירס עבד, אבל הפעם ניתן לומר שמדובר בכישלון טוטאלי. היא לא יודעת לשחק, וחוץ מהעובדה שניסו כל הזמן להבליט את החזה הגדול שלה, לי ההופעה שלה נראתה גרועה. שוב, מדובר רק בשתי דוגמאות מהעת האחרונה, אבל כל מי שצפה בסדרות באופן שוטף מבחין בשימוש הנרחב בשחקנים אורחים בעלי שם – אני עדיין לא אוהב את זה.

5 פרקים מתוך 6 עברו על הסדרה המקדימה ל"ספרטאקוס". צר לי להגיד לומר זאת, אבל זו הייתה אכזבה קשה מבחינתי. מדובר בירידה חדה מאד לעומת "ספרטאקוס". בעוד ש"ספרטאקוס" סיפרה סיפור מעניין (והיסטורי, עם מעט שינויים) הרי שנדמה כי Spartacus Gods Of The Arena נראית כקשקוש אחד גדול. הסיפור משעמם ולעוס, וכמעט מההתחלה נראה כי הסדרה הייתה אמורה למלא חלל שנוצר לרשת בעקבות מחלתו של גיבור הסדרה. התסריט גרוע ולא מעניין וממבט ראשון (ושני ושלישי...) נראה גם כי הסדרה הפכה כמעט לסדרת פורנו רך. נראה לי שרבים מהצופים פשוט מחכים שהדיאלוגים ייגמרו והסקס יתחיל. וזה למעשה מה שיש בסדרה הזאת. לא יותר מכך.וזה חבל מאד, משום ש"ספרטאקוס" הייתה דווקא סדרה טובה. מעניין יהיה לראות אם העונה השנייה שלה תהיה דומה באיכותה לעונתה הראשונה, או לזבל שמודגם היום בדמות הסדרה אשר מבחינה כרונולוגית של האירועים קודמת לה.

לפני מספר ימים עלתה העונה החמישית של הישרדות בישראל. עכשיו, את האמת: למי באמת אכפת לראות קבוצה של אנשים מבצעים משימות על האי ? מה לעזאזל ניתן להשיג באמצעות הצפייה בזבל הזה ? אז נכון, חלקם (ובעיקר חלקן) נראים נהדר בבגד ים, אבל בכל זאת, מדובר בזבל טלוויזיוני מהשורה הראשונה. אני תמה כל פעם מחדש עד לאן אנשים יכולים לרדת ברמה. לא מספיק שאנו נאלצים לראות את הזבל שנקרא "האח הגדול", בחודשים הקרובים ניאלץ להתמודד עם עוד שעות של ריאלטי מעצבן בפריים טיים. את "כוכב נולד" אני עוד מוכן לקבל, ולאור החודשיים האחרונים גם "היפה והחנון" נראית לי סבירה משום שמדובר בבידור לא רע בכלל, אבל "הישרדות" ובעיקר "האח הגדול" מייצגות, לפי דעתי, את כל מה שרע בטלוויזיה. מוזר איך הם מגיעים ל 40% רייטינג. איך אמר שלום חנוך בשירו "מחכים למשיח": "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם". זו בדיוק ההרגשה שלי בנושא זה.

אני לא יודע למי מהצופים הישראלים יצא לזפזפ לערוץ הבידור הישראלי ולהבחין, כי מדי ערב משודר שם מצעד יומי בנושא סלבס. הרעיון היה נחמד וחשבתי שניתן יהיה לצפות בו לאורך זמן, אבל מתברר שיש בו כמה אלמנטים שמעצבנים אותי. קודם כל, בעונה הקודמת של המצעד הדמות שהנחתה אותו הייתה דפנה לוסטיג. לפי דעתי, לוסטיג עשתה עבודה נהדרת והכימיה בינה לבין הפאנל בין 2 האנשים היה טוב. בעונה הנוכחית החליפה אותה קריינית אחרת. הבעיה היא שכמעט כל הזמן הפנים שלה קפואות וגם כאשר היא צוחקת נראה לך שפניה נשארות קפואות, לרוב זה נראה עצוב אבל לפעמים זה כמעט מפחיד. כמו כן, מבחינת הפאנל, אני לא מבין מדוע מרשים למאיה בצלאל לקבל זמן מסך. לראות אותה על המסך זה לא לראות גרסה מוקטנת של עינב בובליל. אף אחד לא לימד אותה שכאשר מגיעים לטלוויזיה צריך לשמור קצת על טאקט והופעה טובה ? שלא צריך להתנהג כאילו אתה מדבר עם החברים שלך אלא בצורה קצת מנומסת ? ונקודה שלישית, מבחינת הפאנל הגברי, בעונה הקודמת ניסן שור היה אחד מהפאנליסטים הגבריים, אשר התחלף עם שי פרץ מדי פעם. שור הביא קצת תיחכום לתוכנית, וראו איזה פלא, דווקא הוא לא חזר לעונה הנוכחית ופרץ מופיע כמעט בכל ערב. במקום שהתוכנית תשתפר היא הלכה אחורה. חבל, היה לה פוטנציאל.


Share on Facebook

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תגיד לגבי הנתונים של צאק לחברות לא מעניין אם רואים אותה בtivo או באינטרנט כי זה מה שקורה שיש שעון קיץ איך הרשתות מחשיבות את הציפיות הללו.
תודה רבה ובלוג אחד הטובים בכלל.