יום ראשון, 27 בפברואר 2011

בוודאי שמתם לב ש...


סוף סוף מצאתי משהו טוב בסדרה Glee. כבר ציינתי שלפי דעתי ההתייחסות לסדרה היא יותר בגלל הבאז שהיא מייצרת ופחות בכלל האיכות שלה, אבל בפרק האחרון ששודר אהבתי ביצוע של שיר אחד, ביצוע שיכול היה אפילו לצאת כסינגל לכל דבר. אני מתכוון לביצוע של רייצ'ל ובליין ללהיט משנת 1981 של להקת Human League, להיט אשר נקרא Don't You Want Me Baby. לכל מי שלא יצא עדיין לצפות בפרק אני ממליץ לשים לב במיוחד לשיר הזה. הכוונה שלי היא לא לביצוע על המסך, אלא לביצוע מבחינה ווקאלית. הם לקחו את השיר המקורי והכניסו לו קצב אשר מתאים לימינו. חבל רק שקיצרו את השיר בכמה מקומות. אני מקווה שב CD שהם יוציאו יכניסו את הביצוע לשיר הזה במלואו. אל תגידו שאני לא מפרגן כשצריך...

הפרק של Community ששודר לפני כעשרה ימים בו חזינו בפירס מנסה לשחק משחקי מוחות עם שאר החבורה כשהוא שוכב, כביכול על ערש דווי בבית החולים, היה הפרק הטוב ביותר של הסדרה עד כה העונה. הפרק הזה גם הוכיח עד כמה הסדרה הזאת היא סדרה טובה. טלוויזיה במיטבה. לגבי Community, אני שומע קולות של צופים אשר טוענים שהרייטינג הנמוך של הסדרה מקורו בתחרות של הסדרה מול שני ענקים כדוגמת The Big Bang Theory ועתה גם "אמריקן איידול". לצופים הללו אני אומר: אתם טועים. אני מצטער לומר זאת, אבל בדומה ל"צ'אק", הסדרה הזאת יצרה לעצמה קהל בסיס שנתוניו תמיד יהיו בין 1.8 ל 2.1 נק' מדד. יכולים להיות "פיקים" של מספר שבועות, אבל הסדרה לעולם תישאר בטווח הזה של הנתונים. קהל חדש לסדרה ? לצערי, זה כבר לא יקרה. למרות, שמדובר בסדרה איכותית.

השבוע הגיע לסיומה העונה השנייה של הסדרה Royal Pains ולצערי ההתלהבות הראשונית שלי מהסדרה הייתה מוקדמת מדי. לאחר שידור של שמונה עשר פרקים בעונה השנייה ניתן לומר שהסדרה צריכה להסתפק ב 13 פרקים לעונה. כמו כן, היא צריכה להיות משודרת רק בקיץ. סדרות מהסוג הזה (חוף, קלילות....) הן לתקופה מסוימת בלבד. לא מדובר בסדרה כדוגמת Monk או White Collar, אשר שידור החצי השני שלהן בעונת החורף הוא מובן, בניגוד אליהן Royal Pains קצת איבדה את המומנטום בחצי השני של העונה, אשר היה בבירור פחות טוב מהחצי הראשון שלה, אולי גם בגלל שבששת הפרקים האחרונים שלה היא נראתה "כבדה" הרבה יותר (אולי גם בגלל ששודרה בעונת החורף). לצערי, לא נראה לי שברשת USA יבצעו את ההצעות שלי וגם בעונה הבאה שלה נראה אותה עם הזמנה ל 16 עד 18 פרקים ומחולקת לעונת קיץ ועונת חורף. הלוואי ואתבדה.

כדאי לשים לב למגמה העונה של הרשתות בכל הנוגע לחידוש סדרות. רבים בוודאי זוכרים שבשנה שעברה מרבית הרשתות בארה"ב כבר הודיעו, פחות או יותר, אילו סדרות יזכו לעונה נוספת. מלבד סדרה אחת או שתיים שברשת התלבטו לגביהן, בהפקות של מרבית הסדרות כבר ידעו על גורלן עוד לפני שהעונה הסתיימה. העונה, מלבד רשת ABC כמעט כל הרשתות לא אישרו סדרות לעונה נוספת. נכון, רשת FOX אישרה את "לגדל את הופ" , NBC את 30 רוק ו CBS את NCIS ו The Big Bang Theory (אני לא מתייחס לסדרות האנימציה של פוקס שחידושן הוא כמעט מובן מאליו), אבל אלו טיפות בים לעומת שלל הסדרות, אפילו אלו עם הנתונים הגבוהים, אשר לא זכו להודעת חידוש. יש לכך מספר סיבות, כאשר העיקריות שבהן הן מהפכות שעומדות לעבור אותן רשתות. רשת ABC צפויה לעלות לא פחות משבע שעות של סדרות חדשות בעונה הבאה !!!, רשת NBC גם היא תעלה בין 5 ל 7 שעות של סדרות חדשות !!! ורשתות FOX, ה CW ואפילו רשת CBS צפויות להעלות בין 2 ל 4 שעות חדשות. תוסיפו לכך את העובדה שחלק מהסדרות מנהלות מו"מ כספי לעונה הבאה עם הכוכבים שלהם ועם הרשת ("האוס" ו"עקרות בית נואשות" הן רק דוגמא לכך) ותקבלו אי ודאות כללית.

אחת הקומדיות הטובות ביותר של השנה, לפחות לפי דעתי, היא Outsourced. מדובר בקומדיה, שהיא לא קומדיית אולפן ("סיטקום"), אשר מעלה על שפתיי חיוך לכל אורכה. חבל מאד שברשת NBC לא יודעים לטפל בסדרות טלוויזיה, אפילו אם הן סדרות טובות. ברשת לקחו את הסדרה החדשה הטובה ביותר שלהם השנה והורידו לה את הרייטינג בכמעט 50% ברגע שהעבירו אותה לשעה 10 וחצי בלילה והפכו אותה עתה למועמדת לביטול. רצוי גם לשים לב לשחקן פארווש צ'נה, אשר מגלם את גופטה. לפי דעתי, מדובר בשחקן מעולה אשר משחק דמות פנטסטית, אשר כמעט מדי פרק מזכירה לי את המשקל שהכניסה הדמות של קריימר לסדרה "סיינפלד". למי שלא יצא לראות את הסדרה רוצו לראות, אולי כאשר העונה תסתיים זה כבר יהיה מאוחר מדי. הלוואי ואתבדה.

בשבועיים האחרונים העלו באוסטרליה 3 סרטי טלוויזיה במסגרת המותג Underbelly. בסרטים הללו מדובר במאבקם של שוטרים נגד פושעים באוסטרליה. הסרט הראשון, Tell Them Lucifer Was Here מספר את המאבק של המשטרה במשך למעלה משנתיים בכדי למצוא את הרוצחים של שני שוטרים בסוף שנות התשעים. הסרט, למי שלא ראה, היה חלש מאד ודי בייש את שם המותג. הסרט נגרר ונראה עייף מאד. הסרט השני נקרא Infiltration והוא מספר את סיפורו של הבלש לשעבר קולין מקלארן, אשר ביחד עם קולגה שלו, בלשית זוטרה, הצליחו להפיל משפחת מאפיה, אשר עסקה בסמים. הסרט הזה דווקא היה טוב יותר, ודווקא הוא בניגוד לקודמו, נראה היה כמתכון למיני סדרה והייתה קיימת תחושה שלאחר התחלה ואמצע טובים מאד של הסרט, החלק האחרון שלו (ההפלה עצמה והמשפט) קיבלו משקל קטן מאד בסרט. רק 83 דקות הסרט קיבל ולפי דעתי יכלו למתוח אותו לכיוון השעתיים ויותר. הסרט השלישי, The Man Who Got Away, מספר את סיפורו של דיוויד מקמילן, סוחר סמים אוסטרלי נודע, אשר נודע בחוכמתו הרבה ובכך שהצליח לברוח מבתי כלא, אבל גם שילם מחיר כבד בשל מעשיו. הסיפור מרתק, אבל גם הסרט הזה, כמו הראשון, נראה היה שכתוב בצורה לא טובה, אולי בשל העובדה שהוא היה דל תקציב. חבל. מדובר בסיפור מרתק.


Share on Facebook

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מסכימה לגמרי לגבי OUTSOURCED. סדרה נהדרת שנדחקה למשבצת שידור גרועה. לגבי קומיוניטי-יש לה לדעתי פוטנציאל לקהלים נוספים. סדרה מקורית שלא רואים הרבה כמוה היום.

mip אמר/ה...

לגבי community -
יכול להיות שהסיבה היא שעת השידור? יכול להיות שזה הומור מתוחכם מדי לשעה שמונה בערב (שעדיין יש סיכוי שהילדים ערים?)
כי זה הומור לא פשוט, שמתאים בדיוק לשלב שבו נמאס לך מהיום הארוך הזה ואתה נשפך על הספה. אבל שמונה בערב זה עוד לא הזמן הזה.

^^ אמר/ה...

אתה יכול להסביר מה ההבדל בין סדרה שמשודרת בחורף או בקיץ? לפי מה אתה אומר שהסדרה *** הייתה מצליחה אם היא הייתה בקיץ וכו'...

נהנתי לקרוא :) מחכה לפרסום של מחר

אנונימי אמר/ה...

תחפש ביוטיוב את בשיר הוא הופיע בגרסה המלאה .
לגבי community זהו סידרה שאו שאתה אוהב או שאתה סובל ( אני בחלק של האוהבים ) כי יש אנשים שלא מבינים אותה .
OUTSOURCED סידרה מצחיקה אבל יש לה עליות וירדות בין הפרקים יש פרק טוב ולאחר מכן שני פרקים לא כולכך וגם לא מובן לי למה השעה המאוחרת .

ניר אמר/ה...

הופתעתי קצת ממה שאמרת על "Outsourced". בתחילת העונה, הייתה הרגשה של "זה לא ממש מומלץ" מצידך (התעסקת בזה בפוסט, בו סיכמת את ארבעת הפרקים הראשונים).

אני מרגיש שהפרקים הראשונים היו יותר טובים והאחרונים קצת פחות... יכול להיות שאני מרגיש את זה בגלל שאת תחילת העונה ראיתי ברצף ואילו את עשרת הפרקים האחרונים ראיתי על פי תאריכי השידור שלהם בארה"ב...

עוד אהבתי לקרוא את דעתך על "קומיוניטי". ייתכן ולסדרה אכן יש קהל נאמן, אבל אין לי ספק שזו הייתה הקלה אם היא לא הייתה מתמודדת מול שתי החזקות שהזכרת.

אני מקווה שאת שתי הסדרות הללו יחדשו (בעיקר קומיוניטי, אם כי גם ל-"Outsourced" מגיע עונה נוספת. בעיקר אל מול הנתונים הגבוהים בחלק הראשון של העונה. הרשת פשוט הרסה אותה במו ידיה).