יום שני, 14 בפברואר 2011

בוודאי שמתם לב ש...


בשבועות האחרונים הרייטינג של הסדרה צ'אק נמצא בקרקעית. רבים חושבים שהסיבה לכך נעוצה בתקציב הנמוך של 11 הפרקים האחרונים של העונה. לדעתי, זו לא הסיבה המרכזית והיא נעוצה יותר במצבה של רשת NBC מאשר באיכותה של הסדרה. לסדרה יש קהל שנתוניו נעים בין 1.7 ל 2.1 נק' מדד לאורך כל העונה ובשבועות האחרונים הנתונים מצביעים על 1.7 נק' מדד. לדעתי, צריך לשים לב שלמעט פרק החזרה של הסדרה מחופשה, הזמן בה הצופים ממש רצו לחזור ולראות את הסדרה לאחר תקופה כה ארוכה של הפסקה, חלה ירידה בנתונים. מנגד, בתקופה הנוכחית גם סדרות הכבלים צוברות קהלים עם רשתות כגון Showtime ובמיוחד ABC Family. וזאת מלבד חזרת כל הרשתות לשדר פרקים חדשים של הסדרות שלהם. והיות שרשת NBC נמצאת במקום ה 4 מבחינת רשתות הברודקאסט, צ'אק פשוט נמצאת בנחיתות. וכן, 11 הפרקים של העונה של צ'אק אכן יהיו פחות טובים.
רשת NBC ניסתה להשיק לוח חדש וחלקו היה "יום חמישי החדש". בטור הקודם שלי טענתי שהלוח לא ממש נחל הצלחה ואני עדיין עומד במילה שלי. היו קוראים שניסו להראות את הממוצע של הפרקים מאז עליית הלוח החדש בכדי להצביע על עלייה ב 0.1 של רוק 30 ו Community. אבל אתם צריכים לדעת איך לקרוא את הנתונים. כולם מסכימים ש Perfect Couples נכשלה, ש Outsourced נפלה חזק מאד בנתונים שלה וש The Office ממשיכה לנפק נתונים גבוהים. נשארנו עם 3 סדרות. אבל בכדי לראות עד כמה אפקטיבי הלוח החדש צריך להשוות אותו אל מול לוחות מלאים של הרשתות הגדולות ואת זה ניתן היה לראות בשבועיים האחרונים. והנתונים הללו מצביעים בבירור ש Community ורוק 30 עם נתונים גרועים, ו Park & Recreation עם אותם נתונים, פחות או יותר. ולכן הגעתי למסקנה, שאני עדיין עומד מאחוריה, הלוח החדש של הרשת לא שינה דבר.
ביום רביעי הלכה לעולמה הסדרה Friday Night Light. אחרי חמש עונות ניתן בהחלט לציין, שמדובר באחת הסדרות האיכותיות שניתן היה למצוא בשנים האחרונות על המסך. אבל צריך לציין, כי למרות שמדובר בסדרה טובה ניתן להבין מדוע היא לא הצליחה ברשת NBC. מדובר בסדרה שמתאימה להיות סדרת כבלים ולהיות משודרת בתקופה מסוימת (תקופת עונת הפוטבול). ברגע שניסו לשדר אותה בתקופה אחרת היא איבדה מהייחודיות שלה לאחר העונה הראשונה, אשר הייתה מיוחדת בגלל שנכתבה בעקבות ספר שיצא לאור. החל מהעונה השנייה והלאה הכתיבה עברה לתסריטאים ולמרות שנשארה באיכות גבוהה, הכיוונים אליה יצאה הסדרה מנעו ממנה להצליח בגדול. וחוץ מזה, כמה פעמים אפשר לראות קבוצה מנסה לזכות באליפות ?
השבוע עולה לשידור הספין אוף של Criminal Minds עם נקודה חיובית לזכותה ונקודה שלילית לרעתה. מצד אחד, הסדרה קיבלה את משבצת השידור הנוחה מאד לאחר סדרת האם, אשר עדיין מנפקת נתונים גבוהים מאד כמעט מדי פרק. עובדה זו מציבה אותה בנקודת פתיחה טובה מאד. אבל יש גם בעיה גדולה מאד עם הסדרה הזאת. לפחות על פי הפיילוט, ששודר בעונה שעברה מדובר בסדרה לא מספיק טובה. כמעט כל המבקרים הסכימו על כך. מסתבר שגם ברשת CBS חשבו כך, משום שהסדרה לא עלתה עם לוח החורף, אלא תסתפק ב 13 פרקים בלבד לעונה הראשונה ובמצב שבו הצופים כבר התקבעו על הרגלי הצפייה שלהם. בכלל, קשה מאד (למרות שלא בלתי אפשרי) למצוא סדרות שהחלו בחצי השנה של העונה והצליחו.
Fringe פתחה את שידוריה בימי שישי עם נתונים טובים מאד של 1.9 נק' מדד בשבועיים הראשונים. בשבוע השלישי חלה ירידה ומעריצי הסדרה נכנסו לפאניקה שהסדרה אכן הגיעה למשבצת שידור שהיא "בית קברות לסדרות" ושהיא קרובה לביטול. את המעריצים הללו אני רוצה להרגיע. מצב הסדרה עדיין סביר. ברשת FOX מעוניינים שהרייטינג של הסדרה יהיה 1.5 נק' מדד ומעלה. וזו אמת המידה לביקורת באם הסדרה תבוטל או לא. כל עוד הסדרה תשמור על הנתונים הללו אין כרגע סיבה לרשת לבטל אותה, במיוחד כשהרשת לא מצליחה להנפיק סדרה אחת שתצליח לשרוד את משבצת השידור הזאת. ברגע שהסדרה תרד מתחת לקו של 1.5 נק' מדד אז אפשר להתחיל לחשוש. רק ביום שישי האחרון הסדרה ירדה ל 1.4 נק' מדד, אבל צריך לשים לב שכל הסדרות רשמו ירידה באותו ערב והלוח של רשת CBS קרס יותר מזה של רשת FOX, כאשר CSI:NY ירדה מ 1.9 ל 1.6 נק' מדד ו The Defenders מ 1.3 ל 1.1 נק' מדד. כך שצריך להביט על הנתונים בעירבון מוגבל. אבל החל מהשבוע הבא הסדרה מתחילה להלחם על חייה.
לפעמים אתה רואה סדרות ולא מבין מאיפה זה בא. הפעם אני מתכוון ל Glee. מה שהולך שם זה פשוט בדיחה. אני מתכוון לזיווגים הבלתי אפשריים. באיזה עולם מישהו כמו ארטי היה משיג מישהי כמו בריטני ? מי היה מצליח לסבול את הדמות של רייצ'ל במשך כל כך הרבה זמן, שלא לדבר על להיות החבר שלה ? והשבוע הם שברו את כל השיאים כאשר הצמידו את הצמד הבלתי אפשרי של פאק ולורן. אני בעד פוליטי קורקט אבל זו הייתה ממש בדיחה. ומה שגרמו לו לעשות עבורה גרם לי פשוט לתהות האם נגמרו לתסריטאים הרעיונות שהם פונים לרעיונות מגוחכים ? יכול להיות, שהם מנסים לחנך את הצופים שהציוותים הללו אפשריים ואולי גם צריכים לקרות בחיים. אם זה המצב אני חושב שמדובר בחלום שלא יתגשם לעולם.

Share on Facebook

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ביקורת מעניינת. תודה. לדעתי יום חמישי של NBC הוא רעיון עם פוטנציאל, ויש סיכוי שהוא יהפוך למושא לחיקוי ברשתות אחרות, אבל זו רק דעתי.

ניר אמר/ה...

שני דברים:

קודם כל, המלצה כללית - בתור אחד שאוהב מאוד את הבלוג שלך, שמתי לב שדווקא בפינת ה"בוודאי שמתם לב ש..." אתה לא משתמש בכותרות גדולות יותר כדי להפריד בין פסקה לפסקה ובין נושא לנושא. המצב כרגע נראה מעט מבולגן ולא מסודר בפינה הזו וזה קצת מבלבל.
כמובן המלצתי היא להשתמש בכותרות לכל פסקה וברווחים בין נושא לנושא כך שיהיה קל להתמצא.

הדבר השני - ראשית כל, אני אותו האחד שהביא את הנתונים של NBC בימי חמישי... אני מסכים שכעת יהיו התוצאות האותנטיות ביותר עם הלוחות המלאים אצל כל הרשתות בשבועיים הקרובים.

הלוח של NBC בחמישי אמנם "לא ממש נחל הצלחה" ו"לא שינה דבר", כדבריך, אבל עצם העובדה שהוא בולם את הירידה ברייטינג ומעלה קצת עניין בעיני המפרסמים, יכול להוות נקודת יתרון לרשת ולשינוי הזה שלה.

לא חשבתי ואני גם לא חושב שכעת תבוא הישועה לרשת הזו, אבל בסך הכל - המצב היה יכול להיות יותר גרוע בחמישי (עם "אמריקן איידול" ו"המפץ הגדול", "קומיוניטי" הייתה אמורה להיעלם).

ניר אמר/ה...

המשך דבריי:

בכל מקרה, נמתין את השבועיים האלה כדי לדון בשינוי הזה ובשאלת ההצלחה או לא (כמובן שזו לא שאלה של שחור-לבן...)