יום ראשון, 13 ביוני 2010

שלב סיכומי עונה: Skins - עונה רביעית. עונה אחת יותר מדי.


כאשר Skins עלתה לאוויר זו הייתה חוויה. סוף סוף הגיעה סדרה לנוער שמדברת אל הנוער בגובה העיניים. בלי כל אופרת הסבון ובלבולי המוח שרואים בסדרות כגון 90210 או Gossip Girl ודומיהן, בלי ניסיון להיות מתוחכמים מדי לגיל המדובר כפי שראינו בסדרות כמו "סודותיה של נערת טיפש עשרה" – פשוט ולעניין.
בשל כך, הסדרה שבתה גם אותי, למרות שאני לא כל כך אוהב סדרות מהסוג הזה. גם העונה השנייה הייתה באיכות גבוהה. העונה השלישית, למרות ירידה די גדולה לעומת שתי העונות הקודמות, אולי בשל החלפת הקאסט, עדיין הייתה בסדר גמור.
רק בסוף השבוע האחרון יצא לי לראות את העונה הרביעית. והפעם אני חייב לומר שהתאכזבתי ובגדול ולא בגלל סיבה אחת.
ראשית. הרעיונות העונה היו ממש אבל ממש לא מעניינים, אולי פרט לסיפור של ג'יי ג'יי. תגידו לי אתם, את מי באמת מעניין לראות את הסיפור של תומאס על הקהילה שלו ? והסיפור של הריב בין שתי החברות הלסביות. רק בגלל שמדובר בריב בין 2 לסביות זה אמור היה לעניין ? ואני אפילו לא מתחיל לדבר על הסיפור של קוק.
יתרה מכך, הסיפור לקראת סוף העונה היה פשוט תלוש מהמציאות. אחת הסיבות שהסדרה הייתה כל כך איכותית היא משום שהיא הייתה מציאותית ודיברה אל הנוער בגבוה העיניים, אבל החל מהפרק שעסק בדיכאון של אפי ועד פרק הסיום הם נפלו אל הבעיות של סדרות נוער אחרות: סיפור תלוש מהמציאות וירידה אל אופרת הסבון. רגע אחד אפי הייתה מאושרת ובפרק שלאחר מכן היא בדאון כל כך קשה שהיא מנסה להתאבד ? ואח"כ כל הסיפור של הפסיכיאטר שמתאהב באפי ורוצח (?) את פרדי ? ואז לפתע פתאם גם הכל מסתדר כשפנדה ותומאס מוצאים את עצמם בהארווד ?
אלמנט נוסף הוא השחקנים. כפי שציינתי, פרט לקאיה סקודלריו, קשה להצביע על שחקנים שהייתי לוקח איתי מהעונות השלישית-רביעית אל העונות היותר טובות של הסדרה, עונות אחת-שתיים. נכון, לילי לאבלס אשר מגלמת את נעומי היא יפה מאד וגם אפי לא רעה בכלל, אבל מדובר בשחקנים פחות טובים מהשחקנים המקוריים.
אני כבר לא יודע אם מדובר בחדשות חיוביות או שליליות שהסדרה זכתה ל 2 עונות נוספות. מצד אחד, הקאסט יוחלף ונקבל קאסט שונה לחלוטין. מצד שני, אם בעונה הרביעית כבר נגמרו הסיפורים המציאותיים והמעניינים אז מה עומד לקרות בעונה החמישית והשישית ?
שוב. במילה אחת: אכזבה...

אין תגובות: