יום שני, 21 ביוני 2010

Survivors – עונה שנייה: איכות בריטית משובחת.


כל מי שקרא את הבלוג שלי יודע שאני מעריך מאד את הסדרות הבריטיות. לפי דעתי הסדרות הבריטיות הרבה יותר טובות מהאמריקאיות ובכמה דרגות. היתרון שלהן על הסדרות האמריקאיות מתבטא במיוחד בתסריט משובח והעונה השנייה של Survivors היא הוכחה לכך.
בשנת 2002 יצאה לאוויר העולם הסדרה ג'רמיה בכיכובו של לוק פרי אודות חברה ששרדה וירוס קטלני ורק הילדים נותרו בחיים (לפחות כך חשבו בהתחלה). הסדרה נוצרה על ידי יוצר הסדרה בבילון 5 ג'י מייקל סטרזינסקי (בעקבות קומיקס) ולמרות ששרדה רק 2 עונות היא הייתה יצירת מופת.
לפני מספר שנים "יריחו" ניסתה לחקות את הרעיון אבל במקום וירוס הם השתמשו בפצצות גרעיניות. למרות שגם הסדרה הזאת שרדה רק 2 עונות ההבדל בינה לבין ג'רמיה היה תהומי. אני יודע שרבים בארץ אהבו את "יריחו" אבל מבחינת איכות אפילו לא ניתן להשוות בין השתיים.
בשנת 2008 עלתה הגרסה הבריטית לרעיון האפוקליפסה בעקבות אסון שנגרם על ידי וירוס. לי יצא לראות את העונה הראשונה רק לפני חצי שנה ואהבתי מאד את מה שראיתי. למרות שהרעיון לא היה מקורי הסדרה, ובמיוחד התסריט, הייתה איכותית מאד, השחקנים היו נאים מאד לעין והמשחק משובח להפליא.
שמחתי מאד כשגיליתי שיוצאת לסדרה עונה שנייה ורק לאחרונה יצא לי לחזות בה. ומה אני אגיד לכם ? הסדרה עמדה יפה מאד בשאלת העונה השנייה (האם האיכות תרד בעונה השנייה ?). האיכות נשארה, למרות שעברה יותר משנה משידור הפרק האחרון של העונה הראשונה ועד שידור הפרק הראשון של העונה השנייה. הסיפורים היו מעניינים ופשוטים והציגו יפה מאד את פרצופו האמיתי של המין האנושי כפי שבוודאי היה ניבט אלינו במקרה של אסון כזה.
גם המשחק המשובח של העונה הראשונה נשאר, כאשר הדמויות הפכו מעניינות יותר ויותר השחקנים הצליחו להעביר בדיוק את מה שהתסריט דרש מהם: חום וכאב, אהבה וקנאה וכל מה שנדרש. הצופה ממש מאמין למה שניבט על מסך הטלוויזיה (או המחשב במרבית מהמקרים).
העונה הראשונה הסתיימה כשחטפו את אבי גרנט, ניצולה אשר שרדה את המגפה למרות שחלתה בוירוס ובשל כך נחשבה למקרה מיוחד שבעקבותיו יתאפשר הכנת חיסון לכולם. העונה השנייה עונה על השאלה מי חטף אותה ולמה ? אילו מבין הניצולים יחווה אהבה בלתי אפשרית, מי עומד\ת להיות דמות טראגית והאם אבי תצליח למצוא את הבן שלה והאם הוא בכללל בחיים.
המלצה שלי ?
שווה לראות. בהחלט שווה לראות. טלוויזיה בריטית במיטבה.
למרות שכל פרק הוא באורך של 58 דקות ויותר...

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

D1D1 עם כמה שאני מסכים איתך ברוב
הדברים וכן אני יודע שאתה אוהב סדרות בריטיות
תדע שיש גם הרבה שפשוט לא יכולים לראות אותם ואני אחד מהם
הרעיון שלעצמו לא חדש ראינו כבר הרבה
סדרות וסרטי אפוקליפסה
למרות שאני מבין שהנקודה שלך היא על
התסריט, הקאסט וכו'
ואני שאוהב ת'סגנון של הסדרות האלו
פשוט לא יכולתי לסבול ת'סדרה הזאת

שנראתה לי יותר מדי דרמטית למקרים
שאין טעם בכלל
ותסריט שבעיניי לוקה בהרבה חסר
אין פה שום דבר חדש
ראינו , שמענו... (ועוד כמה פעלים)
הדמויות בכלל לא מעניינות אין בהם
שום דבר שונה מסדרות/סרטים אמריקאים
שהם על אותו הז'אנר
ואפילו נראה שעל סמך זה היוצר בנה
את הדמויות, העלילה, ואת שאר
השטויות שהוא עשה בסדרה

אפילו דברים קטנים כמו המבטא הבריטי
הצליח להרגיז אותי ולא בגלל שיש
לי בעיה איתו (יש לי אבל בקטנה)
אלא בגלל שהסדרה גרמה לי להתרכז
בדברים קטנים כמו אלה

דוגמא אמריקאית שהיא כמעט על
אותו בסיס אך מצליחה הרבה יותר היא הסדרה "יריחו"


ת'שמע אין לי חיבה יתרה לסדרות הבריטיות (ד"ר הו, טורצ'ווד וכו')
ניסיתי כל אחת מהן ופשוט לא יכולתי
לסבול אותם!!!!!

לדעתי יש להם הרבה מגרעות והם בכללללללללללל לא ברמה של הסדרות
האמריקאיות (שגם להם יש לפעמים
נפילות אבל לרוב הם ממש לא מאכזבות)

זאת דעתי אבל כל אחד מה שהוא אוהב

אני למשל בכלל לא אוהב סדרות קומדיה
(חוץ מחברים וסיינפלד) אין לי בעיה
לראות אותם ב- yes ככה סתם במקרה
אבל ממש לא להוריד אותם למחשב או
לעקוב אחריהם ב- yes
זה פשוט לא הטעם שלי למרות שאני יודע
שיש הרבה שפשוט אוהבים את הז'אנר
הזה שאליי לא מדבר


זהווווווווווו סיימתי לטחון בשכל

D1D1 אמר/ה...

קודם כל, לכל אחד יש טעם משלו ואם אתה אוהב יותר סדרות אמריקאיות זו החלטה שלך ושתהיה לך הנאה צרופה לראות אותן.
לגבי "יריחו": 13 הפרקים הראשונים של העונה הראשונה היו טובים, אבל מהפרק ה 14 של העונה הראשונה ועד תום העונה השנייה הסדרה הייתה בלבלול מוח אחד גדול שלא שווה צפייה, במיוחד לאור העובדה שהם סטו לחלוטין מהרעיון הראשוני שלהם.
לגבי הסדה עצמה: דווקא מה שאהבתי בה היה הפשטות. זה היה כמו לשים מראה לחברה ולהראות מה באמת היה קורה לו החברה הייתה נכחדת. "יריחו" מנגד הייתה הרבה יותר "פלסטית" מהסדרה הזאת והרבה מהרעיונות שלה היו הרבה פחות מציאותיים - גם ב 13 הפרקים הראשונים.
אבל כפי שאמרתי, כל אחד אוהב דברים שונים, וכל אחד נהנה מדברים שונים.

אנונימי אמר/ה...

תהיה עונה נוספת ?