יום שני, 21 ביוני 2010

Persons Unknown - עונה ראשונה, פרקים 2-1: עוד סדרה בינונית.


אני חושב שרשת NBC נמצאת בבעיה, בעיה גדולה מאד. הסיבה כך היא, שבשנים האחרונות לא הייתה לה סדרת קיץ אחת שהצליחה. אם תוסיפו לכך את העובדה שגם לוח החורף שלה קרס בשנים האחרונות תבינו עד כמה מצבה גרוע. מהבחינה הזאת, גם מצבה של הסדרה Persons Unknown לא מפתיע, לפחות על פי שני הפרקים הראשונים.
כבר הבעתי את דעתי, לא פעם ולא פעמיים שצריך לדעת לקלוע לטעם הקהל אשר נשאר בבית בחודשי הקיץ ולא לנסות להיות יותר מדי מתוחכמים. הסדרה הזאת היא בהחלט לא קליעה למטרה.
מדוע הסדרות של רשת USA מצליחות כל כך בחודשי הקיץ ?
התשובה לכך ברורה. יש להם מתכון די מנצח. בדרך כלל מדובר בקומדיית מתח או דרמה קומית, אשר ממוקמת ליד חוף ים עם נשים וגברים שנראים טוב. הטקסט קליל, יש בו אקשן (לדוגמא: רפואי במקרה של Royal Pains פיזי במקרה של Burn Notice) ולא מעט אלמנטים קומיים כדי ליצור את אווירת הקלילות. ועוזר שהרבה מהבחרות נראות בבגדים מינימליים כמו בגדי ים, ושהלוקיישן הוא קרוב לים.
Persons Unknown לא עונה על אף אחת מהנתונים הללו. ראשית, מעט מאד נשים שנראות טוב, הלוקשיין לא נמצא ליד ים ואי לכך אין גם בחורות או בחורים בבגדי ים והתסריט כבד מאד, במיוחד ביחס לסדרה שמשודרת בקיץ, תקופה בה אנשים רוצים לברוח מהחום המעיק ולא לחשוב יותר מדי.
לכן גם לא התפלאתי שהסדרה לא ממש מצליחה ברייטינג ואני בספק גדול אם היא תצליח לסיים לשדר את כל 13 הפרקים ללא הפרעה, משום שכבר בפרק השני חלה ירידה ברייטינג מהפרק הראשון שהניב רייטינג חלש מאד.
בפני עצמה מדובר בסדרה רגילה. אין בה משהו מיוחד. לראות קבוצה של אנשים שנחטפת באישון לילה ונזרקת לכפר בלי יכולת לצאת החוצה וכאשר יש אחריהם מעקב תמידי כבר ראינו במקרים אחרים (ראו דוגמא את "האסיר" אשר חידוש שלה שודר בשנה שעברה). התסריט בינוני לחלוטין ואין בו אפילו את השנינות שהייתה בסדרה "האסיר" ששודרה לפני 7 חודשים ואשר אולי הייתה ההשראה בכתיבת הסדרה. כלומר, אפילו הרעיון לא מקורי.
באופן אישי, הסדרה אכזבה אותי מאד. ציפיתי ממנה להרבה יותר וחבל שהיא אכזבה אותי. טוב, אולי בעונת הקיץ הבאה NBC תצליח בצורה טובה יותר. אני מקווה שהיא תנסה את המתכון של רשת USA, לדעתי היא תצליח הרבה יותר ממה ש Persons Unknown תשיג, הרבה יותר.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתה צודק בניתוח. לדעתי NBC ניסו לרכב על גל ההיסטריה של קונספט מיסתורי כמו אבודים והרימייק של האסיר שציינת. אבל אתה צודק שהקיץ שייך ל USA אבל זה לא בהכרח לטובה. מאט בומר וכל שאר הבחורים היפיופיים שלהם מגדלים עוד דור של צופה אמריקאי שטחי. דוקא BURN NOTICE התחילה לעשות ניסויים על הסדרה המצליחה. ג'פרי דונובן "שודרג" לאחד שיש לו מילה בהפקה, וגם נתנו לו לביים את הפרק השלישי, והוא בהחלט לקח את זה למקום אחר מאשר ים-אקשן-ביקיני-ריצות-פיצוצים. אגב, הניסוי הזה הניב צניחה ברייטינג...זה מה שקורה כשמרגילים את האמריקאים להיות שטחיים ושטלויזיה בקיץ זה רק אסקפיזם.

גם אני מטרפת לברכות על הבלוג המתחדש שחוגג כמעט שנה להיווסדו. מאוד מוצלח!

אנונימי אמר/ה...

האמריקאים חווים טלוויזיה שטחית כבר שנים.
זה לא התחיל פה, ולא יסתיים פה.
כמובן שיש הרבה יוצאי דופן, אבל כעיקרון זה נכון.
צריך לראות ביוויס ובאטהד כדי להבין את זה יותר טוב.