יום ראשון, 27 ביוני 2010

פיילוט: The Gates – לא רע בכלל.


כאשר שמעתי לראשונה על הסדרה חשבתי לעצמי: עוד סדרה בסגנון "על טבעי", או אפילו סדרה שתהיה דומה לה לחלוטין. בפועל, מה שנגלה לנגד עיני היה אלמנט מעט שונה ואני חייב לציין שדווקא לטובה.
אלמנט אחד כבר עבד לה בצורה טובה יחסית. פרק הפתיחה שלה הניב 1.5 נק' מדד. יחסית לשעת השידור שלה, 10 בלילה, ויחסית לעובדה שהיא משודרת בקיץ הנתונים הללו סבירים בהחלט. עכשיו נותר לחכות ולראות אם תחול ירידה מנתוני פרק הפתיחה או שהסדרה תצבור לעצמה קהל נוסף.

בואו נתחיל מהעובדה הבולטת ביותר בסדרה. הנשים שם פשוט יפות, ולא רק אחת מהן. מריסול ניקולס בת ה 36 (בתמונה השנייה), רונה מירטה המהממת (בתמונה העליונה) וכמובן צ'אנדרה ווסט (בתמונה השלישית). כולן נשים בגילאי ה 30+ שנראות ממש טובות. גם סקיילר סמואלס בת ה 16 (בתמונה התחתונה) לא רעה בכלל עבור הדור הצעיר. וגם בצד הגברי הנוף לא רע בכלל.
הרעיון אמנם לא מקורי, התעסקות עם ה"על טבעי", אבל בכל זאת, על פי הפרק הראשון הביצוע נראה לא רע בכלל. אנו מתוודעים לכך כבר מההתחלה שמאחורי חומות העיירה קיים שילוב של ערפדים, אנשי זאב ויצורים מיתולוגים אחרים, עובדה שמגרה את הדמיון לאן הסדרה יכולה לקחת אותנו. השאלה היא : עד כמה התסריט יהיה איכותי.

טוב. לפחות על פי הפיילוט לא מדובר ביצירת אומנות גדולה או אפילו לא באיכות של "דם אמיתי" אבל זה בהחלט לא זבל ולא סדרה שהייתי ממליץ מלכתחילה לזרוק לפח. התסריט לא כתוב כעוד סדרה רגילה לבני הנוער ותעיד על כך השעה בה היא משודרת, 10 בלילה ולא 8. ניכר שמנסים להעלות את הרמה ובשל כך את התסריט. על פי הפיילוט התסריט בסדר גמור.
אז, האם לראות ?
הרעיון אמנם לא מקורי אבל ההוצאה לפועל לא רעה בכלל, התסריט בסדר גמור והשחקנים נאים מאד לעין. לפחות על פי הפיילוט הייתי אומר שהייתי נותן לסדרה עוד שבוע או שבועיים עד שהייתי מחליט סופית אבל הסך הכל יותר מבינוני. לחובבי ה"על טבעי" הסדרה יכולה להיות מרענן טוב מאד לחודשי הקיץ, אבל בעוד שבועיים אהיה החלטי יותר.

14 תגובות:

רן אמר/ה...

כבר הורדתי אותה ---> בתכלס גם אני
הייתי ספקן לגביה וגם יש לי את
"דם אמיתי" בשביל על-טבעי-ערפדים-
אנשי זאב-אלות-ועוד הרבה דברים
וגם הסדרה הזאת פשוט מעולה
אז אני סומך על הדעה שלך D1D1
אני אראה ונראה מה יהיה

אלללה אחי תודה על הסיקור.........

אנונימי אמר/ה...

וגם אצלינו מרוצים מהפוסטים האחרונים כל אחד וטעמו, אך בגדול: WATCHING TV SHOWS IS A DIRTY JOB, BUT SOMEBODY GOTTA DO IT...אנחנו שמחים שעשית לנו את העבודה השחורה וסיננת בשבילנו את כל דגי הרקק, ועכשיו נלך פשוט רק על הטובות!!
יש גם מישהי שמאוד שמחה לגלות שהטעם שלך בנשים השתבח מעט, וזה ניכר היטב בפוסט הזה...:)

D1D1 אמר/ה...

קודם כל, תודה על המחמאות.
בנוסף לכך, הייתי מעוניין לדעת:
אנונימי, ההתייחסות שלך תמיד ברבים, את\ה מייצג\ת קבוצה ? כמה אנשים בקבוצה ? ומדוע ההתייחסות לנשים בוגרות ?

אנונימי אמר/ה...

בתשובה לשאלתך, הIP הנוכחי שמופיע לך כל פעם בבלוג ומטריד את מנוחתך בתגובות מוזרות ומשונות (ובעיקר הפמיניסטיות שבהן-אבל זו רק הדעה שלי)משרת קבוצת בנים ובנות ברמות IQ שונות ומשונות, (רובם, אפשר להודות, שואפים לאינטיליגנציה גבולית) ולכן אף אחד לא אחראי על שום תגובה שנרשמת כאן.
ואם סבלת מדי, הריני לשלוח התנצלות כללית בשם כולם

בסה"כ אתה עושה לנו GOOD TIME ביג טיים ועל כן כולנו אוהבים להציץ כאן מדי פעם ולראות מה חדש.

שאפו על הפוסטים האחרונים ובכלל

קרן אמר/ה...

זאת רק אני או שהבחורה הבלונדינית
בתמונה השלישית ממש דומה לאסתי גינזבורד (אזזזזזזזזה קטע הא)
במיוחד בקטע של הסנטר-שפתיים

ותודה על הביקורת אני אנסה את הפרק

אנונימי אמר/ה...

D1D1, אני נהנה להתעדכן בבלוג שלך על כל מיני חדשות בעולם הסדרות. אבל נראה שאתה קצת אובססיבי בענין היופי של הדמויות. אני מסכים איתך שיש לכך חשיבות, אבל זו עובדה שלא מסוגלת לכסות על תסריט לקוי או משחק בינוני.
לדעתי, זה המקרה של 'השערים', הוא נופל בהרבה קלישאות והמסתורין לא ממש מושך. אני חושב שכל סדרות המסתורין צריכות ללמוד מ'יומני הערפד' איך לבנות מתח ומסתורין. השערים פשוט לא גורם לך חשק להמשיך לפרק הבא, הכל מוכר מדי (עוד פעם ערפדים, וגם כישורים אחרים כמו של המרפאות או של החבר של הבחורה שמוצאת חן בעיני הבן של השוטר לא ממש מותחים). אולי התרגלנו לרף הגבוה מאד של העונות הראשונות של אבודים, אבל רף זה רף ומי שלא עובר אותו לא מספיק טוב בשביל להמשיך להיות משודר.

דניאל המלךךךךך אמר/ה...

אחי מסכים איתך בכל מילה שאמרת לגבי רף גבוה ושהרבה סדרות נכשלות בזה
אבל ללמוד מ- "יומני הערפד" זו סדרה בינונית ומטה מטה מטה מטה מטה.

ראיתי את הפרק ה-3 בכח זה היה מעייף, משעמם התסריט נראה שנבנה על אותו בסיס של סדרות נעורים אחרות ולא מפתיעות של CW רק שהוסיפו לו ערפדים.

זו באמת סדרה מייבשת וללמוד מהסדרה
הזאת זה רק לסלול את דרך הסדרה לתחתית
אם כבר ללמוד מסדרות אז אני מסכים
עם רן מהתגובה ה-1 דם אמיתי טובה
בכל פרמטר שלה
וללמוד ממנה זה בהחלט מתכון להצלחה
ללמוד לא להעתיק!

אנונימי אמר/ה...

הי, דחוף, D1D1:

שמועה רצה ברשת שהפרמיירה של צ'אק תתקיים ב-13.9, אנא אנא בדוק לנו במקורותיך הסודיים לפני שנפתח ציפיות שווא, וזה עלול להיגמר רע...:-) מישהו פה ישבור תמחשב ויבצע פיגוע ברשת NBC...טוב, יכול להיות שניקח את אנג'לה ברומסטאד כבת ערובה. נקוה לטוב

D1D1 אמר/ה...

לאור הבלגאן בכל מה שקשור לסדרות ערפדים בקרוב מאד אפרסם כתבה ארוכה בנושא ובה אתייחס בין היתר ל"דם אמיתי", "יומני הערפד" "השערים" ועוד סדרה אחת שעלתה על כולן ב 2 דרגות.
בקרוב.

מאיה אמר/ה...

די1די1 נראה לי כשאתה מדבר על סדרה שעלתה על כל אלו שרשמת אני חושדת שאתה מתכוון לבאפי ציידת הערפדים נכון?
לא ראיתי את הסדרה הזאת אבל שמעתי עליה הרבה דברים טובים אז אני די מנחשת שאתה מדבר עליה

תקן אותי עם אני טועה...

D1D1 אמר/ה...

את לא טועה מאיה. אני אכן מתכוון לבאפי ציידת הערפדים.

אנונימי אמר/ה...

ההבדל בין באפי לסדרות כיום שהיא הייתה ייחודית בזמן שהיא שודרה ולכן היא הייתה כל כך מוצלחת, והסדרות כיום שעוסקות בערפדים דומות אחת לשניה ולכן הן בינוניות במקרה הטוב (הכוונה ל"טרו בלאד". אני נמנה כמובן בין צופיה, אבל חושב שהיא מוערכת על יתר המידה. אם אתם רוצים לראות את אלן בול בשיאו, תראו "עמוק באדמה" ותיווכחו להבדל בין הכתיבה הגאוניצ שלו אז לכתיבה שלו כיום שהתדרדרה).

אנונימי אמר/ה...

הגאונית*

רן אמר/ה...

לזה שמעליי ------>
דם אמיתי היא מצויינת סדרה שכיף לראות
אבל לא יותר מזה
גם אני לא רוצה שיעשו ממנה יותר ממה
שהיא היו לפניה הרבה יותר טובות ויבואו אחריה גם כן
אז בזה אני מסכים איתך