יום חמישי, 3 ביוני 2010

פרסום בלעדי: הסדרה צ'אק בצרה – האם העונה הרביעית של הסדרה תהיה גם האחרונה ?


אני לא מאמין שאני עומד לכתוב את הדברים הבאים, בעיקר בשל העובדה שאני לא רוצה שזה ייקרה, אבל הגיעה ידיעה אז אמסור אותה כפי שהגיעה אלי.
כפי שידוע לכולם הסדרה צ'אק חודשה לעונה רביעית אשר כוללת נכון לעכשיו 13 פרקים והיא ככל הנראה תעלה לשידור במהלך חודש ספטמבר הקרוב. הסדרה, אשר קיבלה את העונה הנוספת ברגע האחרון סבלה מרייטינג גרוע בחלק השני של העונה למרות שבחלק הראשון הנתונים שלה היו סבירים ואף למעלה מכך, אבל ברגע שבארה"ב עברו לשעון קיץ, כל הסדרות סבלו מירידה בנתוניהם, במיוחד הסדרות אשר שודרו בשעה 8 בערב, וצ'אק, אשר נאבקה בסדרות האוס, איך פגשתי את אמכם, אחת שיודעת ובמיוחד רוקדים עם כוכבים, סבלה במיוחד.
למרות הירידה בנתוניה הסדרה אושרה לעונה נוספת לפני כשבועיים ובניתוח שלי את לוח השידורים החדש של NBC גם אני הייתי אופטימי לגבי עתיד הסדרה. אז מה השתנה במהלך השבועיים הללו שמצביע על כך שהסדרה בצרה ?
ראשית, נתוני הרייטינג של שני הפרקים האחרונים של העונה היו פשוט קטסטרופה. בדרך כלל בפרק סיום עונה הנתונים עולים מעט אבל במקרה של צ'אק הנתונים המשיכו ליפול. הסדרה הניבה 1.7 נק' מדד בפרק הלפני אחרון של העונה ו 1.8 בפרק האחרון. אלו נתונים גרועים במיוחד וב NBC, למרות שלא הודיעו על כך בקול רם, מאד לא אהבו לראות אותם עד כדי כך שנשמעו קולות אשר טענו שאולי יש לשקול בכל זאת לא להחזיר את הסדרה לעונה רביעית, אבל נכון לעכשיו הקולות הללו הושתקו.
הנקודה השנייה, היא החלטת הרשת לא לקדם יותר את הסדרה. כפי שזכור לאוהבי הסדרה בפרט ולצופי סדרות בכלל, כאשר היה ברור שהסדרה עומדת לחזור לעונה שלישית מוקדם מהצפוי, הסדרה הייתה מיועדת לחזור בחודש מרץ אבל בשל קריסת הסדרות החדשות של הרשת היא חזרה מוקדם מהצפוי, הסדרה קודמה בצורה מאסיבית. וראו איזה פלא, נתוני הפרקים הראשונים של העונה השלישית היו יותר מטובים, הם היו מעולים. אבל אז הגיע חודש מרץ האיום והמעבר לשעון קיץ וברשת החליטו לקדם סדרה חדשה נוספת שלהם – Parenthood והזניחו את צ'אק. התוצאה : Parenthood שמרה על יציבות לאורך עונתה הראשונה, בעוד שצ'אק, אשר הרשת הפסיקה לקדם אותה – צנחה בנתוניה.
על פי מידע שמגיע מתוך הרשת, ההחלטה להפסיק לקדם את צ'אק באופן מאסיבי תימשך גם אל תוך העונה הרביעית שלה, וכאשר מדובר בסדרה שנתוני הפרקים האחרונים של העונה הקודמת שלה היו בלאו הכי לא טובים מדובר במצב די גרוע עבורה.
ולבסוף, בחודשים הקרובים אמור לעזוב את רשת NBC אחד ממנהלי התוכן של הרשת – ג'ף זאכר. מדוע מדובר בבעיה עבור צ'אק ? משום שלאחר שבן סילברמן, אשר היה התומך הגדול ביותר של צ'אק פוטר בסוף שנת 2009 זאכר היה ממשיך דרכו בעניין והיה מתומכיה הנלהבים של הסדרה בעיקר מתוך מחשבה שניתן לנצל את הסדרה מבחינה שיווקית. עכשיו גם הוא עוזב וככל הנראה אנג'לה ברומסטאד תהיה זו שתנהל את העניינים מבחינת התוכן של הרשת ולמרות שהיא לא יצאה נגד הסדרה הרי שהיא גם לא מתומכיה כפי שזאכר היה.
אם כן, כפי ששמתם לב צ'אק סובלת מבעיה משולשת: נתוני רייטינג גרועים, אי רצון של הרשת לקדם אותה באופן ראוי ונחוץ ועזיבת אחד ממנהלי התוכן של הרשת אשר היה מתומכיה. כל הבעיות הללו מציבים את הסדרה עם נתוני פתיחה גרועים לפני עליית העונה הרביעית של הסדרה ואם לא ייקרה משהו יוצא דופן כגון חזרת נתוני הסדרה לנתונים של לפחות 2.1 או 2.2 נק' מדד הסדרה לא תזכה לקבל הזמנה לפרקים נוספים ותבוטל. צחוק הגורל הוא שדווקא החלטת הרשת לקדם את הסדרה החדשה והמדוברת ביותר שלה לעונה הבאה, The Event, אשר תשודר לאחר צ'אק יכולה לעזור לסדרה לשרוד, משום שיכול להיות שהצופים אשר יגיעו לצפות בסדרה The Event יגיעו קודם לכן בכדי לצפות בצ'אק ואז נתוניה יעלו. במידה ולא, צריך להתרגל לעובדה שעם נתונים של 1.7 נק' מדד ואפילו 1.9 נק' מדד בעונה הבאה הסדרה לא תקבל הזמנה לפרקים נוספים, וזה יהיה חבל. חבל מאד.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה רבה על החדשות החמות ועל הניתוח שלהן! כמובן שהנושא מדאיג. הרייטינג של שני הפרקים האחרונים העליב אותי באופן אישי, ושאלתי את עצמי איך יתייחסו לזה מנהלי התוכן, ובדיוק מזה חששתי.
אתה צודק שTHE EVENTS היא סיבה לאופטימיות וגם העובדה שרוב הפרקים ישודרו בשעון חורף.

לדעתי הסדרה נתפסת כאחת הכיפיות ביותר על המסך היום, גם ע"י מבקרים ובלוגרים רציניים, ומבחינה שיווקית יש לה ערך גדול מסך הרייטינג.

מקווים לטוב, ויש אופטימיות.