יום שישי, 24 בנובמבר 2017

שלב סיכום עונה: The Blacklist: Remption, עונה ראשונה, פרקים 8-1: נחמד



סדרת הספין אוף של The Blacklist שרדה למשך עונה אחת בלבד של שמונה פרקים. רשת NBC קיוותה מאד שהסדרה תצליח ושאולי היא תצליח להפיק משהו נוסף מהמותג, אולם זה לא קרה. ההתחלה דווקא הייתה מבטיחה. לאחר התחלה של 0.79 נק' מדד וזינוק אל 0.97 נק' מדד בפרק השני חלה ירידה והסדרה התייצבה סביב 0.7-0.6 נק' מדד. מעניין לציין, שכאשר סדרת האם חזרה לאותה משבצת שידור, היא הניבה נתונים שנעו סביב 0.9 נק' מדד. כלומר, חלק מהצופים שבאו לצפות בסדרת הספין אוף, סביר להניח שהיו גם הצופים של סדרת האם, חזרו לצפות בסדרת האם לאחר שסדרת הספין אוף ירדה מהאוויר.

אם כך, מה ההבדל בין שתי הסדרות ?

יש לכך מספר תשובות, העיקרית שבהן היא: פאמייק ג'נסן וטרי אוקווין הם אמנם שחקנים טובים, אך עדיין הם לא מצליחים למגנט את הצופה כפי שג'יימס ספיידר עושה בסדרת האם. ושאר השחנים ממש לא מתאימים להחזיק סדרה בסדר גודל שכזה. טאוני סייפרס (נז) לא הצליחה לעשות זאת ב Unforgettable, אדי גטהאגי (סולמון) לא הצליח לעשות זאת בסדרות קודמות ואני בכלל לא מדבר על אדריאן מרטינז (דומונת).

כמו כן, יכול מאד להיות שלאחר קצת יותר משלש וחצי עונות של סדרת האם הצופים ציפו לקבל סדרה דומה לסדרת זו, והצגת דמותה של סקוטי האגרייב בסדרת האם וגם התחלת הסדרה נתנה את ההרגשה הזאת, אך ככל שהפרקים התקדמו הצופה מבין שמדובר בסדרה שונה. ראשית, מדובר בסדרה ברמת אוקטן גבוהה יותר. כלומר, כן, יש משחקי מוחות בכדי לגלות מי באמת הוא הרשע בסיפור אביו או אמו של טום (ראיין איגולד), אך בפועל אין משחקי חתול ועכבר, אלא אקשן טהור. כל מי שאוהב את סוג הסדרות הללו יאהב גם את הסדרה הזאת, לא צריך לחשוב יותר מדי, אלא לבהות במסך ולקבל את מנת האקשן שמצפים לו.

מלכתחילה לא ברור מדוע ברשת רצו להעלות סדרת ספין אוף בשלב הזה של סדרת האם. לאחר שלש עונות, מצב נתוני הרייטינג של הסדרה The Blacklist היה בעייתי, מצב שרק החמיר בעונה הרביעית של הסדרה, ולהעלות ספין אוף בשלב הזה היה בעייתי מאד וזאת בלשון המעטה. לפחות ברשת הבינו את גודל הבעיה ולא הזמינו יותר מדי פרקים, אלא השתמשו בסדרה למלא את החור במשבצות השידור שבדרך כלל היו מתמלאות בשידורים חוזרים. שמונה פרקים הם די והותר לעונה עבור סדרה מהסוג הנ"ל.

מכיוון שהעונה הראשונה של הסדרה תהיה גם היחידה שלה הצופים גם לא מקבלים תשובה כיצד למעשה כריסטופר (איגולד) נעלם מהמקום שבו היה כאשר היה ילד. גם הרעיון הכללי של העונה, הסיפור של "וייטהול" היה די תלוש. לאחר צפייה בסדרת האם, שאמנם המציאה דברים כגון ה"קאבל", אך "מחשב על" ? זה היה קצת יותר מדי. קצת תלוש מהמציאות, אם כי רבים יגידו שזה ברוח התקופה. זה הזכיר לי את מה שקרה עם הסדרות Pretty Little Lairs וסדרת הספין אוף שלה Ravenswood, כאשר בספין אוף לקחו את נושא ה"על טבעי" קצת יותר רחוק ממה שעשו בסדרת האם, ופתאם היה לצופה עסק עם רוחות ושדים.

אז, לראות או לא לראות ?

מי שאוהב אקשן שלא צריך לחשוב בו יתר על המידה ייהנה מהסדרה, מיש מחפש משהו מעבר לכך או מצפה לקצת תחכום כמו בסדרת האם יתאכזב. כמו כן, לסדרה רק שמונה פרקים והיא לא תשוב, למרות שהסדרה נסגרה ללא סגירת הסיפור ובמעין קליף האנגר. במה בחרתם ? 

אין תגובות: