יום שני, 13 בנובמבר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור השביעי של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת ה CW, לאור העובדה שבחצי השני של העונה אמורה לעלות דרמת הקומיקס Black Lightning, הגיע הזמן לדבר על סדרות הקומיקס של הרשת שהן אינן The Flash. הסדרה Supergirl הניבה בשבוע שעבר 0.5 נק' מדד ו 1.87 מיליון צופים. הסדרה Legends Of Tomorrow הניבה 0.5 נק' מדד ו 1.52 מיליון צופים. ולסיום Arrow הניבה 0.5 נק' מדד ו 1.29 מיליון צופים. אפשר כבר להצביע על הדפוס בכל הנוגע לסדרות הללו. העולם שברלנטיני יצר עבור רשת ה CW הולך, ככל הנראה, ודועך. בשל כך, עושה רושם שהעלאת דרמת קומיקס נוספת, במיוחד עבור דמות שהיא לא כל כך מוכרת מתוך העולם של DC היא בגדר של לקיחת סיכון די גדול. לו מדובר היה בדמות מרכזית יותר המצב היה מעודד יותר, אך The Flash מאבדת גובה באיטיות (רק 0.9 נק' מדד בשבוע הקודם). אולי בהפקה תולים תקוות בכך שמדובר בגיבור אפרו אמריקאי, אם כי גם נפילתה של Empire לא משאירה יותר מדי תקוות.

ברשת FOX צריך שוב לדבר על הקומדיה The Mick. הקומדיה הניבה בשבוע שעבר נתונים של 0.7 נק' מדד ו 2.06 מיליון צופים. מדובר בנתוני רייטינג מחרידים. ובכל זאת, הקומדיה קיבלה הזמנה לשבעה פרקים נוספים בעונה זו, אשר מעמידים אותה על 20 פרקים בעונתה השנייה. אז, מדוע הגיעו הוספת הפרקים ? בשל העובדה שלרשת יש קומדיה וחצי בלבד שממתינות לעלות בחצי השני של העונה. כלומר, הבעת האמון מגיעה בשל הנסיבות של הרשת. עדיין קשה לראות את הרשת מחדשת אותה לעונה נוספת ובמידה וזה אכן יקרה זה יצביע על כך שהרשת איבדה כמעט כל תקווה בנוגע לקומדיות שלה, משום שנכון לעכשיו כולן, מלבד סדרת האנימציה, כושלות.

על רשת ABC עבר שבוע נוסף ללא התפתחויות מיוחדות. ערבי חמישי ושישי נשארו לחלוטין ללא שינוי. בערב יום רביעי הרשת לא שידרה פרקים נוספים לסדרות שלה, אלא ערב של הענקת פרסים (שגם הניב נתוני רייטינג לא רעים בכלל). בערב יום שלישי, הקומדיות של הרשת (The Middleו Fresh Of The Boat) רשמו עלייה קלה ובמיוחד The Middle, אך לגבי האחרונה זה ממש לא משנה היות ומדובר בעונה האחרונה שלה. וביום שני "רוקדים עם כוכבים" רשמה ירידה קלה ולא משמעותית.

ברשת CBS הביטו על הדרמות של ערב יום רביעי בחשש גדול. עושה רושם, שלאחר התחלה טובה בשעת השידור החדשה שלה, Criminal Minds החלה לאכזב ובשבוע שעבר עמדה על 0.9 נק' מדד ו 5.50 מיליון צופים. לא עוזרת לה העובדה ש SEAL Team משאירה לה נתונים נמוכים עם 0.9 נק' מדד ו 6.22 מיליון צופים בלבד. עדיין מוקדם לחרוץ את דינה של Criminal, בשל העובדה שמדובר במותג ישן (אם כי קצת יקר) אך בכל מה שנוגע ל SEAL אין ספק שברשת לא חושבים שמדובר בנתוני רייטינג מקובלים. שתי הסדרות עם נתונים דומים. החדשות הטובות הן שסביר להניח שקשה להניח ששתיהן יבוטלו, החדשות הרעות הן, שאם זה היה תלוי במנהלי הרשת סביר להניח שלפחות אחת מן הדרמות לא תשרוד לעונה נוספת. מצד אחד, דרמה חדשה וזולה יותר, מצד שני מותג מוכר בשעה קשה יותר ויקרה יותר. אם זה היה תלוי בכם במי הייתם בוחרים ?

ברשת NBC אפשר כבר לדבר על נתוני הסדרה Blindspot, אשר לפני מספר ימים שידרה את הפרק השלישי של העונה. מצד אחד, הסדרה יציבה במשך שלשה פרקים מאז עלייתה לעונתה השלישית עם 0.7 נק' מדד בכל שלשת הפרקים וגם במספר הצופים הכללי היא די יציבה (4.15, 3.50 ו 3.35 מיליון צופים), במיוחד בעידן של היום כאשר נתוני הרייטינג נמוכים. וכמו כן, בדרך כלל רשתות מעניקות עונה רביעית לסדרות שלהן (אלא אם הן קורסות) בכדי להגיע למספר הפרקים הנחוץ לסינדיקציה. מצד שני, בעונה שעברה הסדרה Grimm בוטלה למרות שנתוני הרייטינג שלה היו טובים יותר באותה משבצת שידור עם 0.82 נק' מדד ו 4.147 מיליון צופים בממוצע. עדיין מוקדם לקבל החלטה סופית לגבי הסדרה ובהפקה יצטרכו לחכות לנתוני כל הפרקים עד תום העונה. יהיה מעניין מאד לראות את הנתונים לקראת תום העונה ובמיוחד לאחר המעבר לשעון קיץ, משום שאפילו ירידה קלה יכולה לחרוץ את עתידה. גם עתה המצב לא בכי טוב, אבל הוא עוד איכשהו סביר. 

אין תגובות: